monja Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Hvilken produsent lager de meieriproduktene du kjøper? Har du blitt påvirket til å bytte produsent etter alt bråket rundt TINE?
Mistyen Skrevet 13. februar 2005 #2 Skrevet 13. februar 2005 Når jeg er på Meny , handler jeg Q-melk. Dette har jeg gjort i lang tid, så jeg kan kke si at dette "bråket" rundt TINE har påvirket meg. Jeg er nok ikke egentlig en bevisst forbruker i den forstand :oops:
Murf Skrevet 13. februar 2005 #3 Skrevet 13. februar 2005 Synes ikke osten til synnøve er så god, norvegia er bedre. Jada, jeg vet at dette er milde oster som nesten ikke smaker noe, men det er en forskjell :-) kjøper q-melk ved anledning, men det gjorde jeg fra før. Den melka er det tomt for når jeg kommer og handler etter jobb, og da blir det Tine. Tror nok de merker nedsatt salg en liten stund, så går man inn i gamle vaner igjen. Murf
Gjest Lilleulv Skrevet 13. februar 2005 #4 Skrevet 13. februar 2005 Har blitt litt påvirka ja Jeg elsker norvegia da, så der sliter jeg litt... Men Synnøve er grei den også, så kan holde ut med den litt. Og så q-melk. Fikk så sympati for han synnøve-mannen, så jeg fikk lyst til å støtte de
Brunhilde Skrevet 13. februar 2005 #5 Skrevet 13. februar 2005 Jeg kjøpte Q-melk i går, og den smakte så vondt at den gikk i vasken! Det blir nok Tine neste gang, selv om jeg godt ville hatt et alternativ.
Gjest Lilleulv Skrevet 13. februar 2005 #6 Skrevet 13. februar 2005 Jeg kjøpte Q-melk i går, og den smakte så vondt at den gikk i vasken! Det blir nok Tine neste gang, selv om jeg godt ville hatt et alternativ. Bra det er noen som er enig med meg i at tine-melk er bedre!! Noen mente det var psykisk...
Gjest Revenka Skrevet 13. februar 2005 #7 Skrevet 13. februar 2005 Jeg spiser helst tine-ost, men nå i det siste har jeg kjøpt den melken med skrukork. Husker ikke helt hvilen det er Det er ikke tine iallefall.
LilleBille Skrevet 13. februar 2005 #8 Skrevet 13. februar 2005 Kjøper Q-melk når de har det i den butikken jeg handler - liker bedre det at det er skrukork på kartongen - synes ikke melken blir så fort sur. Kjøper ofte Synnøve gul ost .. da den vanligvis er litt billigere - og barna synes den er bedre - men akkurat nå har jeg en kg. av hver liggende i kjøleskapet.
ashera Skrevet 13. februar 2005 #9 Skrevet 13. februar 2005 Kjøper Tinemelk (lett), men bare fordi de er de eneste som lager økologisk melk og fordi jeg ønsker å støtte de økologiske bøndene som ikke lar seg presse inn i A4-landbruk. Kjøper også Jarlsberg og Ridder fra Tine. Ellers foretrekker jeg å kjøpe italienske, franske, og danske oster. Helmelka (bruker en liten skvett i presskaffen) kjøper jeg fra Q-melk. Er skikkelig provosert av Tines monopolsituasjon på melkelevering til produsenter.
Scheherazade Skrevet 13. februar 2005 #10 Skrevet 13. februar 2005 Kjøper ferdigskivet hvitost fra Synnøve, akkurat passe med 300 grams pakker. Og synes egentlig melken smaker likt, men det blir som oftest Q-melk pga skrukorken. Praktisk at den kan ligge i kjøleskapet! Har strengt tatt ikke så mye plass Og i tillegg har lettmelken litt mindre fett en Tines, så den brukes i kaffen.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #11 Skrevet 13. februar 2005 Kjøper Tinemelk (lett), men bare fordi de er de eneste som lager økologisk melk og fordi jeg ønsker å støtte de økologiske bøndene som ikke lar seg presse inn i A4-landbruk. Her er jeg hjertens enig med deg. Det som samtidig er litt paradoksalt, er imidlertid at Tine selger en god del av den økologiske melka bøndene produserer i vanlige kartonger, blandet med konvensjonelt produsert melk. De skylder på at markedet for øko-melk ikke er stort nok, men gjør absolutt ingenting for å markedsføre den! Hvis de skal gå ut og si i reklamen at økologisk melk er bra, så vil jo det stille vanlig, norsk Tine-melk i et dårligere lys, og det vil de øyensynlig ikke ha noe av. Dette er god grunn i seg selv til å boikotte Tine, synes jeg, men vil man ha øko-melk, så er det ingen andre alternativer enn å fortsette å kjøpe Tine...
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2005 #12 Skrevet 13. februar 2005 Har så lenge den har vært på markedet kjøpt Q-melk der den er tilgjengelig. Når det gjelder ost liker jeg best Jarlsberg (og det er jo Tine) men kjøper ofte ferdigoppskåret Synnøve også. (Kjøper så ofte jeg kan varer fra "konkurrenten" hvis det er mulig, heller Ringstad eller Finsbråten enn Gilde, Stjernekylling i stedet for Prior etc)
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 Drikker ikke melk og spiser Synnøve ost.Men hjemme hos foreldrene mine går det i Tine, så da spiser jeg Tine ost.Ittno boikott her nei.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2005 #15 Skrevet 13. februar 2005 Har ikke latt meg påvirke og kjøper fortsatt Tine melk og Norvegia gulost. Kommer til å fortsette med det
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #16 Skrevet 13. februar 2005 Har ikke latt meg påvirke og kjøper fortsatt Tine melk og Norvegia gulost. Kommer til å fortsette med det Samme her. Dessuten synes jeg osten fra Synnøve er ekkel,..
-Fisken- Skrevet 13. februar 2005 #17 Skrevet 13. februar 2005 Synøve ost og Q-melk. DEn smaker jo helt likt som tine? :klø: Dette er ikke pga det som har skjedd nå i det siste, vi har lenge prøvd å støtte andre enn tine.
Amanja Skrevet 14. februar 2005 #18 Skrevet 14. februar 2005 Jeg har alltid kjøpt kun Q-melk, fordi den smaker bedre og er mer praktisk med den skrukorken. Men jeg gjør det nok litt mer bevisst nå, ikke at jeg bryr meg noe særlig, men jeg jeg syns dette var dårlig gjort av Tine.
Grooo Skrevet 14. februar 2005 #19 Skrevet 14. februar 2005 Har "alltid" brukt Tine melk og Synnøve ost, der gjør jeg nå og.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. februar 2005 #20 Skrevet 14. februar 2005 Kjøpte q-melk før, men etter å ha kommet over noen dårlige partier, som smaker usj, så blir d tine. Synnøve osten smaker heller ikke noe godt, så da blir det jarlsberg eller sveitser ost gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå