AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 ..eller må betale tilbake? Var det i slutten av april? Anonymkode: a256a...1d0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 https://www.skatt.no/2018/01/03/viktigste-datoene-2018/ Anonymkode: 1eeeb...912 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 "4. april Skattemeldingen (selvangivelsen) blir tilgjengelig elektronisk på www.altinn.no og på Skatteetatens hjemmesider. Det samme blir de ulike oppgavene som «tilhører» og som danner grunnlaget for skattemeldingen. 4. april Utsendelse av skattemeldingen (selvangivelsen) for formues- og inntektsskatt – lønnstakere og pensjonister – på papir starter." Anonymkode: 1eeeb...912
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: "4. april Skattemeldingen (selvangivelsen) blir tilgjengelig elektronisk på www.altinn.no og på Skatteetatens hjemmesider. Det samme blir de ulike oppgavene som «tilhører» og som danner grunnlaget for skattemeldingen. 4. april Utsendelse av skattemeldingen (selvangivelsen) for formues- og inntektsskatt – lønnstakere og pensjonister – på papir starter." Anonymkode: 1eeeb...912 Disse datoene og infoen her er ikke beskjeder om du får tilbake på skatten. Det er datoer for Skatteetatens forslag til skattemelding for personskatteytere. Mange ting av betydning og som gir skattefradrag er ikke påført. Det må skatteyter selv kontrollere og påføre. Er man sløv, så godtar man forslaget og betaler ekstra inn til staten. Skatteoppgjøret, når Skatteetaten har saksbehandlet, beregnet og gått igjennom alle skattemeldingene kommer tidligst til St. Hans og så kommer det i puljer utover inntil oktober når alt skal være ferdigbehandlet. Forslaget til skattemelding kan endres av skatteetaten under behandling slik at skatten det ser ut til at en får på forslaget i april kan gå både opp og ned. Så det beløpet skal ingen regne med å få før de får endelig oppgjør. Anonymkode: 1eb51...336 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Om man har byttet jobb, kjøpt/solgt bolig, eller det har vært andre endringer, så er det ikke like enkelt ha full kontroll. Anonymkode: 7670a...8e2 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Dersom du har så god kontroll burde du jo greie å beregne slik at du går i null, heller enn å låne pengene dine til staten til elendig rente. Anonymkode: ae01d...260 11
asterix Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Ikke alle som har så enkel økonomi som seg skjønner du.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Neimen så fint for deg da. Skjønner ikke at noen kan ha problemer med økonomien når du har så god oversikten over din. Anonymkode: a5ed9...add 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man har byttet jobb, kjøpt/solgt bolig, eller det har vært andre endringer, så er det ikke like enkelt ha full kontroll. Anonymkode: 7670a...8e2 Jo, det er faktisk like enkelt. Anonymkode: 34e37...baf
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk like enkelt. Anonymkode: 34e37...baf Nei, ikke for alle. Anonymkode: 60556...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Dette! Kjører samme regla hvert år, og får alltid 14k igjen, pga endringer i 2017 går jeg 17K i pluss Anonymkode: 36a5e...92f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har så god kontroll burde du jo greie å beregne slik at du går i null, heller enn å låne pengene dine til staten til elendig rente. Anonymkode: ae01d...260 Passer stort sett på det ja, men i år har min økonomiske situasjonen endret seg på flere uforutsette områder og jeg får derfor igjen på skatten dette året. For du er vel klar over at ikke alle går gjennom livet uten endringer i økonomisk situasjon underveis? Anonymkode: 72462...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Passer stort sett på det ja, men i år har min økonomiske situasjonen endret seg på flere uforutsette områder og jeg får derfor igjen på skatten dette året. For du er vel klar over at ikke alle går gjennom livet uten endringer i økonomisk situasjon underveis? Anonymkode: 72462...5e8 Du som har stålkontroll burde jo da endret skattekortet ditt i forhold til endringene. Anonymkode: ae01d...260 4
Gjest supernova_87 Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Herlighet, alt du går glipp av! Er jo ikke noe moro med kontroll! Jeg skal forklare deg hva som er så spennende med dette! Hele året går jeg og tenker at "hohoho" når jeg betaler skatt, fordi jeg vet det er som en masse billetter i et lotteri som kommer om sånn ca. et år. Så da når april ruller opp er det spenning, spenning, spenning, som på julekvelden ... eller lottotrekningen på lørdagen (bortsett fra at jeg aldri spiller), og hvert år så vinner jeg! Noen ganger lite, noen går mer. Og det er nettopp det å ikke vite, annet enn at jeg vet jeg vinner (er ikke vits å kjøpe minus-billetter i lotteriet!) som er så digg! Så blir det sånn "JEG VANT NOEN TUSEN! JEG ER HELDIG!", og så går det noen måneder der du tenker på det innimellom, at det kommer snart, og så i juni, når du skal på ferie og det er litt trangt bare ka-ching! Detter det inn noen tusener eller titusener i banken! DETTE er spenningen! ... Skjønner du kanskje litt mer nå? Og all denne spenningen er SÅ verdt de hundre kronene jeg ikke tjener i renter på å ha kontroll. Endret 20. februar 2018 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Er det ikke deilig å være flinkis? Det er ikke like gøy hvis man ikke kan skryte av det til noen som er litt mindre flinke, så jeg forstår godt at du benytter anledningen. Selv er jeg dritgod til å male klassisk figurativt og skjønner ærlig talt ikke hvordan det er mulig å ikke kunne det. Anonymkode: cca2f...efc 3
Gjest Mass Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hva som er så «spennende» med dette hvert år? Jeg har alltid kontroll på hva jeg får igjen/ikke får igjen. Jeg har da kontroll på inntekt, skatt, eiendeler osv, er ikke det vanlig? I år kommer jeg til å få igjen ca 20 000. Trenger ikke skattemeldingen for å finne ut av det. Bruk skattekalkulatoren, legg inne alle tall og sjekk hva du har skattet vs hva du skulle ha skattet. Anonymkode: 72462...5e8 Ååååh, men jeg synes det er så gøy med den overraskelsen. Et av høydepunktene i året 😄 I år gleder jeg meg skikkelig 😁
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #18 Skrevet 21. februar 2018 Når legger man inn gjeldsrenter? Og hvordan? Anonymkode: b99d4...97b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #19 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når legger man inn gjeldsrenter? Og hvordan? Anonymkode: b99d4...97b Gjeldsrenter meldes inn av banken din. Dersom du trenger gjøre endringer kan du gjøre dette på selvangivelsen/skattemeldingen. Anonymkode: ae01d...260
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #20 Skrevet 21. februar 2018 Takk for svar. Anonymkode: b99d4...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå