Gå til innhold

På’n igjen! Frøken som er ekspert på aborter og nå prøver igjen ....... ste

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jeg vurderte sterkt å ikke gjøre dette - men jeg må få utløp for følelsene mine. Føler at jeg ikke kan snakke med hvem som helst om dette i det offentlige så kg kan være en fin terapi for meg. 

Litt om meg .... eller oss ..... vi er godt gift. Et barn på tre år. Hun kom til etter mange aborter. Har tidligere hatt en dagbok på kg som fulgte meg frem til fødselen hennes. Problemet den gang lå ikke i det å bli gravid, for du kunne strengt tatt bare se på meg så var jeg gravid ... problemet den gang var å holde på fosteret. Jeg mistet på alle mulige tenkelige måter. Var innom både den ene og andre operasjonen og opplevde det jeg vil kalle et mareritt. Vi så hjerte slå den ene uke og Inget hjerte den andre. Vi hadde gleden med to streker mange ganger og sorgen med tilbakemeldingen om at det gikk ikke denne gangen. Jeg fikk rødt belte i sykehusopphold og abortering. Jeg fikk dog rødt belte i gråting frustrasjon og uendelige søvnløse netter ... men hun satt til slutt! Da med hjelp av medikamenter. Gleden var stor!!! 

Nå prøver vi igjen! Dvs vi har prøvd siden august i fjor. Ikke en eneste gang har jeg blitt gravid. Og det er uvanlig for meg å være! Kjenner at tiden drar ut nå og sorgen er igjen stor ved hver måned. Jeg har kjent på utallige symptomer og skjønt at kroppen er flink til å lure meg. Alle symptomer kan minne både om det ene og det andre. Allikevel går man fem på ved neste måned .. nå har jeg lovet meg selv å ikke kjenne etter... men hvor lett er det da? 

Jeg oppsøkte lege denne måneden og hun mente at 6 mnd var for kort til å begynne utredning. Allikevel fikk jeg henne til å sende en henvisning til gynekologen min ettersom ventetiden er veldig lang. Så der er status! Hun sa videre at ettersom jeg har fjernet den ene tuben på egglederen min kan ting ta lenger tid denne gangen dessuten måtte jeg ta alderen i betraktning. Men.. skal virkelig fertiliteten falle så drastisk på tre år? Ingen graviditet på 6 mnd mot omtrent gravid hver måned for 4 år siden? Stemmer ikke etter min mening ... 

denne måneden lever jeg litt i håpet igjen! Nei jeg klarte ikke å la være å tenke sånn .... jeg testet med el tester og fant eggløsningen. Vi hadde sex fire dager i forkant av den, på selve dagen og dagen etter ...... har testet etter el før og ikke funnet dens å føler at jeg har litt mer sjanse denne måneden. I tillegg hadde jeg sterke el smerter og jeg kjente at det var el på den siden som skal være tilsynelatende fin. Enda en liten sjanse. Så nå lever jeg i håpet igjen ....... og skuffelsen kommer til å bli å kjenne og ta på hvis den forbannede mensen dukker opp om to uker.... 

følg meg hvis dere vil og bare hyggelig med tilbakemeldinger, erfaringer, tips råd og andre hyggelige kommentarer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tweet

så hyggelig at du tittet innom. Har du også en dagbok her inne eller i samme situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dagbok blant de gravide, selv om babyen min er født nå. Klarer ikke løsrive meg fra graviditetsdagbøkene heeelt enda! Var gjennom 8 pp og to kjemiske før jeg ble gravid, så vil absolutt si jeg var en av de heldige! 

Vi får håpe du slipper å gå en slik tung vei som med datteren din! Kan ikke forestille meg hvor tøft det har vært. Snart sitter den forhåpentligvis ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med et nytt tilskudd nå nylig. Du har hatt en vei å gå du også ser jeg. Det er ikke bare bare nei. Alle bærer på sin form foe historie. 

Nå er jeg i dpo land og jeg lovet å ikke kjenne etter symptomer på samme måte som før ( den desperate ) men det var lettere sagt enn gjort. 

Mine symptomer ( som sikkert kan være tegn på mye annet også ) er mye melkehvite utflod og i kveld har jeg kjent på sånne bitte små bobler nederst i underlivet. Hva er det? Men prøver å ikke lete så mye ..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke gjort det nei ... tok en test og tror virkelig ikke den kan bli hvitere. Greit nok er det en uke og en dag til mensen men jeg kjente verden raste. Jeg vet at vi traff el denne måneden og følelsen av at jeg ikke kan få barn blir bare større og større ...... dette blir en skikkelig dum søndag :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...