Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Har et Skype-intervju i morgen og er veeeldig nervøs. Har generelt ikke gjort særlig mange intervjuer før ettersom jeg først er ferdig som student til sommeren. Håper dere som har litt intervju-erfaring kan hjelpe meg! :)

Kort fortalt: Intervjuet baserer seg blant annet på en caseløsning, og det er satt av 10 minutter til en "client pitch", hvor jeg som account manager da skal gi råd til en eksisterende bedriftskunde om hvordan de bør endre bruken av produktene "våre" som følge av deres endrede mål. Jeg skal da late som at intervjueren er kunden min, og kunden har selv tatt kontakt med "oss" for å fortelle om den endrede situasjonen og for å spørre om råd, ergo er de veldig villige til å endre produktsammensetning. 

1. I en ekte pitch-situasjon er det jo en dialog med kunden hvor man spør om info som kan innvirke hva slags løsninger som bør selges. Hva gjør jeg her? Har jo fått litt info fra caset, men ikke på langt nær så mye som man ville hatt i det virkelige liv. Er det innafor å spørre intervjuer om mer info enn det som står i caset liksom? :P Når det er en 10 min lang pitch, bør jeg da legge inn tid til hennes del av samtalen? Altså: Forberede pitchen som en presentasjon eller som en dialog?

2. Tror dere intervjuer vil komme med innvendinger til det jeg anbefaler, når det er snakk om en kunde som er så villig til å prøve nye produkter? Skal jeg forberede noen svar der?

3. Er det ok med notater under intervjuet når det er over Skype?

Supertakknemlig for alle svar jeg får! :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...