Gjest Oppgitt Skrevet 13. februar 2005 #1 Del Skrevet 13. februar 2005 Ok, så det var det. Nå er det tydeligvis over og ut for vår prøving. Jeg har mistet mensen! Før jeg tok ut spiralen hadde jeg jevnlig og regelmessig. Det var ikke hormonspiral så legen sa at vi hadde en fordel fordi vi ikke trengte å vente at syklusene skulle normalisere seg. Idet jeg tok ut spiralen, ble syklusene helt rar. Visste aldri når mensen skulle komme. Og nå forsvant den helt! Har blødd to dråper og etter en uke så kom to dråper til. Og det var alt. Gikk til legen og tok graviditetstest. Den var negativ. Nå er jeg helt oppgitt. For slik som det er nå vet jeg jo ikke når jeg har eggløsning. Om jeg har det i det hele tatt. Og ikke vil jeg ha sex heller fordi jeg tenker at kanskje jeg får mensen mens vi har det. Jeg føler meg ikke "ren" nok til sex selv om jeg nettopp har dusjet fordi jeg ikke vet om jeg får den. Og sånt blir man ikke gravid av! :evil: Nå er jeg helt oppgitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 13. februar 2005 #2 Del Skrevet 13. februar 2005 Og ikke vil jeg ha sex heller fordi jeg tenker at kanskje jeg får mensen mens vi har det. Jeg føler meg ikke "ren" nok til sex selv om jeg nettopp har dusjet fordi jeg ikke vet om jeg får den. Hmmm...den tankegangen der høres ikke helt bra /sunn ut. Ikke ren nok til sex? Du kommer da ikke til å blø i bøtter og spann om mensen skulle komme mens dere har sex... Har du snakket med legen din om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. februar 2005 #3 Del Skrevet 13. februar 2005 Snakk med legen din for å finne ut om syklusen og EL din. Når det gjelder å være "ren" - kanskje psykologen er greia? Helt ærlig, hvis du ikke blør før du har sex, så vil du neppe blø "ihjel" deg og mannen i løpet av samleiet, selv om du skulle få mensen. Jeg tror løsningen her er å snakke med legen om syklusen din sånn at du kan få det på track. Hadde en på jobben som hadde det som deg, ørten uker mellom hver gang. Noen piller og litt sex senere - et pent lite barn og lykkelig familie. Tror nok mens-uren-stresset ditt ligger i at du har null oversikt over syklus og EL. PS! Hvis legen din ikke har tatt dette opp med deg da du gikk for å ta graviditetstest (hvorfor tok du det ikke bare hjemme da, de er jo faktisk identiske), og ikke spurte deg noe videre, kanskje det er greit å bytte lege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 13. februar 2005 #4 Del Skrevet 13. februar 2005 Når det gjelder å være "ren" - kanskje psykologen er greia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 13. februar 2005 #5 Del Skrevet 13. februar 2005 Når jeg snakker om "ren" så mener jeg ikke ren som i misbrukt/skitten/sykelig. Jeg mener at jeg hele tiden tenker at kanskje mensen kommer og at det ikke er særlig hygenisk. Så noen psykolog trenger jeg absolutt ikke. Det var heller ikke legen som tok graviditetstest på meg. Jeg var innom kontoret der og ba om en test siden jeg likevel var der for å hente noe og jeg ikke hadde flere tester hjemme. Så sekretæren tok testen for meg. Det var faktisk billigere også, enn å kjøpe på apoteket. Synes dere trekker en del hastede slutninger her med psykologer osv. Men de andre rådene om å få hjelp med syklusene hos legen er okey. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 14. februar 2005 #6 Del Skrevet 14. februar 2005 Når jeg snakker om "ren" så mener jeg ikke ren som i misbrukt/skitten/sykelig. Jeg mener at jeg hele tiden tenker at kanskje mensen kommer og at det ikke er særlig hygenisk. Så noen psykolog trenger jeg absolutt ikke. Jeg tror fortsatt du trenger psykolog. Hva er så urenslig med litt blod? Dere lever antagelig i en bolig med dusjmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 14. februar 2005 #7 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg synes ikke det er særlig delikat, men smak og behag. Ikke alle som er like renslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. februar 2005 #8 Del Skrevet 14. februar 2005 Svaret er vel legen da, en skikkelig gjennomgang og testing av når/om du har EL. Tenker det løser hele problemet ditt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 14. februar 2005 #9 Del Skrevet 14. februar 2005 Ok. Takk for det. Ja, jeg skal prøve. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå