Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket inkasso byrå bruker sebkort(SAS Eurobonus MC og Esso MC) og Santander( Manchester kortet)? Er det noen som vet?

Anonymkode: cb83b...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal vi kunne vite det? Hvor i landet du bor kan ha betydning og beløpets syørrelse.

Prosessen er den samme uansett hvis du misligholder kredittkort, fakturaer eller lån. 

Slutt å tulle og gjør opp for deg.

Anonymkode: 23283...472

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi kunne vite det? Hvor i landet du bor kan ha betydning og beløpets syørrelse.

Prosessen er den samme uansett hvis du misligholder kredittkort, fakturaer eller lån. 

Slutt å tulle og gjør opp for deg.

Jeg vet hvordan prosessen på en inkassosak forgår. Ikke at jeg har noe forklarningsbehov overfor noen. Jeg spurte bare fordi jeg vil kontakte innkasso byrået før det evt. kommer et inkasso krav

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvordan prosessen på en inkassosak forgår. Ikke at jeg har noe forklarningsbehov overfor noen. Jeg spurte bare fordi jeg vil kontakte innkasso byrået før det evt. kommer et inkasso krav

Da ringer du ganske enkelt kundeservice i det aktuelle kredittselskapet og spør; "Hvilket eller hvilke inkassobyrå benytter dere?"

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye billigere for deg og smartere å ringe nå/i morgen tidlig til de du skylder penger. Forklar situasjonen og be om en betalingsavtale FØR de sender kravet til inkasso. Da slipper du inkassogebyrer ol. Det er og lurt å spisse eller å være presis når du spør om hjelp, da er det lettere å få svarmpå det du spør om og ikke mye annet "vås". 

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste større finansinstitusjoner bruker flere inkassobyrå, og deler opp porteføljen sin. Det er ikke så lett å si hvilket du vil få krav fra. Noen driver også egeninkasso.

Uansett er det helt feil å ta kontakt med inkassobyrået før du har fått krav derfra. Det riktige å gjøre er å ta kontakt med SEB og Santander og be om en betalingsutsettelse. Så slipper du inkasso i det hele tatt.

Endret av isw
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...