AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Hei, foreldrende mine maser om at jeg bør søke jobb, men jeg har det helt fint med å gå hjemme. Jeg går ikke bare hjemme, er mest på treningssenter, er med venner, reiser en del, har masse tid til tinder-dating osv, og å oppdatere instagrammen min som har blitt populær, og ellers har jeg en inntekt fra en annen hobby jeg har. Klarer meg greit (har helt ok lønning fra hobbyen min, men den bruker jeg ikke så mye tid på). Går ikke til Nav og foreldrene mine mener jeg bør få meg en vanlig jobb. I hvertfall 50-100% stilling mener dem. Men jeg liker fritiden min, hvis jeg begynner å jobbe så får jeg ikke tid til alt det jeg liker. Hva synes dere? Jeg kommer selvfølgelig til å søke jobb hvis jeg går rundt å kjeder meg, men nå har jeg "gått hjemme" i et halvt år og kjeder meg enda ikke. Er ikke i noen økonomisk krise og deltar likt i hjemmet med betaling av mat, rengjøring og betaler mine egne regninger. Har tenkt til å flytte hjemmefra om ett år eller to. Anonymkode: 09bf4...c3a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Hvis du klarer deg så trenger du ingen jobb. Ikke kommer du til å få noen jobb med holdningene dine heller, så slapp av. Jobbsøking ville vært bortkastet tid. Anonymkode: e7ffa...a93 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Nei, hvorfor skal du jobbe hvis du har det fint hjemme? Hvis du trenger mer penger så er det lov å spørre NAV, foreldrene dine betaler sikkert skattepenger til dem, så da får du på en måte skattepengene til foreldrene dine om du går til nav og det er jo ganske rettferdig. Ellers kan det være lurt med jobb hvis du tenker på pensjon i fremtiden, eventuelt ta en utdanning. Anonymkode: 09bf4...c3a 1
Fleur Delacour Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Hjemme? Som hos foreldrene dine? Da kan du jo starte med å skaffe deg egen bolig, og så finne ut om du burde jobbe eller ikke. 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Regner med at du er ung siden du fortsatt bor hos foreldrene dine? Jeg synes at så lenge du ikke snylter og gjør opp for deg, så kan du godt leve livet slik du vil å gi blanke f i hva andre mener. Siden (jeg regner med) du er ung og har mulighet, bør du unne deg det - du har tross alt all verdens tid til jobb resten av livet. Men det du bør ha i bakhodet, er at det blir stadig større krav til erfaring i arbeidslivet. Så hvis du "bare driver dank" i årevis, kan det bli vanskeligere å komme seg i arbeid i fremtiden, ihvertfall jobber som ikke krever utdanning (hvis du ikke har det). Anonymkode: b7868...54c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Om du er nødt å bo hos foreldrene dine fordi du ikke har råd til egen bolig burde du absolutt ta en jobb. DU kan ikke bo med dem resten av livet, og de ser nok også frem til du flytter ut dess eldre du blir. Har du en hobby du lever av har du jo en jobb. Ser ikke vitsen med å slave for luselønn hos sjefer som behandler deg som dritt bare fordi det er "normalt". Kan du leve av hobbyen og den er trygg inntekt de neste årene, så kjør på. Bare husk at du burde spare penger slik at du har til evt negangstider. Om du ikke kan leve av den, dvs du har ikke råd å bo på egen hånd og brødfø deg selv, da begynner du å slite litt Anonymkode: 7b535...b67 3
lipglossy Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 "Masse tid til tinder-dating". Hahaha åh gud 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 Hvordan skal du finansiere livsoppholdet ditt uten jobb? Det er det eneste spørsmålet her. Klarer du å finansiere det så syns jeg du skal gjøre akkurat det du vil. NAV kan være med å finansiere det hvis du er/blir blakk. Det vil i så fall bety at du må kutte ut reising og treningssenter og du vil måtte bo meget beskjedent. Det vil også medføre et sosialt stigma. Gjør det som gjør deg lykkelig. Og da tenker jeg ikke bare på dagens-deg, men hva som vil gjøre deg lykkelig 10-20-30 år frem i tid Anonymkode: 2761e...635
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 Dersom du bor hos foreldrene dine og de ber deg skaffe deg en jobb så får du gjøre det eller flytte ut. Jeg tror du behøver å realitetsorientere deg litt ift. hvor mye det faktisk koster å bo samt ha mat på bordet. Anonymkode: 92822...6ff 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Bli voksen Anonymkode: f3027...a29
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Jeg hadde blitt kasta ut hjemmefra om jeg hadde bare hengt med venner og på treningssenter, uten skole/jobb. "jeg vil ikke jobbe, for da har jeg ikke tid til venner, dating og hobby" hadde aldri blitt akseptert i min familie, uansett om økonomien hadde vært grei. Det handler om å få erfaring. Anonymkode: d8ff6...103 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 Å gå hjemme og dille er nok behagelig, men tar seg særdeles dårlig ut på CVen i lengden. Du kan ikke bo hjemme, tinderdate og holde på på Instagram i all evighet. Jeg hadde ikke godtatt at mine barn bodde hjemme og i praksis ødela framtidige jobbmuligheter. Anonymkode: 87db8...0ac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvorfor skal du jobbe hvis du har det fint hjemme? Hvis du trenger mer penger så er det lov å spørre NAV, foreldrene dine betaler sikkert skattepenger til dem, så da får du på en måte skattepengene til foreldrene dine om du går til nav og det er jo ganske rettferdig. Ellers kan det være lurt med jobb hvis du tenker på pensjon i fremtiden, eventuelt ta en utdanning. Anonymkode: 09bf4...c3a Håper du var ironisk?😂😂 Anonymkode: c3ec0...cbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå