AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 De burde ihvertfall aldri få lov til å eie dyr igjen. Anonymkode: 88398...2f4 2
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Katter kan ikke spise vegetar, hunder kan.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Katter kan ikke spise vegetar, hunder kan. Hva med å heller svare på det jeg spør om. Anonymkode: 88398...2f4
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller svare på det jeg spør om. Anonymkode: 88398...2f4 Hvis en hund ikke lider av å spise vegetarkost ser jeg ingen grunn til at eieren skal straffes. Katter lever av 100% animalsk føde og vil lide hvis eieren gir vegetarkost til den og den kan i verste fall bli blind. 1
Fridusen Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Jeg tenker at hvis det resulterer med at det går utover helsen til dyret, bør en straffes. Det er som sagt dyremishandling hvis det går fysisk eller psykisk utover dyret.
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Dyrene blir jo underernærte og det er mishandling, så ja de burde straffes.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 7 minutter siden, Peonjenta skrev: Hvis en hund ikke lider av å spise vegetarkost ser jeg ingen grunn til at eieren skal straffes. Katter lever av 100% animalsk føde og vil lide hvis eieren gir vegetarkost til den og den kan i verste fall bli blind. Jeg merker at du ikke svarer på det jeg spør om. Da antar jeg at du er en av de som gir katter vegetar mat. Anonymkode: 88398...2f4
Hurrahei Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De burde ihvertfall aldri få lov til å eie dyr igjen. Anonymkode: 88398...2f4 Nei til fengsel.
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at du ikke svarer på det jeg spør om. Da antar jeg at du er en av de som gir katter vegetar mat. Anonymkode: 88398...2f4 Jeg svarte nøyaktig på det du spurte om og antagelsene dine er helt på jordet! 2
Fridusen Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, Peonjenta said: Jeg svarte nøyaktig på det du spurte om og antagelsene dine er helt på jordet! Peonjenta gjorde faktisk det. Skjønner ikke hvordan du har lest svaret hennes. Er veldig rett frem haha 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Straffeutmålingen får juristene, stortinget og høyesterett finne ut av, men man behøver ikke å være rakettforsker for å forstå at forsettlig mishandling av dyr bør være straffbart. Anonymkode: ff67e...566 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 Nei. De burde heller bli fradømt retten til å ha dyr. Jeg hadde selv en vegetarhund og det var ikke fordi jeg ga han vegetar, det gjorde jeg ikke, men han var utrolig glad i frukt og grønt. Han likte heller ikke kjøtt og fisk noe særlig, så han fikk vitamintilskudd Anonymkode: 8ed15...cfa
draug 75 Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 Hunder eter alt mulig, hadde sjøl en som var utrolig glad i blåbær - han lå der i lyngen og åt blåbær som en annen bjørn. Men det er grenser for hvor mye hunder og katter som er rovdyr kan nyttiggjøre seg av vegetarkost. Kvaliteten på proteiner og fett er avgjørende, foruten tilgangen på mineraler og vitaminer. Dyr som ikke er karnivore i det hele tatt sliter med mineralmangel - det er derfor du holder kontroll på sauer i utmarka med saltsteiner, og kan bruke de samme steinene for hjortedyr. Så det er uten tvil så at hunder og katter vil slite med feilernæring hvis de fores på kun vegetarkost. Og å svikte i ernæringa for et dyr man har ansvaret for, er dyreplageri. Jeg imidlertid i tvil om hvorvidt fengsel er rett sted for alt og alle. Hvis du sjøl er vegetarianer eller veganer, hva i all verden slags glede har du av å drasse et rovdyr inn i huset og tvinge dyret til å leve på kost dyret ikke er skapt for - som friskt menneske, mener jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 Folk som vanskjøtter dyrene sine, blant annet ved å ikke gi dem næring de kan leve et godt liv av, bør straffes. Og straffes heldigvis allerede, selv om jeg personlig synes det bør straffes markant strengere enn i dag. Kostholdet til den som vanskjøtter et dyr synes jeg ikke vi skal legge oss borti. Eller tillegge vekt som hverken skjerpende eller formildende omstendighet. Anonymkode: 4a915...9e5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. De burde heller bli fradømt retten til å ha dyr. Jeg hadde selv en vegetarhund og det var ikke fordi jeg ga han vegetar, det gjorde jeg ikke, men han var utrolig glad i frukt og grønt. Han likte heller ikke kjøtt og fisk noe særlig, så han fikk vitamintilskudd Anonymkode: 8ed15...cfa Herregud. Anonymkode: 658fa...7a8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #16 Skrevet 21. februar 2018 Hunder er omnivore og kan ta opp vitaminer osv fra diverse grønnsaker. Når det er sagt, enkelte av stoffene hunder og katter trenger for å leve kan dyrkes eller produseres i lab. Man kan for eks produsere syntetisk taurin som katter trenger mye av og som de ikke kan få fra grønnsaker. Om man setter sammen et for av næringsstoffer dyr kan ta opp + tilsetter resten de trenger syntetisk, så er det godt mulig de kan overleve på det- dvs de kan spise vegetarisk. Vet ikke hvor langt de har kommet i forskningen på bruk av denne type for, men vet for eks ami har eksistert siden 2003, og det er jo litt rart at det fortsatt selges om det har gjort dyr syke i 15 år. Det har jo skjedd at produksjon av visse typer dyremat har blitt stanset før pga skadelighet. Om noen år så får vi også kjøpt syntetisk kjøtt. Ingen dyr skadet, traumatisert eller drept Anonymkode: 28b3d...d8d
Gjest Overrasket Skrevet 21. februar 2018 #17 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Man bør vel strengt tatt ikke plassere hunder og katter i samme kategori. En hund kan faktisk utmerket vel spise vegetarisk eller pescetarisk. Å skulle ilegge straff for det blir som å si at man bør straffe folk som ammer babyene sine, eller straffe de som pusser tenner, eller straffe de som bruker briller. Endret 21. februar 2018 av Overrasket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå