Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken syklusdag eggløsning vil være når jeg har 25 dagers syklus? Blir så forvirra 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusdag 11-12

Anonymkode: 3533c...5c5

• Liker 2
Skrevet

Og da blir lutealfasen 14, eller 13, korrekt? 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Jeg har 25-26 dager stort sett. Pleier ta positiv test dag 11, senest 12, ville testet fra senest dag 9. 

Anonymkode: 06498...69e

• Liker 1
Skrevet

Var negativ på 9 og 10 🤔

Skrevet

Testet ikke på 11 og 12, for da hadde mannen dratt på jobb igjen, hehe 

får fortsette å teste allikevel neste gang

Skrevet

Dette var på clear blue som skulle vise smilefjes 24-35 timer før

Skrevet

Det vil være veldig vanskelig å spå. Tiden fra første syklusdag til el er som regel rundt 14 dager. Det er mer sannsynlig at du har normal lengde på den fasen, enn på lutealfasen fra el til ikm, og at el da kommer ca på syklusdag 14. 

Anonymkode: 1d53e...6f3

Skrevet

Helt individuelt. Jeg har 24 dagers. Har EL på CD 12, og en lutealfase på 12 dager. "Standaren" Er vel 14 dager fra EL til mens, DVs EL på CD 10. 

Skrevet

Jammen 14 dager lutefase er gjennomsnitt,  og i realiteten varierer det mellom 11-17 dager fra person til person,  så ingen her kan faktisk vite det. 

Det beste du kan gjøre er å fortsette med El tester og eventuelt begynne å Tempe

Anonymkode: ade4d...33c

Skrevet

Jeg hadde 26 dagers syklus, eggløsning på syklusdag 11 (positiv test på dag 10), negativ igjen noen få timer senere, så kort topp også.

Å ikke teste fordi mannen ikke er hjemme er jo bare dumt, test hver eneste dag, og to ganger daglig fra dag 9 med slik syklus. Selv om mannen er borte så vet du da når du har el til neste måned. 

Anonymkode: 65e00...934

Skrevet
På 20.2.2018 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Det vil være veldig vanskelig å spå. Tiden fra første syklusdag til el er som regel rundt 14 dager. Det er mer sannsynlig at du har normal lengde på den fasen, enn på lutealfasen fra el til ikm, og at el da kommer ca på syklusdag 14. 

Omvendt :) Lutealfasen er mer fast enn tiden fra mens til eggløsning. Det er jo eggløsningen som faktisk er starten på syklusen. Har man kort syklus så er eggløsningen tidligere, sjelden at lutealfasen er for kort. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt :) Lutealfasen er mer fast enn tiden fra mens til eggløsning. Det er jo eggløsningen som faktisk er starten på syklusen. Har man kort syklus så er eggløsningen tidligere, sjelden at lutealfasen er for kort. 

Ikke for meg. Jeg brukte el-teser, og hadde som regel ca 14 dager fra første syklusdag til EL, men lutealfase på 10-11 dager. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for meg. Jeg brukte el-teser, og hadde som regel ca 14 dager fra første syklusdag til EL, men lutealfase på 10-11 dager. 

Da bekrefter du jo det hun sa,  at lutefasen er konstant,  om du en gang får forsinket mens vil du se at tiden før eggløsning endrer seg men ikke lutefasen (kan variere med kun 1 dag) 

Anonymkode: ade4d...33c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig korte sykluser, varierer mellom 24-26 dagers. De gangene jeg har EL testet på 26 dagers syklusen, har testen slått ut positivt på syklusdag 12. Jeg har da hatt tydelige symptomer på eggeløsning. Har lutealfase på akkurat 14 dager.

Men det sies at eggeløsning skjer en stund etter at testen er positiv (opptil 1 døgn?), viss dette stemmer har jeg nok en kortere lutealfase!

Anonymkode: a9338...c3a

Skrevet
På 20.2.2018 den 3.32, oliviam skrev:

Testet ikke på 11 og 12, for da hadde mannen dratt på jobb igjen, hehe 

får fortsette å teste allikevel neste gang

Test med mål om å finne eggløsning, ikke etter når du har sex. Når du er regelmessig syklus kan du regne med at den ligger ca likt fra mnd til måned og trenger ikke teste videre hvis ikke du vil. Du kan senere bare prøve å ha sex fra ca 3 dager før forventet positiv test til 1 dag etter forventet positiv test. Inntil du finner eggløsning er sex hver/annen hver dag 9-13 et greit foreløpig estimat. 

Anonymkode: 06498...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...