AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Hva kan jeg gjøre? Jeg fortalte sjefen om at jeg har fått en sykdom, men at det ikke hindrer meg i å utføre jobben som vanlig. Neste dag vet alle på avdelingen som sykdommen min. Noen som har opplevd lignede? Hva gjorde dere? Anonymkode: a83a7...e03
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Hadde meldt avvik og klage på sjefen. Anonymkode: f0fc4...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kan jeg gjøre? Jeg fortalte sjefen om at jeg har fått en sykdom, men at det ikke hindrer meg i å utføre jobben som vanlig. Neste dag vet alle på avdelingen som sykdommen min. Noen som har opplevd lignede? Hva gjorde dere? Anonymkode: a83a7...e03 Sjefen din er sjefen din, ikke psykologen eller venninnen din. Forteller du noe av betydning så har ikke sjefen taushetsplikt. Det er også stor forskjell på taushetsplikt og selvpålagt fortrolighet. Slutt å fortelle sjefen om ting som ikke angår jobben og og måten du gjør jobben din på. Og slutt å klage på ting der du ikke har noe å klage på. Anonymkode: 28dee...0fe 4
pippippen Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Har ikke opplevd noe lignende, men jeg ville snakket med en tillitsvalgt på arbeidsplassen. Det er veldig uprofesjonelt av en sjef å gjøre sånt. Man utleverer ikke privat info om sine ansatte. Han/hun burde få en skikkelig smekk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjefen din er sjefen din, ikke psykologen eller venninnen din. Forteller du noe av betydning så har ikke sjefen taushetsplikt. Det er også stor forskjell på taushetsplikt og selvpålagt fortrolighet. Slutt å fortelle sjefen om ting som ikke angår jobben og og måten du gjør jobben din på. Og slutt å klage på ting der du ikke har noe å klage på. Anonymkode: 28dee...0fe Kanskje greit du holder deg unna lederstillinger Anonymkode: d6773...849 10
Miklo Velka Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Slutt å fortelle sjefen om ting som ikke angår jobben og og måten du gjør jobben din på. Og slutt å klage på ting der du ikke har noe å klage på. Er man en leder med personalansvar så har man ingenting med å spre personalinfo på arbeidsplassen. 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjefen din er sjefen din, ikke psykologen eller venninnen din. Forteller du noe av betydning så har ikke sjefen taushetsplikt. Det er også stor forskjell på taushetsplikt og selvpålagt fortrolighet. Slutt å fortelle sjefen om ting som ikke angår jobben og og måten du gjør jobben din på. Og slutt å klage på ting der du ikke har noe å klage på. Anonymkode: 28dee...0fe Ute etter en krangel? Har ikke behov for å forsvare grunnen til at jeg måtte informere sjefen om sykdommen min. Anonymkode: a83a7...e03 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 25 minutter siden, pippippen skrev: Har ikke opplevd noe lignende, men jeg ville snakket med en tillitsvalgt på arbeidsplassen. Det er veldig uprofesjonelt av en sjef å gjøre sånt. Man utleverer ikke privat info om sine ansatte. Han/hun burde få en skikkelig smekk. Takker for info. Men siden avdelingen vår er liten, så er det veldig tette bånd mellom folk, blant annet er tillitsvalgt og sjefen venner privat. Andre forslag? Jeg vet at vi har en HR-avdeling, men er usikker på om HR er rett adresse? Anonymkode: a83a7...e03
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 Uproft av sjefen, men ikke ulovlig. Du bør vel gi han en tilbakemelding på at dette var dårlig håndtering. Anonymkode: 71839...638
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Sjefen har ingen taushetsplikt ovenfor sånt, så han/hun har ikke brutt noen lov eller gjort noe galt sånn sett. Det er likevel dårlig personalpolitikk, hadde tatt en prat med tillitsvalgt. Anonymkode: fe81e...2ca
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 På 20.2.2018 den 18.44, AnonymBruker skrev: Ute etter en krangel? Har ikke behov for å forsvare grunnen til at jeg måtte informere sjefen om sykdommen min. Anonymkode: a83a7...e03 Det har ikke så mye med hva du har behov for, men hva som er juridisk korrekt. Anonymkode: 1d7f4...4b0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #12 Skrevet 22. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke så mye med hva du har behov for, men hva som er juridisk korrekt. Anonymkode: 1d7f4...4b0 Og det var juridisk korrekt å informere arbeidsgiver som sykdommen. Anonymkode: a83a7...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå