Gå til innhold

Rødt utslett mellom brystene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt på ketolyseturen. I går fikk jeg et rødt utslett som ligger mellom puppene. Det klør ikke, men i dag var det litt flass på det. Det ligner på bildet nedenfor, men det er mye mindre område. Det ligger akkurat der bhen stopper, og litt oppover brystene på begge sider. Det er "symmetrisk". 

Noen som vet hva det kan være?

Jeg er ikke allergisk mot noe annet enn kiwi. Har dog fått kløe i halsen av multivitaminene til solaray for noen år tilbake. Begynte på torsdag på vitaminene til ketolyse.no(megnesium, kalium, selen+sink) - kan det være disse jeg reagerer på? Vet jeg bør ta i hvert fall magnesiumet ettersom jeg trener.

penicillinutslett2.jpg

Anonymkode: 61d0c...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google "keto rash", det kan være det. Veldig vanlig, ikke farlig og bruker å gå over.

Anonymkode: a8e50...fef

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google "keto rash", det kan være det. Veldig vanlig, ikke farlig og bruker å gå over.

Takk for svar. Har sett på det, men keto rash skal jo klø. Mitt klør ikke i det hele tatt...

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har sett på det, men keto rash skal jo klø. Mitt klør ikke i det hele tatt...

Tror ikke det må klø? Du kan jo prøve noen av tipsene mot det og se om det hjelper. Hvis det ikke gir seg snart er det kanskje greit å dra til legen :) 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat begynt på ketolyseturen. I går fikk jeg et rødt utslett som ligger mellom puppene. Det klør ikke, men i dag var det litt flass på det. Det ligner på bildet nedenfor, men det er mye mindre område. Det ligger akkurat der bhen stopper, og litt oppover brystene på begge sider. Det er "symmetrisk". 

Noen som vet hva det kan være?

Jeg er ikke allergisk mot noe annet enn kiwi. Har dog fått kløe i halsen av multivitaminene til solaray for noen år tilbake. Begynte på torsdag på vitaminene til ketolyse.no(megnesium, kalium, selen+sink) - kan det være disse jeg reagerer på? Vet jeg bør ta i hvert fall magnesiumet ettersom jeg trener.

penicillinutslett2.jpg

Hva dette er er umulig å svare på. 

Men å innta piller for så å få utslett betyr vanligvis og med evne til sunn fornuft at man kutter ut nye piller. 

Du har klødd i halsen av vitamintabletter tidligere og enda så forstår du ikke farene ved å spise ukjente naturprodukter? 

Vitaminer og andre alternative produkter skal du nemlig ikke bruke når du har hatt reaksjoner på ett vitamin produkt. Grunnen er enkelt har jeg fått forklart: Vitaminer, mineraler og andre helsekostprodukter er det dårlig kontroll med. De kan inneholde langt mer enn det som står på innholdsfortegnelsen. Det er dårligere kontroll med disse produktene enn med legemidler. Særlig sporer av mugg kan de inneholde. Er du allergisk mot en type/gruppe allergener, her Kiwi, så har du en egen evne til å reagere allergisk. Dermed er det økt fare for allergi noe du her med all tydelighet har vist. Jeg ville lagt langt unna alt av disse produktene var jeg deg før du ender opp med anafylaktisk sjokk. 

I farten husker jeg ikke alt annet du kan reagere på når du reagerer på Kiwi, men møbler (!) av gummitre skal du ikke omgi deg med. Barnemøbler er gjerne laget av gummitre. Har du vært norti noe slikt? 

Oppsøk eventuelt lege. Ta bilde av ditt eget utslett og se på utviklingen av utslettet morgen og kveld. Det kan være til hjelp for en lege.

Anonymkode: 40da8...4a7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...