AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Vi bestilte en turnmatte fra Cheermania i høst, og ble opplyst om at den ikke kom før i januar. I januar får vi beskjed om at den er ytterligere forsinket, men kommer i uke 5. I uke 5 får vi beskjed om at den sendes ut i uke 7 og nå i uke 8 får vi beskjed om den ikke har kommet likevel, den er ikke på lager før i mars. Vi har fått tilbud om en lik matte i annen farge, men vi bestilte fra denne siden nettopp på grunn av fargen. Har vi noen rettigheter her? Kompensasjon? Heve kjøpet? Prøvd å lese på kjøpsloven, men forstod ikke helt. (Velger å være anonym på denne, har ikke lyst til å bli gjenkjent:-) Anonymkode: c0d06...051
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Har du fått noen som helst forklaring på alle disse forsinkelsene, annet enn forklaringer av typen, "nei den har ikke kommet likevel, vent litt til"? Anonymkode: 87467...fba
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Kompensasjon har du vel fått ved å bli tilbudt en annen. Heve kjøpet kan du selvsagt gjøre. Anonymkode: 22fb7...e94 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Dette er veldig typisk for cheermania, ser flere har fått problemer med dem. Ring forbrukerrådet, eneste jeg kan tenke meg Anonymkode: 32031...be5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Er desverre ingen rettigheter nei, men dere vil jo få igjen pengene om dere velger å kansellere bestillingen. Er det bestilt via Amazon så vil de sende en ny sending med samme innhold(såvidt varen er på lager) under prioritert shipping uten ekstra kostnad, så du har ny pakke i posten innen 4 dager. Anonymkode: fd483...7e5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 https://www.proff.no/selskap/cheermania-as/oslo/postordre-internetthandel/Z0IT5OP8/ Ikke la henne få mer tid på seg nå, du har ventet lenge nok. Jeg ville hevet kjøpet om jeg var deg. Anonymkode: 87467...fba
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 Så lenge varen ikke er sendt (noe som den åpenbart ikke er) står du fritt til å heve kjøpet. Mest sannsynlig har du ikke krav på kompensasjon. De fleste useriøse selskaper er flinke til å ha klausuler i retningslinjene sine som gir kjøper dårlige rettigheter, men kjøpsloven kommer de ikke utenom uansett Anonymkode: 7607a...3b7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bestilte en turnmatte fra Cheermania i høst, og ble opplyst om at den ikke kom før i januar. I januar får vi beskjed om at den er ytterligere forsinket, men kommer i uke 5. I uke 5 får vi beskjed om at den sendes ut i uke 7 og nå i uke 8 får vi beskjed om den ikke har kommet likevel, den er ikke på lager før i mars. Vi har fått tilbud om en lik matte i annen farge, men vi bestilte fra denne siden nettopp på grunn av fargen. Har vi noen rettigheter her? Kompensasjon? Heve kjøpet? Prøvd å lese på kjøpsloven, men forstod ikke helt. (Velger å være anonym på denne, har ikke lyst til å bli gjenkjent:-) Anonymkode: c0d06...051 Ja, du er velig lite gjenkjennelig Du kan heve kjøpet. Det ville jeg gjort. Hvorfor er fargen så viktig og hvor seriøst er dette firmaet? Økonomisk kompenasjon får du neppe. Snakk med forbrukerådet. Anonymkode: 6c9cb...63f
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 Jeg kom til å tenke på denne tråden da det dukket opp en reklame for cheermania her på KG. Hva har skjedd videre i denne saken, TS? Anonymkode: 87467...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå