Gå til innhold

Venner / bekjente

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005
Skrevet

Hei

Jeg lurte på en liten ting i forbindelse med utdrikningslaget.

Ønsker dere at kun deres egne venninner kommer i utdrikningslaget, eller blir kjærestene av kompisene til mannen deres også invitert?

Noen av mine kjæres venner har damer som jeg ikke kjenner så godt, mens noen av jentene kjenner jeg litt. Jeg treffer dem som regel bare når vi alle er sammen, og har en god tone med dem da :) (Dem jeg vurderer er invitert i bryllupet).

What to do? Fortelle forloverene mine at jeg bare ønsker venninner, eller også noen av dem som er sammen med kompisene til min halvdel? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg helt i samme situasjon som deg, men jeg har sagt at jeg gjerne vil gjerne ha de og de venninnene (har gitt forloveren en liste). Det er alle venninnene mine som er invitert i bryllupet pluss noen til som jeg synger i kor sammen med. Og så har jeg satt opp samboeren til broren til mannen selv om vi ikke akkurat er så nære venninner. Kjærestene til kompisene til mannen er mine venninner også da, hans venner er også mine venner, så de er selvsagte gjester for min del...

Men ta de du selv vil ha. Liten vits i å invitere folk du såvidt kjenner, men sannsynligvis vil i alle fall alle venninner som skal i bryllupet sette pris på å bli invitert. Tenkt litt fremover også. Er dette noen du kommer til å bli bedre kjent med fremover? Særlig kanskje hvis de er i et stabilt og sikkert forhold. Kanskje er noen av de en fremtidig bestevenninne?

Men viktigst; ta med de du ønsker skal være der!

Skrevet

For det første er det viktigste at du gjør hva du føler blir naturlig for deg i denne sammenhengen! Når det er sagt, kan det være lurt av flere grunner å invitere de fleste av jentene som kommer i bryllupet - og dette er ganske vanlig, har jeg inntrykk av. Kanskje invitere noen kolleger også?

- Jo flere som er invitert i utdrikningslaget, jo gøyere kan det bli. Ofte er det vanskelig å få til at alle som er invitert kan komme, og da er det fint for forloveren å ha en lang liste med navn som utgangspunkt.

- I tillegg blir det billigere for hver og en hvis det er mange å dele utgiftene på. Særlig de utgiftene som går direkte til bruden, slik som f.eks mat og drikke til henne, aromaterapitime etc. Andre ting kan også bli billigere, f.eks hvis man skal ha danseleksjon for hele gruppen, så er det noen instruktører som tar en fast pris uansett antall deltakere.

- Utdrikningslaget kan være en fin "oppvarming" til bryllupet ift at folk blir bedre kjent, og da er isen allerede brutt før bryllupet.

Skrevet

Jeg har sagt at jeg kan tenke meg å ha med dem som jeg synes er hyggelige og trives sammen med. To av disse er samboere til kamerater av min forlovede, og en av dem treffer jeg bare når vi er sammen med dem begge. Men hun er hyggelig, og vi kommer godt overens. Ta med dem du føler deg vel sammen med, og som du ville f.eks. gått på byen med....? Det er vel det viktigste?

Skrevet

Jeg har bedt om at de kjærstene til min kjæres venner som jeg kjenner og synes det er hyggelig å være med skal bli bedt i utdrikningslag.

Gjest Brud2005
Skrevet

Takkf for hjelp

Nå er det slik at damene til min kjæres venner ikke er jenter jeg ellers har kontakt med (har ikke tlf.nr en gang :roll: ), men er veldig hyggelige jenter når vi først treffes..

Det er jo jenter jeg vil se mer til i fremtiden, for nå gifter jeg meg jo med "mellomleddet". :wink:

Har virkelig ikke peiling på hva jeg skal gjøre.. :-(

Skrevet
Takkf for hjelp

Nå er det slik at damene til min kjæres venner ikke er jenter jeg ellers har kontakt med (har ikke tlf.nr en gang :roll: ), men er veldig hyggelige jenter når vi først treffes..

Det er jo jenter jeg vil se mer til i fremtiden, for nå gifter jeg meg jo med "mellomleddet". :wink:

Har virkelig ikke peiling på hva jeg skal gjøre.. :-(

Hvis de er hyggelige jenter å være med så er det sikkert bare enda gøyere å ha de med i utdrikningslaget?

Og The Bride har et veldig godt poeng i det at jo flere som er med, jo billigere blir det og kanskje til og med gøyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...