Thomasine Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 at barna deres ikke kommer til å ligne på dem? Jeg ser på heldigvis på mine 3 barn at de har fått noe fra meg og noe fra pappaen. Folk - både kjente og ukjente ser at det ene barnet har mine lepper, det andre øyefasongen og det tredje har min mimikk. Tenker jenter som fikser på nesa, lepper, øyne og evt annet på at de endringene de gjør ikke endrer det genetiske som de vil føre videre...? Håper jeg har oppdratt mine barn til å se etter og ønske seg naturlige jenter uten fyll i lepper, rumpe og pupper! ...og uten lagvis med sminke! Heia naturlige jenter!! 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Ja de tenker sikkert over det, men andre ting veier vel opp. Trist Fyll i lepper/botox er jo en ting (kommer sikkert til å bruke det selv når jeg starter å bli eldre), men slike drastiske ting (nese, pupper/rumpe) endrer jo utseende ganske drastisk. Mange som ikke en gang ligner på seg selv Anonymkode: d47a4...47f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja de tenker sikkert over det, men andre ting veier vel opp. Trist Fyll i lepper/botox er jo en ting (kommer sikkert til å bruke det selv når jeg starter å bli eldre), men slike drastiske ting (nese, pupper/rumpe) endrer jo utseende ganske drastisk. Mange som ikke en gang ligner på seg selv Anonymkode: d47a4...47f Grensene forskyver seg ser jeg. Synes det å sprøyte ting inn i kroppen er drastisk jeg. Anonymkode: 18232...9f0 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja de tenker sikkert over det, men andre ting veier vel opp. Trist Fyll i lepper/botox er jo en ting (kommer sikkert til å bruke det selv når jeg starter å bli eldre), men slike drastiske ting (nese, pupper/rumpe) endrer jo utseende ganske drastisk. Mange som ikke en gang ligner på seg selv Anonymkode: d47a4...47f Jeg synes faktisk det er mer drastisk å endre ting i ansiktet, enn det er å opere puppene. Jeg hadde B/C cup, ble veldig syk og ble veldig undervektig, puppene forsvant og kom aldri tilbake, selv ikke etter jeg ble frisk. Jeg har lagt inn silikon og har nå en...B/C cup De har en helt normal størrelse til kroppen min og jeg ser helt normal ut, trykker de ikke opp i ansiktet til folk. Å endre ansiktet forandrer utseende i mye større grad og det er noe alle ser. Det går jo ut igjen, for det meste, men at det har blitt normen å fylle inn ting i hele tryne synes jeg er veldig merkverdig. (Jeg sier ikke at det er bedre med silikon enn fillers i ansiktet, men rent utseendemessig så er det større forandring å fylle ting i ansiktet). Anonymkode: dec31...f40 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Jeg vet ikke om de tenker på det, men håper hvertfall ikke at sånne foreldre gir barna sine komplekser, ved å foreksempel mene "Ånei, nå får hun sånn nese jeg hadde, herregud " eller "Huff hun får samme kjeven min, hvordan kan vi hindre denne utviklingen, la oss prøve regulering fra hun er 7 år og evn operasjon senere" og skal begynne å fikse på barna sine eller introdusere de for alternativer å gjøre for å få et "forbedret" (i deres øyne pga egne komplekser de som foreldre selv hadde/har) utseende. Moren min tok nosejob og ansiktsløft når jeg var tenåring, og før det sa alle at vi hadde så like neser og øyne, så jeg fikk jo pga hun opererte den kjempe komplekser med egen nese og føler fortsatt den ikke er bra nok siden moren min tydde til operasjon. Jeg tåler ikke å se programmer som kardashian, følge modeller på instagram osv, for alle har jo så rette og mini små neser. Anonymkode: 28ca4...756 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Tja, dette trenger ikke alltid stemme. Jeg har brukt fillers i overleppa siden jeg var rundt 20 (er 35 nå) jeg hadde ekstremt smal overleppe og brei underleppe, veldig typisk sånn som menn har. Faktisk ble aldri overleppen like smal igjen etter den første fyllingen. har fått to barn og ingen av dem har så smal overleppe som jeg hadde. Den ene har faktisk skikkelig «trutmunn» Har man en eller annen avvik som plager en forstår jeg faktisk mer hvorfor man vil endre det, enn f.eks puppene. Har man en ekstrem stor nese eller annet som beveger seg endel utenfor normen skjønner jeg at mange velger å la seg operere, spesielt i dagens utseendefikserte samfunn. Flate pupper trenger jo ikke alle og enhver å se. En diger nese er litt vanskeligere å gjemme vekk.. Anonymkode: 28dce...e0d 2
Elaine Marley Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, dette trenger ikke alltid stemme. Jeg har brukt fillers i overleppa siden jeg var rundt 20 (er 35 nå) jeg hadde ekstremt smal overleppe og brei underleppe, veldig typisk sånn som menn har. Faktisk ble aldri overleppen like smal igjen etter den første fyllingen. har fått to barn og ingen av dem har så smal overleppe som jeg hadde. Den ene har faktisk skikkelig «trutmunn» Har man en eller annen avvik som plager en forstår jeg faktisk mer hvorfor man vil endre det, enn f.eks puppene. Har man en ekstrem stor nese eller annet som beveger seg endel utenfor normen skjønner jeg at mange velger å la seg operere, spesielt i dagens utseendefikserte samfunn. Flate pupper trenger jo ikke alle og enhver å se. En diger nese er litt vanskeligere å gjemme vekk.. Anonymkode: 28dce...e0d Poenget var vel at når man opererer bort "avvik" så kan det fortsatt videreføres til eventuelle barn man får, og det kan skape komplekser for hvis man for eksempel får vite at mamma har operert bort den store nesa, hvorfor skal man ikke også gjøre det? Jeg synes kanskje man skal være litt bevisst på hvilke holdninger man faktisk kan skape ved å gjøre slike ting. Så siden samfunnet er utseendefiksert så skal man bare operere bort "avvik"? Barn får vel nok potensielle usikkerheter utenfra. Det hjelper lite at man også skal få det hjemmefra, og får direkte eller indirekte påvirkning om at utseendet er viktigst. 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 Jeg fikset nesen da jeg var 21 og vi er helt forberedt på at vår datter kanskje må gjøre det samme. Anonymkode: da89f...832 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikset nesen da jeg var 21 og vi er helt forberedt på at vår datter kanskje må gjøre det samme. Anonymkode: da89f...832 Herregud - dette er trist - og ikke minst SKUMMELT! Du bør ikke få barn når du har en sånn holdning! Anonymkode: 28ca4...756 18
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Grensene forskyver seg ser jeg. Synes det å sprøyte ting inn i kroppen er drastisk jeg. Anonymkode: 18232...9f0 Nå er jeg 40, tenker å fylle inn rynker når jeg bikker 50 da, så blir jo ikke endret, blir bare vedlikeholdt 😅 Blir jo ikke noe mer kunstig enn å farge ettervekst - man endrer jo aldringstegn, på en ufarlig måte, som ikke er permanent. Anonymkode: d47a4...47f 1
Thomasine Skrevet 20. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2018 https://www.seher.no/kjendis/se-den-ekstreme-forvandlingen-til-kardashian-sostrene/69525313 Barna til denne "naturlige" familien f.eks...vil de se noe av seg selv i sine mødre? Og man får da virkelig håpe legestanden ikke tillater mødre å operere barna sine fordi de vil?? Så kan man diskutere: er det greit å operere 3.klasse-jenta får utstående ører...? Hva med at alle i dag har like tenner når de er 20 år? Regulerings-tannleger anbefaler jo en liten skjev tann til regulering! Er det nødvendig? Ja til regulering om du har feil bitt som gir deg andre plager igjen, men en skjev tann? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikset nesen da jeg var 21 og vi er helt forberedt på at vår datter kanskje må gjøre det samme. Anonymkode: da89f...832 Med mindre den måtte fikses på grunn av skjev neseskillevegg eller andre medisinske problemer, sliter datteren din mer med at foreldrene er overfladiske neper enn hun sliter med nesen. Anonymkode: a4cf0...ba0 11
