Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som spurte meg om jeg hadde lyst til å være med på en "rånetur". Jeg har aldri pleid å råne før og syntes det er ganske så harry. Vi er i slutten av 20 årene begge to. 

Er det vanlig å råne? Og hva er greia med å råne? Bare kjøre rundt på måfå å høre på trasig country musikk? 

Jeg sa at det gadd jeg ikke da jeg syntes det var ganske så harry å gjøre.

Anonymkode: f4800...ecf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å råne kan medføre at du mister lappen. I tillegg er du en smule for gammel til å ikke forstå alvoret bedre enn du gir uttrykk for her. 

Anonymkode: 7e606...a9b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å råne kan medføre at du mister lappen. I tillegg er du en smule for gammel til å ikke forstå alvoret bedre enn du gir uttrykk for her. 

Nei, jeg tror at råning vil si å bare kjøre rundt å høre på musikk uten videre? Og å stå rundt omkring på bensinstasjonene å henge?

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke venninnen min mente å råkjøre, men bare å kjøre rundt å høre på musikk sånn uten mål å mening.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror at råning vil si å bare kjøre rundt å høre på musikk uten videre? Og å stå rundt omkring på bensinstasjonene å henge?

Det er det råning er her jeg bor. 

Anonymkode: 98db2...89a

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Miste lappen? Det er da lov å kjøre så mye man vil så lenge man ikke driver med ordensforstyrrelse 

Anonymkode: 4c5a2...d36

• Liker 23
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som spurte meg om jeg hadde lyst til å være med på en "rånetur". Jeg har aldri pleid å råne før og syntes det er ganske så harry. Vi er i slutten av 20 årene begge to. 

Er det vanlig å råne? Og hva er greia med å råne? Bare kjøre rundt på måfå å høre på trasig country musikk? 

Jeg sa at det gadd jeg ikke da jeg syntes det var ganske så harry å gjøre.

Hun må være fra Fredrikstad...

Skrevet
5 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Hun må være fra Fredrikstad...

Nei, hun er ikke det.

Skrevet

Spørs jo litt hva hun mente med det også, da. Kan jo hende hun bare på en litt fleipete måte mente å spørre om du ble med på en spontan kjøretur bare for kosens skyld. Noen liker jo å bare kjøre litt uten mål og mening mens de hører på musikk eller prater. Hadde noen jeg kjenner spurt om jeg ble med på å "råne" hadde jeg nok mistenkt at det bare var en spøkefull måte å si det på. 

Men om hun mente å faktisk råne er det jo litt pussig hvis dere er i slutten av 20-årene og aldri har drevet med det før. Poenget med det er vel at det er en sosial greie det også. Noen ser på fotball, noen strikker, noen spiller spill, noen liker å mekke på en halvsliten bil og kjøre rundt og rundt i den sammen med andre som gjør det samme. Jeg skjønner absolutt ingenting av appellen i det selv, og jeg er ikke akkurat vant til at venner driver med det heller (vokste opp på Oslo vest - kan si mye rart om ungdom på vestkanten, men akkurat råning er vi ikke kjent for), men det er vel bare som annet tidsfordriv for unge folk.

Det varierer vel også mye hvor vanlig det er, og selv forbinder jeg det aller mest med små til mellomstore byer på Østlandet. På Notodden tror jeg faktisk de måtte forby kjøring i hovedgaten noen kvelder fordi rånerne tok totalt over, det var i hvert fall snakk om det. Tror ikke det er så veldig vanlig at kvinner i slutten av 20-årene er med på det, jeg har vel heller inntrykk av at det er ungjenter som blir med i baksetet, men det finnes sikkert.

Anonymkode: 30d23...088

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørs jo litt hva hun mente med det også, da. Kan jo hende hun bare på en litt fleipete måte mente å spørre om du ble med på en spontan kjøretur bare for kosens skyld. Noen liker jo å bare kjøre litt uten mål og mening mens de hører på musikk eller prater. Hadde noen jeg kjenner spurt om jeg ble med på å "råne" hadde jeg nok mistenkt at det bare var en spøkefull måte å si det på. 

Men om hun mente å faktisk råne er det jo litt pussig hvis dere er i slutten av 20-årene og aldri har drevet med det før. Poenget med det er vel at det er en sosial greie det også. Noen ser på fotball, noen strikker, noen spiller spill, noen liker å mekke på en halvsliten bil og kjøre rundt og rundt i den sammen med andre som gjør det samme. Jeg skjønner absolutt ingenting av appellen i det selv, og jeg er ikke akkurat vant til at venner driver med det heller (vokste opp på Oslo vest - kan si mye rart om ungdom på vestkanten, men akkurat råning er vi ikke kjent for), men det er vel bare som annet tidsfordriv for unge folk.

Det varierer vel også mye hvor vanlig det er, og selv forbinder jeg det aller mest med små til mellomstore byer på Østlandet. På Notodden tror jeg faktisk de måtte forby kjøring i hovedgaten noen kvelder fordi rånerne tok totalt over, det var i hvert fall snakk om det. Tror ikke det er så veldig vanlig at kvinner i slutten av 20-årene er med på det, jeg har vel heller inntrykk av at det er ungjenter som blir med i baksetet, men det finnes sikkert.

Jeg har ikke drevet på med det før, men har blitt med 1-2 ganger tidligere. Sier nei om jeg blir spurt da jeg syns det er kjedelig å kjøre rundt på måfå uten mål å mening.

Gjest supernova_87
Skrevet

Å "råne" er skikkelig teit. De som driver med det er harry og spesielle mennesker, uten særlig mål og mening, eller ... det er det jeg har hørt i alle fall. Dere vet jo alle hvem som er de typiske "rånerne". 

Men det å kjøre en biltur, se på naturen, eller kjøre på folketomme steder med bilstereoen på full guffe og synge av full hals til "Ra-ra-oh-la-laa, romaromaamaaa, gah, gah, oh lala, want your bad romance" og deretter HELLLLOOOOOO! det er jo bare helt syyyykt deilig. Kjenner virkelig at jeg lever. Er fint å ta seg en kjøretur med morsomme venninner på fint sommerføre, på tomme veier, se på hjortene på beitet og holde på å le seg skakk når man står der i huttiheita og finnes

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer.

Skrevet

Bli voksen tenker jeg da, slikt slutta jeg med tidlig i 20 åra å jeg er mann

Anonymkode: 5e09b...92a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke drevet på med det før, men har blitt med 1-2 ganger tidligere. Sier nei om jeg blir spurt da jeg syns det er kjedelig å kjøre rundt på måfå uten mål å mening.

Det skjønner jeg veldig godt, altså. Bare lurte på om det var faktisk råning hun tenkte på eller om det bare var en litt mislykket måte å si "Jeg har lyst til å bare kjøre en tur, vil du være med?" til en venninne på.

Og det lurte jeg på nettopp fordi jeg syntes det var jævlig rart av en dame i slutten av 20-årene å be en venninne med på råning. Så du kan tro jeg har forståelse for at du ikke gidder :) 

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg ikke gjort på 10 år selv, men det er jo litt kos da. Høre på musikk, gjerne gamle minner i musikken, skravle med venninna si. Stoppe å skravle med gamle kjente og kjøre videre. 

Ser ikke noe galt i det.

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Råning er bare harry, er hun fra Drammen ?

Skrevet

Regner med hun ikke har en trimmet bil og sikter til tradisjonell råning.

Liksom-råning er noe av det koseligste jeg vet om. Kjøre, prate, høre på musikk og dra på oppdagelsesferd med bil. Forstår ikke at du klarer si nei..

Anonymkode: 00d34...a6a

• Liker 3
Skrevet

Er hun fra kongsvinger? 

Anonymkode: f2884...2b1

Skrevet

Har en venninne som av og til spør om jeg vil være med å "drekka".... (vi er 40, har barn) Blir helt satt ut jeg da. 🙈

Anonymkode: 49a8e...8f9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Blodharry

Endret av AnonymeBukser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...