Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke om et kredittkort da jeg skal å reise i sommer. Men når jeg skal fylle i søknadsskjema så ber de om samlet brutto årsinntekt og gjeld til meg og min samboer. Jeg skjønner ikke hva samboer har med saken å gjøre, det er jo jeg som skal ha kortet? Eller mener de registrerte samboere? Ikke at jeg skal skjule at jeg har kortet for ham eller noe altså, men det er jo jeg som skal bære risikoen til kortet, ikke han.

Anonymkode: 87d78...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er fordi hans betalingsevne og bidrag i husholdningen du er en del av, påvirker din betalingsevne til å sørge for kortet du søker om. Totalbildet teller.

Men du får nesten garantert kortet, bare du har fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger. Jeg har sikkert 5 kredittkort (som jeg bruker til hver sine ting) og er aleneforsørger for et barn, i tillegg til å være uføretrygdet. Aldri blitt nektet et kredittkort fordet. Får det med en gang.

PS! Jeg har null i saldo på alle kredittkortene altså ;-) Jeg betaler ALLTID hele fakturaen når den kommer, for da påløper det ikke en krone i renter etc. De er altså gratis å bruke, og gir gratis betalingsutsettelse, i tillegg til å være tryggere å bruke. Jeg handler på nett med dem, unntatt et kort, det er Trumf Visa kredittkort. Det bruker jeg i Trumf butikker til å betale for matvarer (gir en ekstra prosent i bonusrabatt da).

Uansett; kredittkortbruk kan være gratis om man velger rett kort og bruker dem rett og betaler når man skal! :)

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
På 19.2.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Jeg skal søke om et kredittkort da jeg skal å reise i sommer. Men når jeg skal fylle i søknadsskjema så ber de om samlet brutto årsinntekt og gjeld til meg og min samboer. Jeg skjønner ikke hva samboer har med saken å gjøre, det er jo jeg som skal ha kortet? Eller mener de registrerte samboere? Ikke at jeg skal skjule at jeg har kortet for ham eller noe altså, men det er jo jeg som skal bære risikoen til kortet, ikke han.

Anonymkode: 87d78...d43

Dere regnes som en husholdning, derfor må også han oppgi disse opplysningene. 

Anonymkode: a41d0...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...