Gå til innhold

Fotokurs - er det noen vits?

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Kanskje feil forum og spørre i, men jeg lurer på om noen her har erfaring med slike kveldskurs i fotografering. Vurderer å begynne på et kveldskurs som en høyskole her i nærheten arrangerer. Kurset går over 5-6 kvelder og 1-2 lørdags formiddag. 21 timer totalt. Prisen er 1500,- og kurset egner seg både for de som bruker vanlig kamera og de som bruker digitalkamera.

Noen som har deltatt på noe sånt og kan fortelle om de fikk noe igjen for det?

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lærer deg vel å se på en annen måte antar jeg? Finne balanse i bildeoppsettet osv... sikkert nyttig for deg som er grafisk designer også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan bruke manuell innstilling på kameraet ditt fra før, vil du helt sikkert ha glede av et fotokurs. Alle har glede av å ta kvalitativt bedre bilder.

Grafikere generelt kunne nok også ha nytte av å tenke litt om tankene bak bildene de behandler og beskjærer - i alle fall er det min erfaring med avvisgrafikere :wink:

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det kommer jo helt an på hva du "kan" som grafisk designer. Selv er jeg utdannet innen noe av det samme, men merker at jeg ikke alltid klarer å overføre kunnskapene fra ett område til feks foto:) Du bør tenke på hva kurset inneholder; er det tekniske aspektet viktigst, eller det visuelle; komposisjon, lysbruk osv, eller hva du vil formidle med bildet? Min erfaring er uansett at alt du lærer kan brukes på ting du kan fra før også. Men selvsagt bør du melde deg på et kurs som står i forhold til hva du kan og er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utdannet, og jobber som, grafisk designer, og vi hadde to fotokurs i løpet av skolegangen.

Et som gikk på ren komposisjon, lysbruk og andre basic fototing. Her tok vi mest portretter og naturbilder.

Det andre kurset var rettet mot studio- og reklamefotografering og også veldig nyttig. Det gikk på spesielle ting man bør ta hensyn til når bilder brukes i reklame eller magasiner.

Hvis kurset arrangeres på en høyskole antar jeg at det har et "tema", og er da sikkert nyttig for deg. Kommer jo an på hvor mye du kan om foto fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...