Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er lov å ha mat i kofferten? Altså innsjekket bagasje. Skal reise fra Latvia til Gardemoen i morgen, deretter til Trondheim. Vi må sjekke inn på nytt på Gardemoen, og tenkte derfor å prøve å spare penger på mat. Da med å kjøpe med oss litt billige bakevarer fra Latvia, som vi kan spise før vi sjekker inn på nytt

Skrevet

Ja null problem både i innsjekket bagasje og håndbagasje. Men ikke flytende i håndbagasje 

Anonymkode: d8f7a...5b9

Skrevet

Hadde akkurat med en veske med bakevarer, kjeks og lignende fra England til Norge, og det var uproblematisk. Hadde glemt en yoghurt i veska. Det var ikke så bra. :wink:

Skrevet
14 minutter siden, Ulven skrev:

Hadde akkurat med en veske med bakevarer, kjeks og lignende fra England til Norge, og det var uproblematisk. Hadde glemt en yoghurt i veska. Det var ikke så bra. :wink:

Tja, kommer an på hvem man treffer på Gardermoen. En del som ikke er så nøye der. Men matvarer innen Europa er stort sett upoblematisk med visse begrensninger. 

Anonymkode: b61cd...bfa

Skrevet
På 20.2.2018 den 20.13, weøw skrev:

Noen som vet om det er lov å ha mat i kofferten? Altså innsjekket bagasje. Skal reise fra Latvia til Gardemoen i morgen, deretter til Trondheim. Vi må sjekke inn på nytt på Gardemoen, og tenkte derfor å prøve å spare penger på mat. Da med å kjøpe med oss litt billige bakevarer fra Latvia, som vi kan spise før vi sjekker inn på nytt

Og hva gjør du dersom kofferten forsvinner, eller kommer forsinket frem? Da er resultatet gjerne muggen mat og klær som må kastes av mugglukthensyn. 

Å spare seg til fant, er et passende uttrykk her. (Noen har vært lure før deg og prøvd.)

Anonymkode: 385a2...074

• Liker 2
Skrevet
På 20.2.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Tja, kommer an på hvem man treffer på Gardermoen. En del som ikke er så nøye der. Men matvarer innen Europa er stort sett upoblematisk med visse begrensninger. 

Anonymkode: b61cd...bfa

Hvilken begrensninger utover frø og poteter?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør du dersom kofferten forsvinner, eller kommer forsinket frem? Da er resultatet gjerne muggen mat og klær som må kastes av mugglukthensyn. 

Å spare seg til fant, er et passende uttrykk her. (Noen har vært lure før deg og prøvd.)

Det er da veldig sjelden det skjer, og mat som er pakket inn i plast er jo helt tett og ingen fare for klærne.

Anonymkode: ffaf7...643

• Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg vet skal det gå helt fint, men det er noen begrensinger i forhold til kjøtt og oster (?). Et enkelt googlesøk kan sikkert oppklare dette

Anonymkode: c8ede...3e7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet skal det gå helt fint, men det er noen begrensinger i forhold til kjøtt og oster (?). Et enkelt googlesøk kan sikkert oppklare dette

Anonymkode: c8ede...3e7

Kan man ikke ta med ost? Jeg tok med ost fra nederland!

Bør jeg anmelde meg selv til landbruksdepartementet? Er det han lavpannende SP politikern som arresterer meg da?

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da veldig sjelden det skjer, og mat som er pakket inn i plast er jo helt tett og ingen fare for klærne.

Anonymkode: ffaf7...643

Mugg i plast går gjennom plasten både med sporer og MVOC. Hvor ofte en koffert forsvinner varierer med flyplass og selskap  

Bestemmelsene for mat ligger på toll.no, hva med å lese litt der? 

Gjest Linaria
Skrevet

Null stress så lenge det er til eget bruk og det er innen EU. Jeg bor i UK og er på besøk i Norge nå og skal ha med masse norsk mat :P Jeg vet det er dyrere, men jeg savner norsk bacon!!

Kjøtt og ost er det regler om utenfor EU, men innen EU kan man ta med det man vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...