Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde positiv EL test på søndagsettermiddag, hadde sex natt til mandag,mandagsmorgen og idag formiddag..

Anonymkode: d7e23...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man treffer på EL er det 20-25% sjanse for graviditet. 

Men hvorfor sex så ofte? Om man har for ofte sex, har mannen gjerne ikke klart å produsere nok sædceller til at kvaliteten på sæden er spesielt god. Sædcellene hjelper hverandre å svømme, så om han har får så sædceller, svømmer de dårligere, og sjansen for graviditet blir redusert. Det er derfor det anbefales sex annenhver dag om mannen har litt dårlig sædkvalitet, og max 1 gang daglig om mannen har ok kvalitet. 

Anonymkode: f457c...6d8

Skrevet

Etter min mening høres det ut som om dere gjorde det perfekt. Nå kan dere bare vente å se.

Anonymkode: 830f6...ee2

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor sex så ofte? Om man har for ofte sex, har mannen gjerne ikke klart å produsere nok sædceller til at kvaliteten på sæden er spesielt god. Sædcellene hjelper hverandre å svømme, så om han har får så sædceller, svømmer de dårligere, og sjansen for graviditet blir redusert. Det er derfor det anbefales sex annenhver dag om mannen har litt dårlig sædkvalitet, og max 1 gang daglig om mannen har ok kvalitet. 

For vi hadde et vindu der vi kunne kjøre på,mtp at han jobber mye så vi tenkte det var best å gjøre det sånn. 

Ts

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter min mening høres det ut som om dere gjorde det perfekt. Nå kan dere bare vente å se.

Anonymkode: 830f6...ee2

Det er så spennende!

Ts

Skrevet

Er ikke sikker på prosentene men siden dere gjorde det rundt/på EL så er vel sjangsene ganske store? 

Skrevet
11 timer siden, BethD skrev:

Er ikke sikker på prosentene men siden dere gjorde det rundt/på EL så er vel sjangsene ganske store? 

Forskning viser 20%sjans om begge er friske

Anonymkode: 4cb12...ab1

Skrevet
På 21.2.2018 den 8.04, AnonymBruker skrev:

Kilde? Det finnes da ingen studier som sier at sex ofte reduserer sjansen for graviditet! 

Ha sex så ofte dere vil, sex er moro, det er limet i forholdet. Sex kan ha mange positive effekter på humør og skal i seg selv øke fruktbarheten. Daglig sex øker permkvaliteten og reduserer sjansen for kromosomfeil. https://www.fertilityauthority.com/blogger/dr-laurence-jacobs/2011/06/07/best-sexual-frequency-pregnancy

Hyppig sex øker sjansen for graviditet! 

Skrevet
30 minutter siden, Ede skrev:

Kilde? Det finnes da ingen studier som sier at sex ofte reduserer sjansen for graviditet! 

Ha sex så ofte dere vil, sex er moro, det er limet i forholdet. Sex kan ha mange positive effekter på humør og skal i seg selv øke fruktbarheten. Daglig sex øker permkvaliteten og reduserer sjansen for kromosomfeil. https://www.fertilityauthority.com/blogger/dr-laurence-jacobs/2011/06/07/best-sexual-frequency-pregnancy

Hyppig sex øker sjansen for graviditet! 

Jeg leste noe da jeg var på en googlerant (svar fra en lege) at sæden ikke kunne bli "utvannet" slik som noen påstår den blir av mye sex...

Mye sex kan da bare resultere i gravididet,er ikke det logisk da..?

Jeg tenker jo at mye sex i EL uka er optimalt for å kunne oppnå graviditet...

Skrevet
3 minutter siden, BethD skrev:

Jeg leste noe da jeg var på en googlerant (svar fra en lege) at sæden ikke kunne bli "utvannet" slik som noen påstår den blir av mye sex...

Mye sex kan da bare resultere i gravididet,er ikke det logisk da..?

Jeg tenker jo at mye sex i EL uka er optimalt for å kunne oppnå graviditet...

Jeg spurte også en lege en gang om det var hold i dette som mange sa om at man ikke skulle ha sex hver dag. Svaret hans var kun: "Kjøtthuer" :fnise: 

Men jeg tror ofte leger gir råd om at det holder hver annen dag slik at folk ikke skal bli stressa og ha sex når de ikke har lyst. Det er visst lite som tyder på at sjansen skal øke dramatisk ved å da daglig sex, den øker kun bitte litt. Jeg er enig i at man ikke bør stresse med sex hver dag om man ikke har lyst. Sex skal være godt og gøy, ikke en plikt! 

Skrevet
På 20.2.2018 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde positiv EL test på søndagsettermiddag, hadde sex natt til mandag,mandagsmorgen og idag formiddag..

Har du prøvd lenge? Jeg finner ikke kilden nå, men om man vet man har sex ved eggløsning og man ikke er av de som har prøvd lenge uten å få det til, så er sjansen rundt 40%. Sjansen for å holde på spiren er vel deretter rundt 60% tror jeg. 

Om man er en av de uheldige som har gått flere pp uten at det har klaffet er sjansen betraktelig lavere pr. pp. Det order seg til slutt for de aller fleste av dem også, men det tar litt tid. Verden er litt urettferdig sånn. 

Skrevet
5 minutter siden, Ede skrev:

Har du prøvd lenge? Jeg finner ikke kilden nå, men om man vet man har sex ved eggløsning og man ikke er av de som har prøvd lenge uten å få det til, så er sjansen rundt 40%. Sjansen for å holde på spiren er vel deretter rundt 60% tror jeg. 

Om man er en av de uheldige som har gått flere pp uten at det har klaffet er sjansen betraktelig lavere pr. pp. Det order seg til slutt for de aller fleste av dem også, men det tar litt tid. Verden er litt urettferdig sånn. 

Vi har kun en pp bak oss og den klaffet det på, men vi mistet....Så denne gangen er vi mer nede på jorda men vi har jo håpet oppe begge to

TS

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun en pp bak oss og den klaffet det på, men vi mistet....Så denne gangen er vi mer nede på jorda men vi har jo håpet oppe begge to

TS

Leit å høre at dere mistet. :icon_frown: Lover jo veldig godt for sjansene dine at det klaffet på første forsøk sist! :) Krysser fingrene for deg, du får holde oss oppdatert. 

Skrevet
5 minutter siden, Ede skrev:

Leit å høre at dere mistet. :icon_frown: Lover jo veldig godt for sjansene dine at det klaffet på første forsøk sist! :) Krysser fingrene for deg, du får holde oss oppdatert. 

Ja det var veldig trist men tidlig så vi var heldigvis "heldige" sånn sett...det var så tidlig,så det var godt det skjedde når det skjedde..

Nå håper vi bare at det har klaffet igjen men så heldige er vel ingen,så vi prøver å holde håpet på et bakkenivå :)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...