AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Slått, banket opp, truet, sa hele tiden nedsettende ting til meg, han var ekstremt mye utro, kontrollerende og jeg hadde ingen frihet - tok jeg meg det ble jeg slått. Hadde utrolig høye tanker om seg selv og mente jeg burde være svært takknemlig for at jeg hadde han. Når jeg gjorde det slutt forfulgte han meg, brøyt seg inn i leiligheten min, tok hull på dekkene mine, ringte vennene mine og ble helt hysterisk. Lista er lang. Helt forferdelig. Anonymkode: 2fc50...5e0 15 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Kontroll, kontroll, kontroll. Psykisk vold i form av trusler, nedsettende ord, spydigheter, tok fra meg all tro jeg noen gang hadde på meg selv, fikk meg til å tvile på alle rundt meg, isolerte meg fra familien og vennene mine, manipulerene. Ba om unnskyldning med krokodilletårer hver gang jeg knakk helt sammen, men det var lett å se at han nøt det. Men det skulle aldri skje igjen. Det skjedd igjen og igjen. Psykisk terror og periodevis vold og press om at jeg skulle kutte meg opp, lage arr på kroppen så vi ble "identiske" (han hadde en del arr som han ville jeg og skulle ha), han ønsket eie meg. Var sykelig sjalu. Hadde tanker om seg selv om at han var "allmektig". Null respekt for autoriteter, lover, regler. Flere voldtekstforsøk. Han stjal verdisakene mine også. Sendte trusler mot meg og familien da det ble slutt. Jeg rømte til slutt. Byttet lås den første tiden, så flyttet jeg til ny adresse. Hemmelig tlf nr. Gjorde alt jeg visste jeg måtte gjøre. Kutte ham ut 100%. Ikke gi en bit. Og det klarte jeg. Takk og lov. Jeg har aldri vært så deprimert og redd i hele mitt liv. Det tok flere år før jeg klarte noenlunde å leve normalt igjen. Enda kan jeg se meg over skulderen eller kjenne angst når jeg tenker på ham. Han var og er sært syk og farlig. År med terapi, fantastisk familie og en nydelig ektemann har fått meg opp igjen. Anonymkode: c4a33...921 15
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Konstant på utkikk etter ledetråder på at jeg gjorde noe galt, snakker nedsettende om alt jeg foretar meg både utad og privat, kontrollerer alt fra profilbilder på fb til hvilken kjøttdeig jeg skal kjøpe, kontrollstyrer nye forhold, ene eksen min blir stalket av hen, kaster og knuser gjenstander, slår, skriker, truer med at jeg ikke får sett barnet hvis jeg ikke gjør som hen sier, prøver å begrense meg, klikker om jeg er opptatt og ikke kan ta telefonen og stiller konstant spørsmål ved min forstand og konstant på jakt etter å angripe min personlighet. Prøver å gjøre meg avhengig av hen`s sine vurderinger og ikke mine egne. Ønsker ikke at jeg skal ha gode råd utenifra. Anonymkode: 8e12a...cda 6
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 Tja.Det startet den dagen vi flytter sammen.Han hadde kun vært veldig omtenksom og oppført seg normalt frem til da.Har forsøkt å finne tegn jeg burde sett,men det var ingen. Så da vi flyttet sammen,og samme dag kom han med kritikk fordi jeg ikke var praktisk nok men ofret en time på en venninne med akutt problem.Så ok.Jeg kunne svelge den iom at vi tross alt var på flyttefot.Så bare eskalerte det.Ingen av mine venner skulle ofres tid på.Han overlot alt ansvar for sine barn på meg sånn at han "låste"meg til hjemmet.Han viste en helt sjuk sjalusi,og så begynte volden.Jeg hadde gode venner og de sa det de mente da jeg brått dukket opp med skader som blåveis og ja... Det ble veldig brutalt,og det var politiet som fikk meg ut av bobla.De satte seg faktisk ned med meg på legevakten etter at jeg havnet der og sa: skjønner du ikke at han er psykopat? Så hadde vi en ganske lang samtale med legen tilstede.Jeg visste ikke at politiet visste godt hvem han var og hva han tdligere hadde gjort. Han kom utenbys fra og opptrådte korrekt og "verdensvant",MEN "snill" og intelligent.Altfor "perfekt"ikke sant? De starter alltid når de føler at de "har deg".Ofte etter at en flytter sammen. Jeg takker alle gode makter for at politiet tok seg tid med meg. Jeg havnet på krisesenter,men kom meg videre.At eksen faktisk kunne drept meg pga det han gjorde var jo traumatisk,men fikk snakket med psykolog og kom meg videre.Har ikke men av det i dag,fordi jeg kom meg bort tidlig nok. Husk alltid at de starter når de er "trygge"på en.Gjerne etter at en flytter sammen.Det er noe å være ekstremt obs på,for før det legger de fella med å vise sine "gode"sider.
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konstant på utkikk etter ledetråder på at jeg gjorde noe galt, snakker nedsettende om alt jeg foretar meg både utad og privat, kontrollerer alt fra profilbilder på fb til hvilken kjøttdeig jeg skal kjøpe, kontrollstyrer nye forhold, ene eksen min blir stalket av hen, kaster og knuser gjenstander, slår, skriker, truer med at jeg ikke får sett barnet hvis jeg ikke gjør som hen sier, prøver å begrense meg, klikker om jeg er opptatt og ikke kan ta telefonen og stiller konstant spørsmål ved min forstand og konstant på jakt etter å angripe min personlighet. Prøver å gjøre meg avhengig av hen`s sine vurderinger og ikke mine egne. Ønsker ikke at jeg skal ha gode råd utenifra. Anonymkode: 8e12a...cda Og ja.De evige truslene.
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slått, banket opp, truet, sa hele tiden nedsettende ting til meg, han var ekstremt mye utro, kontrollerende og jeg hadde ingen frihet - tok jeg meg det ble jeg slått. Hadde utrolig høye tanker om seg selv og mente jeg burde være svært takknemlig for at jeg hadde han. Når jeg gjorde det slutt forfulgte han meg, brøyt seg inn i leiligheten min, tok hull på dekkene mine, ringte vennene mine og ble helt hysterisk. Lista er lang. Helt forferdelig. Anonymkode: 2fc50...5e0 Riktig.Vi blir fratatt all frihet! Fyf...altså.Jeg håper hele tiden at vi som vet kan dele med andre utsatte.Let ut be! Men vi vet jo.Hjernevasking skjer på så jævla utspekulert måte.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Hyggelig - så lenge jeg var på hans "godside". Slått og truet, eller ikke så meget truet som konstatert at han ville slå meg ihjel egentlig, hvis jeg sa eller gjorde noe som gjorde han irritert. Anonymkode: b4b7c...89f 4
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slått, banket opp, truet, sa hele tiden nedsettende ting til meg, han var ekstremt mye utro, kontrollerende og jeg hadde ingen frihet - tok jeg meg det ble jeg slått. Hadde utrolig høye tanker om seg selv og mente jeg burde være svært takknemlig for at jeg hadde han. Når jeg gjorde det slutt forfulgte han meg, brøyt seg inn i leiligheten min, tok hull på dekkene mine, ringte vennene mine og ble helt hysterisk. Lista er lang. Helt forferdelig. Anonymkode: 2fc50...5e0 Hm.Vi opplever mye av det samme.Min eks også brøt seg inn hos meg.Jeg gikk tur med hunden jeg hadde den gang Fikk mms av bilde fra leiligheten min."Så fint du har det" skrev han.Fyfeder.Men så klart,jeg ringte politiet og han fikk straff da.De stalker jo ofte etterpå.Sjukt og skremmende. Håper det går bra med deg nå,og alle som har vært utsatt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 Utro, holdt ikke avtaler, kritiserte alt jeg gjorde, behandlet meg som en søppelbøtte. Anonymkode: 4c303...255 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hyggelig - så lenge jeg var på hans "godside". Slått og truet, eller ikke så meget truet som konstatert at han ville slå meg ihjel egentlig, hvis jeg sa eller gjorde noe som gjorde han irritert. Anonymkode: b4b7c...89f Viktig poeng. Snill og hyggelig utad (bare de aller nærmeste/partner får se den andre siden), og ellers hyggelig så lenge man gjør det personen sier eller vedkommende tjener på det på et vis Anonymkode: 9e4ae...6d0 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontroll, kontroll, kontroll. Psykisk vold i form av trusler, nedsettende ord, spydigheter, tok fra meg all tro jeg noen gang hadde på meg selv, fikk meg til å tvile på alle rundt meg, isolerte meg fra familien og vennene mine, manipulerene. Ba om unnskyldning med krokodilletårer hver gang jeg knakk helt sammen, men det var lett å se at han nøt det. Men det skulle aldri skje igjen. Det skjedd igjen og igjen. Psykisk terror og periodevis vold og press om at jeg skulle kutte meg opp, lage arr på kroppen så vi ble "identiske" (han hadde en del arr som han ville jeg og skulle ha), han ønsket eie meg. Var sykelig sjalu. Hadde tanker om seg selv om at han var "allmektig". Null respekt for autoriteter, lover, regler. Flere voldtekstforsøk. Han stjal verdisakene mine også. Sendte trusler mot meg og familien da det ble slutt. Jeg rømte til slutt. Byttet lås den første tiden, så flyttet jeg til ny adresse. Hemmelig tlf nr. Gjorde alt jeg visste jeg måtte gjøre. Kutte ham ut 100%. Ikke gi en bit. Og det klarte jeg. Takk og lov. Jeg har aldri vært så deprimert og redd i hele mitt liv. Det tok flere år før jeg klarte noenlunde å leve normalt igjen. Enda kan jeg se meg over skulderen eller kjenne angst når jeg tenker på ham. Han var og er sært syk og farlig. År med terapi, fantastisk familie og en nydelig ektemann har fått meg opp igjen. Anonymkode: c4a33...921 Så bra du kom deg unna og har det bra igjen! Prøvde han å lete etter deg i ettertid, kontakte venner/familie? Hørt mye lignende desverre, og hørt det kan være veldig farlig når man forlater de også.. Enkelte mennesker er direkte onde Anonymkode: 53170...a0c 2
Gjest Sirisiri10 Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, NotNaomi skrev: Hm.Vi opplever mye av det samme.Min eks også brøt seg inn hos meg.Jeg gikk tur med hunden jeg hadde den gang Fikk mms av bilde fra leiligheten min."Så fint du har det" skrev han.Fyfeder.Men så klart,jeg ringte politiet og han fikk straff da.De stalker jo ofte etterpå.Sjukt og skremmende. Håper det går bra med deg nå,og alle som har vært utsatt. Helt sykt! Så bra du tok kontakt med politiet og han fikk sin straff. Håper det går bra med deg også? Ja, de er rett og slett helt syke. Dette er heldigvis en del år siden og varte kanskje 1 1/2 år, så kom meg relativt "fort" unna. Flyttet og fikk hemmelig nummer og adresse og ga beskjed til alle rundt. Da stoppet det heldigvis. Farlige mennesker.
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #14 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Viktig poeng. Snill og hyggelig utad (bare de aller nærmeste/partner får se den andre siden), og ellers hyggelig så lenge man gjør det personen sier eller vedkommende tjener på det på et vis Anonymkode: 9e4ae...6d0 Snille,hyggelige og hjelpsomme.Fyfader så flinke de er til å vise glansbilde.Blir de avslørt eller kritisert er det rett i offerrollen.Jeg tenker at vi som har opplevd greia blir utslitte.Men de da? Nei.De går på og de går på Og så er det synd på dem om de får tilsvar.Vi som vet og har erfart ser dem godt når vi innser.Vi ser :-) både her og der for å si det sånn.De viser ingen ekte anger eller samvittighet.De vil bare ha sympati for å kunne bruke alt mot en person om noe går de i mot.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #15 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utro, holdt ikke avtaler, kritiserte alt jeg gjorde, behandlet meg som en søppelbøtte. Anonymkode: 4c303...255 Samme her. I tillegg var han en lystløgner og drev med svindel (div forsikringssvindel) Han var også voldelig, men ikke mot meg. Spilte også mye på samvittigheten min, brukte det jeg hadde fortalt ham om mine innerste tanker mot meg, og var enormt sexfiksert. Ville prøve ut de sykeste ting med meg, og fikk han det ikke av meg, oppsøkte han andre på div nettsteder som kunne. Anonymkode: 68f42...af8 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #16 Skrevet 19. februar 2018 Misbrukt seksuelt med publikum. Kommentarer på utseende, spesielt hårfarge og om jeg hadde kviser. Altså ting jeg ikke kunne noe for. Sammenlignet meg med andre jenter, eksene hans osv. Voldelig. Rusmisbruker. Værste er at jeg den dag i dag over ti år etter har følelser og lurer på hvordan han har det osv. Anonymkode: 30aef...f31 2
Gjest NotNaomi Skrevet 19. februar 2018 #17 Skrevet 19. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Misbrukt seksuelt med publikum. Kommentarer på utseende, spesielt hårfarge og om jeg hadde kviser. Altså ting jeg ikke kunne noe for. Sammenlignet meg med andre jenter, eksene hans osv. Voldelig. Rusmisbruker. Værste er at jeg den dag i dag over ti år etter har følelser og lurer på hvordan han har det osv. Anonymkode: 30aef...f31 Hvorfor har du følelser? Kan du si noe om det? Du svarer bare om du føler for det så klart.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #18 Skrevet 19. februar 2018 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor har du følelser? Kan du si noe om det? Du svarer bare om du føler for det så klart. Vet faktisk ikke helt selv. Han var min første kjærlighet og jeg var helt sinnsykt glad i han. Han har alltid vært et svakt punkt for meg. Vonde følelser dette. Irriterende at jeg skal bry meg så mye om en mann som har gitt meg traumer. Anonymkode: 30aef...f31 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #19 Skrevet 19. februar 2018 Slikt svarer jeg ikke på på nett fordi jeg er redd informasjonen skal bli misbrukt enten den ene eller andre veien. Jeg har vært i et psykisk voldelig forhold og slikt snakker man ikke om til folk man ikke vet hvem er. Anonymkode: 8d8a6...47f 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #20 Skrevet 19. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slikt svarer jeg ikke på på nett fordi jeg er redd informasjonen skal bli misbrukt enten den ene eller andre veien. Jeg har vært i et psykisk voldelig forhold og slikt snakker man ikke om til folk man ikke vet hvem er. Anonymkode: 8d8a6...47f Skeptisk til ting som "ikke skal snakkes om". Vold er jo typisk sånn "ikke tema/tema som bare holdes hemmelig innafor husets fire vegger". Snakk ut, sier jeg bare. Å tie hjelper ikke offeret, bare de voldelige. Anonymkode: 9e4ae...6d0 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå