Gå til innhold

forsinket levering - rettigheter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestilte en turnmatte fra Cheermania i høst, og ble opplyst om at den ikke kom før i januar. I januar får vi beskjed om at den er ytterligere forsinket, men kommer i uke 5. I uke 5 får vi beskjed om at den sendes ut i uke 7 og nå i uke 8 får vi beskjed om den ikke har kommet likevel, den er ikke på lager før i mars. Vi har fått tilbud om en lik matte i annen farge, men vi bestilte fra denne siden nettopp på grunn av fargen.

Har vi noen rettigheter her? Kompensasjon? Heve kjøpet? Prøvd å lese på kjøpsloven, men forstod ikke helt.

(Velger å være anonym på denne, har ikke lyst til å bli gjenkjent:-)

Anonymkode: c0d06...051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått noen som helst forklaring på alle disse forsinkelsene, annet enn  forklaringer av typen, "nei den har ikke kommet likevel, vent litt til"?

Anonymkode: 87467...fba

Skrevet

Kompensasjon har du vel fått ved å bli tilbudt en annen. Heve kjøpet kan du selvsagt gjøre.

Anonymkode: 22fb7...e94

  • Liker 1
Skrevet

Dette er veldig typisk for cheermania, ser flere har fått problemer med dem. Ring forbrukerrådet, eneste jeg kan tenke meg 

Anonymkode: 32031...be5

Skrevet

Er desverre ingen rettigheter nei, men dere vil jo få igjen pengene om dere velger å kansellere bestillingen.
Er det bestilt via Amazon så vil de sende en ny sending med samme innhold(såvidt varen er på lager) under prioritert shipping uten ekstra kostnad, så du har ny pakke i posten innen 4 dager.

Anonymkode: fd483...7e5

Skrevet

Så lenge varen ikke er sendt (noe som den åpenbart ikke er) står du fritt til å heve kjøpet. Mest sannsynlig har du ikke krav på kompensasjon. De fleste useriøse selskaper er flinke til å ha klausuler i retningslinjene sine som gir kjøper dårlige rettigheter, men kjøpsloven kommer de ikke utenom uansett

Anonymkode: 7607a...3b7

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bestilte en turnmatte fra Cheermania i høst, og ble opplyst om at den ikke kom før i januar. I januar får vi beskjed om at den er ytterligere forsinket, men kommer i uke 5. I uke 5 får vi beskjed om at den sendes ut i uke 7 og nå i uke 8 får vi beskjed om den ikke har kommet likevel, den er ikke på lager før i mars. Vi har fått tilbud om en lik matte i annen farge, men vi bestilte fra denne siden nettopp på grunn av fargen.

Har vi noen rettigheter her? Kompensasjon? Heve kjøpet? Prøvd å lese på kjøpsloven, men forstod ikke helt.

(Velger å være anonym på denne, har ikke lyst til å bli gjenkjent:-)

Anonymkode: c0d06...051

Ja, du er velig lite gjenkjennelig :ironi:

Du kan heve kjøpet. Det ville jeg gjort. Hvorfor er fargen så viktig og hvor seriøst er dette firmaet? Økonomisk kompenasjon får du neppe. Snakk med forbrukerådet.

Anonymkode: 6c9cb...63f

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom til å tenke på denne tråden da det dukket opp en reklame for cheermania her på KG.

Hva har skjedd videre i denne saken, TS?

Anonymkode: 87467...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...