Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man skal takke Gud når ting går bra.Hvorfor kan vi ikke da også gi Gud skylden når ting går dårlig ?

Anonymkode: 74c20...cbe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man skal takke Gud når ting går bra.Hvorfor kan vi ikke da også gi Gud skylden når ting går dårlig ?

Vi takker for hva Gud har gjort, hva Han har gitt oss og det vi er lovet. Derfor gir vi takk både når våre liv går bra og dårlig :) 

Skrevet

Det gjør vi også, vi takker og priser Gud på godt og vondt!

Skrevet

Tror aldri jeg har hørt noen si takk Gud for at min bror\venn\søster døde.

Skrevet

Man takker ikke nødvendigvis Gud for konkrete hendelser og handlinger, men for at vi finnes, frelsen via Jesus Kristus osv. Å takke for hendelser er vel en litt mer "karismatisk" kristendom og noe jeg synes er feil.

Anonymkode: 1e3ba...385

Skrevet
2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Vi takker for hva Gud har gjort, hva Han har gitt oss og det vi er lovet. Derfor gir vi takk både når våre liv går bra og dårlig :) 

Hva er vi lovet?

Anonymkode: 51534...a1c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør man jo sef ikke,men man kan be om styrke. 

Anonymkode: 759b6...81a

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når livet og døden er en skapelse så takker den troende sin skaper for alt som er skapt. Det ligger visdom i alle hindringer i livet og frukten ligger hos den som kan nyte spirene i hindringene. Så for en troende muslim så er alle hindringer noe godt. Defor sier vi alhamdo li Lah ala kollin, all pris tilhører Gud for alt. 

Skrevet
17 timer siden, Gjøksuppe skrev:

😂😂😂

Anonymkode: b34df...86b

• Liker 1
Skrevet

Takker ikke Gud for det vonde, for det er aldri hans hensikt at det skal skje vonde ting i verden heller.

Anonymkode: c0ba9...5cf

Gjest N-Nøff
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken gud sikter du til, vår kristne Gud eller muslimenes gud? Det er to vidt forskjellige guder, og de tror på forskjellige ting. De vil også takke for forskjellige ting. Muslimene tror på en krigersk gud. Kristne tror på at Gud er god. 

Skrevet (endret)
9 timer siden, Neinøff skrev:

Hvilken gud sikter du til, vår kristne Gud eller muslimenes gud? Det er to vidt forskjellige guder, og de tror på forskjellige ting. De vil også takke for forskjellige ting. Muslimene tror på en krigersk gud. Kristne tror på at Gud er god. 

Det er kun en Skaper og det er den vi muslimer til ber og jeg tror dere tilber Skaperen. Sier du at det finnes flere skapere da begår du synden av alle synder mot Gud.

Denne soraen i Koranen beskriver Skaperen.

Mener du at at det finnes andre skapere etter å reflektert over dette?

Endret av omarel
Skrevet
1 time siden, Neinøff skrev:

Du er klar over at Kristne, Muslimer og jøder er Abrahamittisk religioner og tror på den samme Gud. Men dette er et faktum som du velger å ignorere.

Allah er det arabiske ordet for Gud akkurat som God er det engelske ordet for Gud.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Neinøff said:

Det er menneskene som er krigerske. Menneskene som hevder deres Gud vil at de skal begå krigerske handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...