AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Jeg har søkt på drømmejobben min, og søknadsfristen gikk ut i helgen. Bør jeg ringe for å vise interesse? Bør jeg gjøre det de nærmeste dagene eller vente? Hva kan jeg spørre om? Vil ikke virke irriterende. Jeg oppfyller ikke utdanningskravet (3-årig høyskole) men jeg har to år igjen av en bachelor og har mye erfaring innen området. Tror dere det er noe håp? Er dette noe jeg kan spørre om når jeg ringer? Anonymkode: 357f5...52f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Jeg har gjort det noen ganger, funker ikke. Anonymkode: 46575...f97
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Du bør ringe før du søker om du ikke helt oppfyller kvalifikasjonene som er satt for å høre om det allikevel er innenfor å søke. Anonymkode: 03f6f...7b8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Hva om en stilling har fått temmelig mange søknader, og veldig mange av disse ringer bedriften for å vise sin interesse? Må vel bli temmelig irriterende og plagsomt for bedriften som leter etter ansatte? De får vel knapt gjort noe annet i løpet av arbeidsdagen enn å snakke med jobb-søkere på telefonen... Anonymkode: 02e2a...728
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Jeg hadde heller skrevet en veldig god søknad og cv. Avhenger av hvilken stilling du søker på, men ofte mottas det flere hundre søknader på en stilling. Kan derfor oppleves masete om du ringer/møter opp for å "selge deg inn". Jeg prioriterer ikke søkere som ringer fremfor de som ikke tar kontakt. Anonymkode: f8847...96b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Hvis du ikke oppfyller utdanningskravet burde du ringt før du søkte. Jeg ville ventet litt med å ringe Anonymkode: 3710d...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå