Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

annet en å hovere overfor andre?

Det virker for meg som et bevis på elendig økonomisk sans og grov barnslighet å kjøpe et smykker til mange tusen kroner.

Fortell meg.. hva er vitsen med noe slikt? ville det ikke vært mye bedre å bruke pengene på f.eks en romantisk ferie? Da får man minner som er verdt mye mer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er et stort mysterium for meg også. Henge på seg mange rare metallgjenstander, det blir litt .. steinalderaktig synes jeg.

Skrevet

Smykker trenger ikke koste en formue da... Men er litt enig i at svært dyre smykker er oppskrytt, med mindre man virkelig har råd til det.

Men med min ring-fetish(siste opptelling var på 43 stk) så skal jeg ligge lavt i denne debatten......... :-?

Skrevet

Det sies at det å henge på seg en masse gull & glitter er tegn på usikkerhet. Det stemmer faktisk ganske godt med de observasjoner jeg har gjort meg selv når det gjelder bruk av smykker ol. Jeg er ganske sikker på at endel kvinner bruker gull & dyre stener for å vise overfor andre (ofte andre kvinner) at hun har god råd.

Satt og diskuterte akkurat dette på jobb for ikke så lenge siden. En av mennene der sa rett ut at han syntes jenter var mye finere uten alt dette dill-dallet - det tror jeg faktisk er en ganske gjengs oppfatning hos menn.

Heldigvis for meg (og mannen min) så liker jeg best sølv, jeg er derfor betydelig billigere i drift på den siden. Jeg synes ringer, armbånd og ørepynt i massiv sølv er kjempefint og kommer til fortsette å bruke mine akkurat så lenge jeg vil - selvom menn muligens liker best kvinner uten dill-dall.

Skrevet

Vet ikke. Og hva er forresten vitsen med tatoveringer?

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm, jeg har ingen spesielt dyre smykker... Ikke noe i gull en gang annet enn en ring. det er verken et tegn på usikkerhet eller et forsøk på å hoverere i mitt tilfelle. Jeg synes det ser dumt ut med en utringa pen topp, eller kjole uten et smykke rundt halsen...

Gjest TomKrus
Skrevet
Jeg synes det ser dumt ut med en utringa pen topp, eller kjole uten et smykke rundt halsen...

Jepp. Et pent smykke er med på å komplettere et slikt antrekk. Jeg synes det mangler noe hvis utrigningen er helt naken. Når jeg ser slikt, tenker jeg: "Jøss, hva slags fyr er hun med da? Ser han ikke at hun ønsker/trenger et smykke?"

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg å bruke en formue på smykker, men jeg syns smykker kan være fine som pynt, og man har gjerne minner i smykkene som kan bety mye for en.

Skrevet

Overskriften burde heller være, hva er pointet med DYRE smykker

for jeg tenkte, Jøss, er det gæærnt også, nå? Bruker halssmykker og ringer med god samvittighet. nei, har ingen dyre (unntatt gifteringen til 15oo kr, men skulle jeg tatt av den fordi den er dyr? :hoho: ) men det er jo bare fordi jeg ikke liker diamanter.

Smykker kan på en enkel måte gjøre et stilig antrekk enda stiligere.

Murf

Skrevet

Smykker skal være "prikken over i'en" av det man har på seg.

Skrevet

Et smykke ... det riktige smykket kan komplettere og "heve" et antrekk - men det behøver jo ikke nødvendigvis være et voldsomt dyrt smykke.

Ellers bruker vi vel smykker fordi vi liker å pynte oss.

Det å pynte seg - enten det gjelder med klær/smykker/smykker/piercing eller andre former for "staffasje" er vel også en måte å vise litt av seg selv på.

(Men ofte blir det vel til at de fleste av oss har noen yndligssmykker .. som nesten er en del av den daglige påkledningen .. og resten blir liggende)

Skrevet

Har ikke du massevis av slike svartmetallnagler da, donnie? :o Er en form for smykker det og!

Gjest Gulltopp
Skrevet

Smykker får meg til å føle meg pyntet, og dermed føler jeg meg mer vel. Det er ikke mye som skal til for meg, det holder med et enkelt armbånd og av og til en diamantring på hver ringfinger. Kanskje øredobber også. Jeg skjønner ikke at det skal ha noe med usikkerhet å gjøre, slik det antydes i et innlegg her?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg elsker å pynte meg og da gjerne med smykker/øredobber/armbånd/ringer. Jeg pynter meg for å føle meg vel og for å se bra ut. Men det skal matche antrekket og ikke bli for mye av det gode. De fleste smykkene mine er fra H&M og lignende - de dyre blir kun brukt ved spesielle anledninger.

Skrevet
Har ikke du massevis av slike svartmetallnagler da, donnie?  :o Er en form for smykker det og!

har desverre ikke det.

Skrevet

Har alltid tenkt på smykker som en form for å pynte seg.. Antar at det er like meningsløst for noen som tatoveringer kan være for andre.. Eller hårfrisyrer for den saks skyld.. Eller sminke, klær, sko +++

Personlig er jeg kjempeglad i smykker, men bruker det nesten aldri..

Skrevet

For å pynte seg og som noen andre sa, komplementere ett antrekk! Hva er vitsen med andre accessorier da? Jo, for å pynte seg og gjøre det komplett! Hvem liker ikke det? :wink:

Skrevet

smykker kan være fint.

man har det vel på seg for å pynte seg/se bedre ut.

men jeg bruker aldri flere tusen på å kjøpe smykker til kjæresten min

Gjest seroxata
Skrevet

Dyre, store stener og slikt er jeg ikke fan av, og jeg skjønner lite vitsen med flere tusen på en liten gullenke.. og hvitt gull har jeg aldri skjønt meg på, for det ser jo bare ut som sølv likevel?

Men skal nevnes at jeg liker smykker! Og drøssevis med armbånd.. Men det jeg bruker er ikke ekte gull eller sølv, derimot ting jeg handler litt her og der, og kombinerer med hverandre...

Men selvfølgelig, hadde typen kommet med et sølvsmykke eller lignende, hadde jeg selvfølgelig blitt glad!

(er ikke særlig fan av gull)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...