AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 For fire-fem-seks år siden synes jeg fsktisk at det var langt mer aktivitet her på Kvinneguiden. Stadig nye tråder, og det var som regel temmelig mye aktivitet på stort sett heile forumet. Hvor gikk dette så galt? Er det på grunn av administrator / moderator-folkene som sletter ting over en lav sko, og folk blir kastet ut for nærmest ingenting? Eller kommer den stadig synkende aktiviteten fordi det som regel alltid er nøyaktig de samme folkene som diskuterer overalt, og det kommer inn alt for lite nytt blod her? Den yngre generasjon har vel forlengst hoppet over til Reddit / 4chan. Anonymkode: a4857...87d 4
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For fire-fem-seks år siden synes jeg fsktisk at det var langt mer aktivitet her på Kvinneguiden. Stadig nye tråder, og det var som regel temmelig mye aktivitet på stort sett heile forumet. Hvor gikk dette så galt? Er det på grunn av administrator / moderator-folkene som sletter ting over en lav sko, og folk blir kastet ut for nærmest ingenting? Eller kommer den stadig synkende aktiviteten fordi det som regel alltid er nøyaktig de samme folkene som diskuterer overalt, og det kommer inn alt for lite nytt blod her? Den yngre generasjon har vel forlengst hoppet over til Reddit / 4chan. Anonymkode: a4857...87d Ja.. og hva er reddit, sa du? Jeg tror du kan ha noen poenger.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 (endret) Anoymbruker også at det virker som moderatorer sletter ting uten grunn og later som de sletter fordi noe bryter reglene. Når de sletter innlegg fordi man sier at en tv kanal gjør noe dårlig. Da kan man begynne å lure Endret 20. februar 2018 av Balian de Ibelin
Anglofil Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 (endret) Tråden er flyttet til et mer egnet underforum. Yvonne (mod) Endret 20. februar 2018 av Yvonne 2
WubWub Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Gjennomsnittlig antall innloggede medlemmer er høyere enn noen gang så det later til at forumet vokser
Gjest O.G. Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: For fire-fem-seks år siden synes jeg fsktisk at det var langt mer aktivitet her på Kvinneguiden. Stadig nye tråder, og det var som regel temmelig mye aktivitet på stort sett heile forumet. Hvor gikk dette så galt? Er det på grunn av administrator / moderator-folkene som sletter ting over en lav sko, og folk blir kastet ut for nærmest ingenting? Eller kommer den stadig synkende aktiviteten fordi det som regel alltid er nøyaktig de samme folkene som diskuterer overalt, og det kommer inn alt for lite nytt blod her? Den yngre generasjon har vel forlengst hoppet over til Reddit / 4chan. Anonymkode: a4857...87d En kombinasjon av det du nevner.
Gjest Sisti Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 Mye skyldes grupper på facebook. Bryllupssnakk og babysnakk har blant annet flyttet dit.
Mr. Kilmister Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 19 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Anoymbruker også at det virker som moderatorer sletter ting uten grunn og later som de sletter fordi noe bryter reglene. Mye som blir slettet uten grunn ja. Er ikke alle moderatorene her som kan reglene. Skal ikke nevne navn, for da blir jeg vel kastet ut herfra. 2
Gjest hind Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 Mulig det bare er meg, men jeg synes det virker som brukergruppen holder på å endre seg og at det blir stadig flere yngre menn. De er i alle fall veldig aktive brukere. Ser ikke så mange kvinner som er her døgnet rundt, men det er mulig jeg bare legger mer merke til gutta.
SchizoMonster Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 (endret) Er mer behagelig å kun snakke med likesinnede. Å bare kunne slette mot-debattanter som du misliker for måten de fremstår eller meningene de har isteden for å måtte forholde deg til dem. Det er deilig å få bekreftet hele dagen at du har rett i nesten alt du mener om alt, deilig.... facebook twitter reddit instagram ++ er det folket "vil" ha Desverre(?) tror jeg en røff og krasst brutalt åpent debattklima som en får på platformer hvor en ikke selv kan slette de en er uenig med er noe som gutter foretrekker mer enn kvinner, med nye muligheter for kvinnfolket på de andre platformene har nok de i større grad byttet platform til de nevnte mens gutta blir og kommer til her. https://www.alexa.com/siteinfo/kvinneguiden.no ifølge alexa er menn "greatly overrepresented".... på kvinneguidens forum... LOL. Så bare en teori, jeg har ikke fasiten, men bare mine tanker om saken, kanskje det må et navnebytte til? Manneguiden? Endret 20. februar 2018 av SchizoMonster
Gjest PaN Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Vet nok ikke hvordan forumet var før 2015-16 ish, men jeg kan si deg at det florerer mye trolle-tråder hvor gjerne menn skriver nedsettende og krenkende ting til kvinner og legningene til folk. Det går pr i dag ikke an å starte en tråd uten at en ab bruker må hoppe inn å ødelegge sånn at tråden må fjernes fordi den er for mye moderert. Veldig trist utvikling her, men det går jo i noen tilfeller å ha en ordentlig debatt da Jeg mener at ab funksjonen burde bli begrenset, unødvendig å ha ab på f.eks sosial prat og humor tråden
Gjøksuppe Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 Det skyldes nok alle disse hatefulle ny-ateistene som ikke kan komme med et eneste seriøst innspill... 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Det skyldes nok alle disse hatefulle ny-ateistene som ikke kan komme med et eneste seriøst innspill... Er vel heller de gale jesustilbederne som skremmer bort normale folk med jesussnakk og preik om Helvete. Anonymkode: 12fe0...fad 4
Gjøksuppe Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel heller de gale jesustilbederne som skremmer bort normale folk med jesussnakk og preik om Helvete. Anonymkode: 12fe0...fad Heller ateistene med sine forvridde ideer om smådjevler og høygafler... 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 2 timer siden, Yvonne skrev: Tråden er slettet til et mer egnet underforum. Yvonne (mod) Anonymkode: 4bfff...220 2
Lill3My Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 Tja... Det finnes så mange sosiale medier hvor folk også kan diskutere nå - via kommentarfelt under artikler, på blogger, facebook, instagram osv... Så mange n får vel dekket sitt diskusjonsbehov der. I tillegg merker iallfall jeg at lysten til å starte en tråd er veldig lav, rett og slett fordi jeg ser hvor mange sure og gretne svar som spys ut i tide og utide. Og det gidder jeg ikke bruke krefter på så da lar jeg heller være... Har ingenting i m ot å diskutere, det er jo meiningsutveksling som er (mye av) poenget med et forum, men drittslenging og spydigheter er så unødvendig
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 Jeg har vært på KG I snart et tiår. Tråder som denne dukker opp et par ganger i året. Tolker dem som at forumet er som alltid før 😄 Anonymkode: 8156c...538 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 Er nok SoMe som ødelegger her som alle andre steder. Savner tiden på no.news jeg. Anonymkode: 9d2aa...d07
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 Jeg har vært her i seks år, og regner med at jeg snart forsvinner. Det er flere grunner til det - diskusjonene er ganske gjentagende, og de samme temaene dukker opp med jevne mellomrom. Jeg syns også nivået har blitt lavere, med mye polarisering og drittslenging, og nyansene er helt borte. Da gir ikke diskusjonene noe annet enn irritasjon, og tar for mye energi. Folk hisser seg opp over de rareste ting, nekter å forsøke å se andre sider av saken, og nekter å forstå argumenter. Syns også frekvensen har gått ned, og det går lenger tid mellom innleggene. Så ja, KG er snart over for min del, men det kommer sikkert til å komme nye inn. Anonymkode: 2d448...d8a 3
Gjest Saul Skrevet 20. februar 2018 #20 Skrevet 20. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på KG I snart et tiår. Tråder som denne dukker opp et par ganger i året. Tolker dem som at forumet er som alltid før 😄 Anonymkode: 8156c...538 Ja, folk har klagd over det samme så lenge forumet har eksistert. Så min konklusjon er at forumet ikke går mot slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå