AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Eller må jeg veksle de inn i danske kr? Anonymkode: c1074...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Hva tror du selv? Kan man bruke dansk valuta mange steder i Norge? Anonymkode: aa7db...9dd 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva tror du selv? Kan man bruke dansk valuta mange steder i Norge? Anonymkode: aa7db...9dd Vet ikke, derfor jeg spør. Anonymkode: c1074...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Nei, selvfølgelig kan du ikke det. I Danmark må du betale med dansk valuta om du skal betale med kontanter. Anonymkode: 9b536...df8 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvfølgelig kan du ikke det. I Danmark må du betale med dansk valuta om du skal betale med kontanter. Anonymkode: 9b536...df8 Ok, mange år siden jeg var i Danmark og da gikk det men fikk danske veksle penger tilbake.. Anonymkode: c1074...c7c
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 I Norge er det flere steder som aksepterer danske kroner og euro, kan virke som at de byene hvor danskebåten legger til, er det noen steder som aksepterer det (Vet det pga har jobbet noen slike steder). Men de gir veldig dårlig kurs, og du kan aldri regne med det. Kanskje er det slik i Danmark også? Men jeg ville aldri gått ut fra det. Best å ha riktig valuta 😊 1
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du selv? Kan man bruke dansk valuta mange steder i Norge? Anonymkode: aa7db...9dd Noen steder kan man det 😊
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: I Norge er det flere steder som aksepterer danske kroner og euro, kan virke som at de byene hvor danskebåten legger til, er det noen steder som aksepterer det (Vet det pga har jobbet noen slike steder). Men de gir veldig dårlig kurs, og du kan aldri regne med det. Kanskje er det slik i Danmark også? Men jeg ville aldri gått ut fra det. Best å ha riktig valuta 😊 Ok, men hva er best Euro eller dansk valuta? Anonymkode: c1074...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner said: Noen steder kan man det 😊 Nettopp. Noen steder, veldig få totalt. Anonymkode: aa7db...9dd
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men hva er best Euro eller dansk valuta? Anonymkode: c1074...c7c Dank valuta! Du kan IKKE ta for gitt at noen i Danmark tar noe som helst annet enn det. Noen turiststeder godtar annen valuta, men som nevnt med forferdelig dårlig kurs for deg, så det vil svare for deg å betale i dansk valuta uansett. Og ingen steder er forpliktet til å ta imot noe annet enn dansk valuta, så om du prøver betale med euro risikerer du å bli avvist. Anonymkode: 9b536...df8 2
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men hva er best Euro eller dansk valuta? Anonymkode: c1074...c7c Hvis du skal til Danmark så blir det vel danske kroner da... min erfaring fra Danmark er at de er villige til å ta euro også, spesielt nede mot grensen til Tyskland. Men det er selvsagt alltid nest å bruke lokal valuta, det er de pliktig til å ta imot og du får best kurs. Danske kroner kan du ta ut på flyplass og på ihvertfall noen av fergeterminalene. Ellers kan du jo bare bruke kort????
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Noen steder, veldig få totalt. Anonymkode: aa7db...9dd Jaja, selvsagt. Men gjetter at f eks kafeer og butikker ved havna i fergebyene tar det. Men ingen garanti, og dårlig kurs
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Hvis du skal til Danmark så blir det vel danske kroner da... min erfaring fra Danmark er at de er villige til å ta euro også, spesielt nede mot grensen til Tyskland. Men det er selvsagt alltid nest å bruke lokal valuta, det er de pliktig til å ta imot og du får best kurs. Danske kroner kan du ta ut på flyplass og på ihvertfall noen av fergeterminalene. Ellers kan du jo bare bruke kort???? Trodde de brukte Euro i Danmark Men det er vel fryktelig dyrt å bruke kort i utlandet? Anonymkode: c1074...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trodde de brukte Euro i Danmark Men det er vel fryktelig dyrt å bruke kort i utlandet? Anonymkode: c1074...c7c Nei... Du må lese betingelsene for kortet ditt for å se hva det koster å bruke i utlandet. Å betale med kort, koster som regel ikke noe mer enn i Norge. Om du skal ta ut kontanter, blir det et begyr, men igjen: du må sjekke med kortutsteder hvilke priser de tar. Det koster penger å kjøpe kontanter også... Anonymkode: 9b536...df8
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trodde de brukte Euro i Danmark Men det er vel fryktelig dyrt å bruke kort i utlandet? Anonymkode: c1074...c7c 😊 nei, danske kroner! Men de er ganske åpne for euro. Nei det er ikke særlig dyrt å bruke kort i utlandet. Husk at det lønner seg å bruke kortet i lokal valuta og ikke norsk. Da får du best kurs.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: 😊 nei, danske kroner! Men de er ganske åpne for euro. Nei det er ikke særlig dyrt å bruke kort i utlandet. Husk at det lønner seg å bruke kortet i lokal valuta og ikke norsk. Da får du best kurs. Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: c1074...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: c1074...c7c Enten spør betjeningen, eller så står det som et valg på kortautomaten... Anonymkode: 9b536...df8
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør jeg det? Anonymkode: c1074...c7c Når du skal ta ut penger blir du spurt av minibanken om det skal regnes i lokal valuta eller norsk. Da må du velge lokal, fordi da får du best kurs
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Når du skal ta ut penger blir du spurt av minibanken om det skal regnes i lokal valuta eller norsk. Da må du velge lokal, fordi da får du best kurs Tusen takk. Anonymkode: c1074...c7c
solmåneogstjerner Skrevet 20. februar 2018 #20 Skrevet 20. februar 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Anonymkode: c1074...c7c Velg: without conversion / uten omregning til norsk valuta Endret 20. februar 2018 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå