AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Med feminist mener jeg her de som drar det lenger enn "kvinner bør ha stemmerett og rett til lik lønn for likt arbeid. De rettighetene er samtlige enige i. Jeg tenker på menn som f.eks aktivt er med i rene feministiske organisasjoner. Jeg synes det er noe suspekt med det hele. Tilsvarende gjelder kvinner som betegner seg selv som antifeminister. Forstår at man kan kjempe for andres rettigheter på bekostning av sine egne, men synes det hele nærmest blir som om en uteligger skulle klaget over formueskatten. Det er noe som skurrer. Anonymkode: 1a7ac...219 5
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 (endret) Suspekt? Jeg synes igrunnen det som er feil er når man ikke tillates å være feminist fordi det "virker suspekt." Det handler om et samfunnsanliggende og da er det rett og rimelig at også menn tar del i de holdningene som skal drive samfunnet videre i en positiv retning. Det som vil skurre er jo hvis menn avviser det kvinner er opptatt av på bakgrunn av sitt eget kjønn. Man kjemper ikke for "andres rettigheter på bekostning av sine egne" Dette er ikke en kake, der man selv får mindre fordi noen andre får oppfylt visse vilkår alle bør ha samme retten til å nyte godt av. Det er ingen som kommer og beslaglegger din stemmerett, feks, hvis kvinner også har stemmerett. Det er ingen som kommer og senker din lønn fordi kvinner får lik lønn som menn. Hvor kommer uteliggeren inn i bildet? Og det faktum at kvinner har stemmerett er ikke noe som alltid har vært en rettighet samtlige har vært enige i at kvinner skulle ha. Ikke lik lønn for likt arbeid, heller. I dag er det faktisk ikke sånn at det er ekte likelønn. Det var faktisk en tid da samtlige var enige om at kvinner ikke skulle ha noen jobb utenfor hjemmet og tjene egne penger i det hele tatt, når hun var gift... At feminister vil ha like vilkår som menn er noe menn også drar nytte av, når forholdet mellom kjønnene ettherhvert blir så utjevnet menn feks får anledning til å dele inntektsbyrden med damen i hjemmet, og at menn også kan være hjemme med babyen og være med i babyens liv fra starten... Endret 19. februar 2018 av Tøytigern 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Det er menn som tror de vil få seg noe ved å være feminister som er feminister. Men de er fortsatt menn. Anonymkode: 5b3d1...caf 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Jeg synes det er ganske turn-on Anonymkode: 1a4b4...8c9 3
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 De er mine helter :-D nei,men alvorlig så bare blir jeg veldig glad for menn som stoler på sin verdi og har den selvsikkerheten at de elsker kvinner og har respekt.Det vises oftest av intellktuelle menn som kan historie og ser ting i sammenheng.Uredde og menn med høyere utdannelse utmerker seg der,men det er min erfaring,og jeg kan legge vekt på den.Menn som elsker seg selv OG kvinner er jo belagt med gull. En kjønner om det er ekte eller kun for å legge inn aksjer :-)
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er menn som tror de vil få seg noe ved å være feminister som er feminister. Men de er fortsatt menn. Anonymkode: 5b3d1...caf Det er menn som vil ha et mindre patriarkalsk samfunn som er feminister. Men de er fortsatt menn. De syns bare at kvinner skal være med og dra lasset, istedet for at de skal være hjemme og lage mat, bytte bleier, bake brød og skure gulv -og ikke ta del i den økonomiske verdiskapingen i samfunnet. Det er i alles interesse at kvinner er en del av arbeidsstokken og at de får kvalifisere seg og ta utdannelse ut over grunnskolen. For det har ikke alltid vært situasjonen... 7
Rainbowdash Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 (endret) Hadde ikke vært villig til å date en mann som ikke er feminist! '❤ Endret 19. februar 2018 av Rainbowdash 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Synes det er supert. Blant de som passer i den kategorien, altså uttalte feminister som er opptatt av feministisk politikk, går i tog på 8. mars etc. så er det mange veldig oppegående og skarpe menn etter mitt inntrykk. Kvalitetsstempel. Anonymkode: 5b15e...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 Veldig turn-on med en mann som er selvsikker nok til å kalle seg feminist og ikke bryr seg om hva andre synes om det Anonymkode: 1e4f5...213 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er ganske turn-on Anonymkode: 1a4b4...8c9 Stikk motsatt her faktisk. Jeg kan være enig med dem, men skal det ligges foretrekker jeg menn på høyresiden ja. Anonymkode: 94815...639 2
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er supert. Blant de som passer i den kategorien, altså uttalte feminister som er opptatt av feministisk politikk, går i tog på 8. mars etc. så er det mange veldig oppegående og skarpe menn etter mitt inntrykk. Kvalitetsstempel. Anonymkode: 5b15e...a5e Kvalitetssempel.Ja :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er menn som tror de vil få seg noe ved å være feminister som er feminister. Men de er fortsatt menn. Anonymkode: 5b3d1...caf Du må ikke overføre dine holdninger til alle menn du.
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 Det er ingen samfunn som i det lange løp tjener på at kvinner skal gå i hjemmet mens de kanskje har ambisjoner om helt andre ting og kunne bidra til forskning, kunnskapsformidling, foredling av ressurser og samfunnsutvikling- og at de ikke kan forsørge seg selv, at de ikke gå ut av et samliv de ikke vil være i fordi de ikke har økonomiske ressurser, men at de skal være noen mannen må ta vare på. Vi bor ikke i et bondesamfunn lenger, der rollefordelingen blir slik at kvinnen yter like mye som mannen ved å ta på seg andre oppgaver i gårdsdriften og husholdet- basert på hvem som er fysisk sterkest. I dag er det intellektet som råder. Vi har heller ikke noe føydalsamfunn der de utdannede, bemidlede mennene styrer over de mennene som ikke får anledning til like vilkår, og der kvinner er bundet til kjøkkenbenken og vaskebrettet, med barn hengende i skjørtekanten... Vi bor i et moderne samfunn og kvinner trenger ikke den samme fysiske kapasiteten som menn for å delta i tyngre arbeid. Fordi vi har anleggsmaskiner, roboter og datateknologi. Tenk på alle de intellektuelle vi hadde gått glipp av om kvinnene ikke fikk delta? Se på de samfunnene i verden der kvinner sees på som en klamp om foten på familier, fordi de ikke kan bidra økonomisk. Er det noe å trakte etter for menn? Bare det i seg selv er en grunn for menn til å være feminister. 7
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #14 Skrevet 19. februar 2018 Hvis man tror feminisme handler om sex og ikke om politiske reformer, har man for lite i knotten. 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #15 Skrevet 19. februar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Stikk motsatt her faktisk. Jeg kan være enig med dem, men skal det ligges foretrekker jeg menn på høyresiden ja. Anonymkode: 94815...639 Betegner du deg selv som feminist? TS Anonymkode: 1a7ac...219
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #16 Skrevet 19. februar 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stikk motsatt her faktisk. Jeg kan være enig med dem, men skal det ligges foretrekker jeg menn på høyresiden ja. Anonymkode: 94815...639 Du er klar over hvordan Kaci Kullman Five var med på å forandre Høyres politikk på dette området i sin tid? Det kunne hun aldri gjort om ikke høyremenn var innstilt på å stemme fram forslagene hennes. Endret 19. februar 2018 av Tøytigern 2
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #17 Skrevet 19. februar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med feminist mener jeg her de som drar det lenger enn "kvinner bør ha stemmerett og rett til lik lønn for likt arbeid. De rettighetene er samtlige enige i. Jeg tenker på menn som f.eks aktivt er med i rene feministiske organisasjoner. Jeg synes det er noe suspekt med det hele. Tilsvarende gjelder kvinner som betegner seg selv som antifeminister. Forstår at man kan kjempe for andres rettigheter på bekostning av sine egne, men synes det hele nærmest blir som om en uteligger skulle klaget over formueskatten. Det er noe som skurrer. Anonymkode: 1a7ac...219 Jeg synes det er en disgrace at syv mennesker har plusset innlegget ditt. Det sitter damer og knotter på dette forumet som ikke ville fått utdannelse dersom dine holdninger hadde fått blomstre. For da ville norske menn fortsatt holdt norske kvinner i et jerngrep. 2
bortebra Skrevet 19. februar 2018 #18 Skrevet 19. februar 2018 Er sammen med med mannlig feminist, jeg. Han kan ofte ha mer radikale meninger enn meg om likestilling, men det er som regel godt begrunnet, og lite suspekt. Jeg synes menn som er imot likestilling er mer suspekt. 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #19 Skrevet 19. februar 2018 Feminiserte menn er både lol og turn off. Men mest lol. Anonymkode: 4ec7b...e2a 3
Tøytigern Skrevet 19. februar 2018 #20 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, bortebra skrev: Er sammen med med mannlig feminist, jeg. Han kan ofte ha mer radikale meninger enn meg om likestilling, men det er som regel godt begrunnet, og lite suspekt. Jeg synes menn som er imot likestilling er mer suspekt. Jebs. Den typen menn finner man feks igjen blant de stygge muslimene mange ikke vil ha hit til landet... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå