Gå til innhold

Kan man faktisk kjenne befruktningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på? Kan man faktisk kjenne at det skjer? 

Anonymkode: 2ad53...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... Egget svømmer helt fritt rundt i egglederen din, og du kjenner ikke noe til det. 

Anonymkode: 59087...45c

• Liker 2
Skrevet

Ja du får elektrisk sjokk

Anonymkode: f614c...d5e

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på? Kan man faktisk kjenne at det skjer? 

Noen sier at de kjente det, noen mener at det ikke er mulig.

Jeg er litt agnostiker her, jeg vet ikke helt... Det er mulig at det er mulig, men jeg har ikke opplevd det selv så jeg tør ikke si at det ikke er mulig eller at det er noe som faktisk kjennes.

Anonymkode: 1941a...78b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen sier at de kjente det, noen mener at det ikke er mulig.

Jeg er litt agnostiker her, jeg vet ikke helt... Det er mulig at det er mulig, men jeg har ikke opplevd det selv så jeg tør ikke si at det ikke er mulig eller at det er noe som faktisk kjennes.

De som mener de kjente det tok rett og slett feil... Noen kan kjenne en implantasjonssmerte, når et befruktet egg fester seg i hinnene i livmoren. Men selve befruktningen kan man ikke kjenne, på noe som helst vis, da man ikke har følelse i en eggcelle som flyter omkring i egglederen... 

Anonymkode: 59087...45c

• Liker 4
Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg kjente at egget festet seg (ikke befruktningen). Fikk et skikkelig støkk i magen som var vondt, men varte veldig kort. To uker senere testet jeg positivt. Om det var det, er jeg usikker på.

Skrevet

Befruktning er umulig å kjenne, det er frittflytende celler som er der uansett om du blir gravid eller ikke. Men noen får litt vondt eller kan kjenne stikkning (og også få små blødninger) når det befruktede egget fester seg i slimhinnen inne i livmoren. 

Anonymkode: c4a9e...548

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg innbiller meg at jeg kjente at egget festet seg (ikke befruktningen). Fikk et skikkelig støkk i magen som var vondt, men varte veldig kort. To uker senere testet jeg positivt. Om det var det, er jeg usikker på.

Det har jeg hørt flere fortelle, så du er ikke den eneste som sier det. Jeg har hørt det fra venninner som ikke hadde testet ennå men som hadde rett, viste positiv.

Så jeg er ikke overbevist om at det ikke er mulig.

Skrevet

Kjente eggløsningen. Men selve befruktningen kan man ikke kjenne. 

Anonymkode: b5a65...33f

Skrevet

Nei det kan man ikke. De som sier de kunne det, tar feil. Noen kan kanskje kjenne at egget fester seg (selv om jeg har sterke tvil her også) - men befruktningen kan man på overhodet ingen måte kjenne. Som flere sier: det er ingen nerveceller i et egg som flyter fritt rundt.

Anonymkode: 2e018...fc3

• Liker 3
Skrevet

Ok da car kanskje spm mitt feil formulert. Skulle spurt: kan man kjenne at egget fester seg? Sett at jeg hadde eggløsning i helgen og fikk et skikkelig støkk i magen k dag kan det ha en sammenheng? 

• Liker 1
Skrevet

Å kjenne at egget fester seg er kanskje mulig, men de aller fleste gynekologer mener at det ikke er mulig. Mtp alt som skjer i magen så er det ikke så rart at man kan kjenne noe, som man ikke kan forklare hva er. Det behøver ikke å være egget som fester seg, det kan være alt mulig rart egentlig. 

Anonymkode: b18ee...600

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kjenne at egget fester seg er kanskje mulig, men de aller fleste gynekologer mener at det ikke er mulig. Mtp alt som skjer i magen så er det ikke så rart at man kan kjenne noe, som man ikke kan forklare hva er. Det behøver ikke å være egget som fester seg, det kan være alt mulig rart egentlig. 

Anonymkode: b18ee...600

Tenk hvor sinnsykt smertefullt graviditet/fødsel hadde vært da - om livmorveggene var så følsomme at man kjente godt når egget festet seg... Kroppen er ganske smart seddu :) 

Anonymkode: 2e018...fc3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...