Gå til innhold

Dere som sparer i IPS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer dere samme beløp hver mnd på fast dato, eller avventer dere og venter på et eventuelt nytt kursras?

Anonymkode: a0e86...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange vil gå på en smell der. 

Anonymkode: df1ab...d4b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange vil gå på en smell der. 

Anonymkode: df1ab...d4b

Hvem vil gå på en smell? De som sparer jevnt eller de som venter på neste eventuelle kursras før de kjøper flere fondsandeler?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommer aldri til å spare i IPS. Dør jeg før pensjonsalder så tilfaller pengene staten og det unner jeg hverken de eller staten.

Jeg sparer ved å betale ned huslån og da jeg dør så sitter mine barn igjen med minst 1 mill hver. Ellers skal jeg klare meg med pensjonen jeg får, selv om den ikke blir på mer enn ca 18 000.

Anonymkode: 7d058...d9d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å spare i IPS. Dør jeg før pensjonsalder så tilfaller pengene staten og det unner jeg hverken de eller staten.

Jeg sparer ved å betale ned huslån og da jeg dør så sitter mine barn igjen med minst 1 mill hver. Ellers skal jeg klare meg med pensjonen jeg får, selv om den ikke blir på mer enn ca 18 000.

Pengene tilfaller ikke staten, nei. De arves av familien din/hvem man nå har testamentert til, på lik linje med alt annet du har av sparepenger. 

Anonymkode: ef835...729

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Hvor kan man lese om dette? Er det ikke mine arvinger som får pengene?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Hvor kan man lese om dette? Er det ikke mine arvinger som får pengene?

Nei. Det er ikke sant. Pengene går til arvingene.

Anonymkode: dae55...ece

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke sant. Pengene går til arvingene.

Anonymkode: dae55...ece

Takk :nordvesta:

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Denne spareformen er lureri. Hvis en kommer på sykehjem eller institusjon tilfaller alle pengene staten. Tyveri. Nesten alle kommer på sykehjem. 

Anonymkode: d4636...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne spareformen er lureri. Hvis en kommer på sykehjem eller institusjon tilfaller alle pengene staten. Tyveri. Nesten alle kommer på sykehjem. 

Anonymkode: d4636...ceb

Hvordan ville du helst spart?
Er sparing i aksjer utenfor IPS en smart spareform?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...