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 Fant ut at min mor hadde nylig tatt silikon da jeg var ca 17 år. Ble helt sjokkert fordi jeg hadde samme størrelse som henne og begynte da å tenke på om puppene mine også var for små siden hun følte hun måtte operere dem. Heldigvis er ikke jeg så svak at jeg må operere meg selv for å akseptere meg selv for den jeg er. Har flere ganger sagt min mening om plastiske operasjoner (uten at hun vet at jeg vet hun har silikon) og hun sitter der og later som hun er så enig. Tragikomisk. Anonymkode: 66590...cce 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om de tenker på det, men håper hvertfall ikke at sånne foreldre gir barna sine komplekser, ved å foreksempel mene "Ånei, nå får hun sånn nese jeg hadde, herregud " eller "Huff hun får samme kjeven min, hvordan kan vi hindre denne utviklingen, la oss prøve regulering fra hun er 7 år og evn operasjon senere" og skal begynne å fikse på barna sine eller introdusere de for alternativer å gjøre for å få et "forbedret" (i deres øyne pga egne komplekser de som foreldre selv hadde/har) utseende. Moren min tok nosejob og ansiktsløft når jeg var tenåring, og før det sa alle at vi hadde så like neser og øyne, så jeg fikk jo pga hun opererte den kjempe komplekser med egen nese og føler fortsatt den ikke er bra nok siden moren min tydde til operasjon. Jeg tåler ikke å se programmer som kardashian, følge modeller på instagram osv, for alle har jo så rette og mini små neser. Anonymkode: 28ca4...756 Denne her er jeg veldig redd for... Jeg har selv ikke tatt noen operasjoner men jeg har store komplekser for nesa og kommer på et tidspunkt til å ta neseoperasjon. Jeg må bare ha nok penger. Jeg har tenkt hva mine barn hadde tenkt og om de arvet samme nese. Men helt ærlig, hadde min jente (eller gutt) arvet nesa mi ville jeg nok ha synes at det var den nusseligste nesa jeg hadde sett. Forstå det den som kan Anonymkode: 45f7d...446
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant ut at min mor hadde nylig tatt silikon da jeg var ca 17 år. Ble helt sjokkert fordi jeg hadde samme størrelse som henne og begynte da å tenke på om puppene mine også var for små siden hun følte hun måtte operere dem. Heldigvis er ikke jeg så svak at jeg må operere meg selv for å akseptere meg selv for den jeg er. Har flere ganger sagt min mening om plastiske operasjoner (uten at hun vet at jeg vet hun har silikon) og hun sitter der og later som hun er så enig. Tragikomisk. Anonymkode: 66590...cce Herregud for et drittalt menneske du må være.. kanskje sier hun seg enig nettopp fordi hun vil du skal like deg selv som du er, og ikke vil skape press? Hvis puppa mine er alt som betyr no for unga mine, har heg feilet påno helt annet enn å lære de og elske seg selv.. Jeg kommer ikke til å fortelle ungen min at jeg har silikon(har en b-cup, så det syns ikke akkurat), nettopp fordi jeg ønsker hin skal elske seg selv som hun er. Men på den annen side syns jeg disse som latterliggjør folk med silikon, menselv ikke har hatt sin egen hårfarge på 20 år er så teite.. Anonymkode: 9bcdc...f16 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud for et drittalt menneske du må være.. kanskje sier hun seg enig nettopp fordi hun vil du skal like deg selv som du er, og ikke vil skape press? Hvis puppa mine er alt som betyr no for unga mine, har heg feilet påno helt annet enn å lære de og elske seg selv.. Jeg kommer ikke til å fortelle ungen min at jeg har silikon(har en b-cup, så det syns ikke akkurat), nettopp fordi jeg ønsker hin skal elske seg selv som hun er. Men på den annen side syns jeg disse som latterliggjør folk med silikon, menselv ikke har hatt sin egen hårfarge på 20 år er så teite.. Anonymkode: 9bcdc...f16 Du reagerer så sterkt nettopp fordi du har silikon selv. Jeg har ingen plastiske operasjoner og jeg har egen hårfarge, så ta den. Jeg synes folk som tar silikon er teite. Anonymkode: 66590...cce 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du reagerer så sterkt nettopp fordi du har silikon selv. Jeg har ingen plastiske operasjoner og jeg har egen hårfarge, så ta den. Jeg synes folk som tar silikon er teite. Anonymkode: 66590...cce Også hvis det er pga kreft, misdannelser, opperasjoner og skader? Du virker veldig ung og naiv. Du svelger nok det meste av meningene dine når du blir voksen Anonymkode: d47a4...47f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du reagerer så sterkt nettopp fordi du har silikon selv. Jeg har ingen plastiske operasjoner og jeg har egen hårfarge, så ta den. Jeg synes folk som tar silikon er teite. Anonymkode: 66590...cce Synes du snakker veldig nedlatende så er nok ikke det som er grunnen du... Og hun har et poeng. Det kan jo være nettopp fordi hun ikke vil at du skal få komplekser selv, at hun tier! 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant ut at min mor hadde nylig tatt silikon da jeg var ca 17 år. Ble helt sjokkert fordi jeg hadde samme størrelse som henne og begynte da å tenke på om puppene mine også var for små siden hun følte hun måtte operere dem. Heldigvis er ikke jeg så svak at jeg må operere meg selv for å akseptere meg selv for den jeg er. Har flere ganger sagt min mening om plastiske operasjoner (uten at hun vet at jeg vet hun har silikon) og hun sitter der og later som hun er så enig. Tragikomisk. Anonymkode: 66590...cce Anonymkode: 45f7d...446
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne her er jeg veldig redd for... Jeg har selv ikke tatt noen operasjoner men jeg har store komplekser for nesa og kommer på et tidspunkt til å ta neseoperasjon. Jeg må bare ha nok penger. Jeg har tenkt hva mine barn hadde tenkt og om de arvet samme nese. Men helt ærlig, hadde min jente (eller gutt) arvet nesa mi ville jeg nok ha synes at det var den nusseligste nesa jeg hadde sett. Forstå det den som kan Anonymkode: 45f7d...446 Jeg må også si at jeg ikke kommer til å tenke "hva hvis hun arver dette og dette huff og huff". Mine barn er perfekte akkurat som de er! Mine komplekser skal ikke gå ut over mine egne barn. Jeg skal ikke pushe på noe. Hvis de trenger regulering så skal de selvfølgelig få det da. Anonymkode: 45f7d...446
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #20 Skrevet 20. februar 2018 At barna ikke ligner tror jeg folk gir blaffen i. Den langt mer alvorlige konsekvensen er f.eks arradannelser etter operasjon, ikke den man ser utenpå, men de som skapes inni kroppen. De som gjør at akutt keisersnitt blir vanskelig og får fatale konsekvenser, de som gjør kreftoperasjonen så vanskelig at alt ikke kan fjernes eller du ender med stomi uplanlagt, de som gjør det vanskelig med tilgang når du må opereres etter en trafikkulykke, de som gjør at hudtransplantasjonen ikke fester seg om du blir brannskadd, de som vokser sammen og skaper smerter du ikke forstår og ikke kan behandle osv. Det er det folk BURDE bekymret seg over ved undøvendige inngrep. Anonymkode: 2bcca...1ee 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå