ceca Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Vi har kjøpt en leilighet som skal leies ut. Det er idag to soverom, ene på 7 kvm og det andre på 12 kvm. Full takhøyde. Vi vurderer å lage tre soverom, de blir da på ene på 6,8 kvm og to på 6,3 kvm. Rømningsvei, lysflate og 15m3 luft er ivaretatt på alle soverom. Jeg lurer på hva dere tenker. Et det bedre med tre mindre soverom? Eller ville dere beholdt soverommene som de er? Leiligheten er på 71 kvm hvis det har noe å si for hva dere tenker. Hva ved et evt salg av leiligheten ? Er det da bedre med to soverom på den størrelsen eller er det like greit eller bedre med tre soverom av mindre størrelse ? I disse leilighetene (er et område med like leiligheter bygget på 50-tallet) bor det alt fra første-gangs etablerte, småbarns-familier, alene-mødre/fedre og single voksne, voksne parr og eldre. Hele spekteret med andre ord. De er alle med to soverom opprinnelig.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Jeg ville ikke laget tre så små soverom. De fleste vil ha minst ett soverom med plass til dobbeltseng, og gjerne garderobeskap/kommode i tillegg. Det finnes selvsagt aleneforeldre som kan "ta til takke med" tre soverom hvor de ikke får plass til dobbeltseng på noen av rommene, men jeg vil tro det er langt flere som ikke ønsker en bolig hvor det kun er små soverom. Anonymkode: c46c9...d9c 4
happiest Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 3 små soverom er nok lettere å leie ut til studenter. 2 litt større er lettere å leie ut til familie med et barn, evt to som kan dele. Med andre ord ville jeg valgt utifra hvilke personer dere ønsker å leie ut til. 1
ceca Skrevet 20. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2018 Ved tre soverom går det en 150 seng på det største av de små, de andre er mer lange og smale, men kan få en 2 meter seng i bredden - så er plass til dobbeltseng. Vi tenker egentlig på familie /aleneforeldre. Er usikre på om f.eks en alenemor med to barn gjerne vil ha hvert sitt soverom til barna enn at de deler rom. Derfor fint med innspill !
prt90 Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Jeg blir stadig overrasket over hvor lite research mange gjør før de kjøper utleiebolig. Dette er vel vanlig å regne før man kjøper? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 3 soverom. Mange vil ha gjesterom/kontor. Anonymkode: ed77a...e21
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 Når jeg har bygd om leiligheter på ca 70 kvm og lagd extra soverom har jeg flytta kjøkkenet. Men det koster jo litt mer og kommer helt an på planløsningen, bærende vegger o.s.v. Anonymkode: fa50c...eee
ceca Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2018 Planen var å beholde de to soverommene da vi kjøpte. Men så kom ideen - og da tenkte jeg det var fint å lufte den for andre enn oss i familien. Jeg ringe en taksmann idag og spurte han. Ut fra det han sa så ser vi bort fra tre soverom (var vedr takst og pris ved salg, hvordan leilighetene rundt er - fordeler og ulemper ol) Vi går derfor for en løsning med to nesten like soverom. Da er det grei plass på begge soverom, kan få inn gode garderobeskap og dobbelseng på begge eller velge en løsning med bokhylle som "romdeler" og få to soner i det ene rommet hvis man har to ban som vil ha det litt privat. Ingen "gedigne" rom Tusen takk til dere som tok dere tid til å svare 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå