Gå til innhold

Tips lang kjøretur i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal kjøre fra Bergen til Hedmark. Ifølge google tar kjørestrekningen vår ca 8,5 timer. Men kun en av oss i bilen har lappen,så regner med det blir mye pauser. Noen som har erfaring og tips til pausestopp på veien? Har hatt lappen i flere år,men aldri kjørt en så lang strekning uten at vi kunne bytte på kjøringen underveis så gruer meg litt.

Anonymkode: 96198...c45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma kjører fra seg til oss av og til (ikke ofte på grunn av avstand). Tar henne minst 9 timer, å det går bra så lenge man passer på å ta korte stopp ofte (minst annenhver time) sånn at hjernen og kroppen våkner litt. Og en langer midt i ca hvor man spiser en middag eller noe. 

hvorfor kan ikke den andre kjøre? Man må jo ikke ha lappen, man kan øvelseskjøre (med mindre det er en grunn til at den andre ikke kan kjøre da). 

Anonymkode: bcc9e...10e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma kjører fra seg til oss av og til (ikke ofte på grunn av avstand). Tar henne minst 9 timer, å det går bra så lenge man passer på å ta korte stopp ofte (minst annenhver time) sånn at hjernen og kroppen våkner litt. Og en langer midt i ca hvor man spiser en middag eller noe. 

hvorfor kan ikke den andre kjøre? Man må jo ikke ha lappen, man kan øvelseskjøre (med mindre det er en grunn til at den andre ikke kan kjøre da). 

Anonymkode: bcc9e...10e

Vi skal leie bil så tror ikke akkurat å øvelseskjøre for første gang er en god ide😂 Dessuten vil jeg komme meg dit raskest mulig. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøre fra Bergen til Hedmark. Ifølge google tar kjørestrekningen vår ca 8,5 timer. Men kun en av oss i bilen har lappen,så regner med det blir mye pauser. Noen som har erfaring og tips til pausestopp på veien? Har hatt lappen i flere år,men aldri kjørt en så lang strekning uten at vi kunne bytte på kjøringen underveis så gruer meg litt.

Ikke noe å grue seg for. Det går sikkert bra! 

Viktig å være uthvilt før turen. I tillegg til å ta pauser synes jeg det hjelper med noe sjokolade og energidrikk når jeg merker at det trengs. En god spisepause er også viktig. Noen ganger merker jeg at det hjelper bare å stoppe noen minutter for å bevege seg, og å få frisk luft. Blir du veldig sliten så skal det hjelpe å koble ut/sove i 15 minutter. 

• Liker 1
Skrevet

8.5 time er virkelig ikke mye. Vi kjører ofte så langt og da tar vi som regel en skikkelig stopp "midt på" og spise lunsj/middag og ett par småstopp utenom bare - om noen må på do el.l

Skrevet

Kommer jo litt an på dagsformen, familien min har en hytte som er 6 timer unna, og er der et par ganger i året, så er ganske vant med den lengden. Tror det er lettere om man er kjent, hvis man hele tiden lurer på hvor man skal og må tenke mye tror jeg man blir trøttere. 

Kjørte til Oslo i sommer noe som er 8 timer ca, nedover var på dagtid og det gikk kjempegreit, men på vei hjem kom vi sent av gårde og det ble slitsomt den siste timen. 

Anonymkode: cc566...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...