AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #61 Del Skrevet 20. februar 2018 21 hours ago, galaxy said: spesielt at du og broren din bare tar avgjørelser uten at mannen er involvert. det er da hans penger også Samboeren og jeg tar ofte avgjørelser selv om den andre ikke er til stedet. Fordi vi begge er fornuftige med penger og vet når vi kan gi litt ekstra oog når vi burde spare inn. At TS gjorde det slik 1 gang burde vitterlig ikke ha noe å si når økonomien og pengebruken ellers er god. Om plenklipperen vår er ødelagt og samboer tilfeldigvis kommer over en bra plenklipper på tilbud, er det helt greit at han kjøper den på egen hånd. Om han en helg kjøper en sixpack til seg selv, så er det helt ok. På samme vis synes samboer at det er ok om jeg tar den type avgjørelser. Vi lever ikke i et samliv der vi regner på ører og kroner. Vi bruker sunn fornuft og er ellers rause med hverandre når vi har råd til det. 21 hours ago, AnonymBruker said: Men de får jo også dobbelt opp tilbake. Så du mener de skal få julegave fra to sett foreldre, men bare gi til et sett foreldre totalt? Anonymkode: c5f97...9d9 Hvorfor blande inn julegaver? For alt vi vet er dette en av veldig få ganger de en gang spleiser på en gave. Det er ikke sikkert de har spleiset før. Det er jo noe av grunnen til at mange protesterer. Å være raus i 1 spleisegave 1 gang er virkelig noe de fleste burde få til, med mindre de lever på sultegrensen. I min familie spleiser vi aldri, så det er ikke nødvendigvis vanlig for dem å spleise heller Anonymkode: 81ce4...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #62 Del Skrevet 20. februar 2018 Tenker det beste er om dere finner en billigere gave. Anonymkode: 80467...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galaxy Skrevet 22. februar 2018 #63 Del Skrevet 22. februar 2018 På 20/02/2018 den 15.38, AnonymBruker skrev: Samboeren og jeg tar ofte avgjørelser selv om den andre ikke er til stedet. Fordi vi begge er fornuftige med penger og vet når vi kan gi litt ekstra oog når vi burde spare inn. At TS gjorde det slik 1 gang burde vitterlig ikke ha noe å si når økonomien og pengebruken ellers er god. Om plenklipperen vår er ødelagt og samboer tilfeldigvis kommer over en bra plenklipper på tilbud, er det helt greit at han kjøper den på egen hånd. Om han en helg kjøper en sixpack til seg selv, så er det helt ok. På samme vis synes samboer at det er ok om jeg tar den type avgjørelser. Vi lever ikke i et samliv der vi regner på ører og kroner. Vi bruker sunn fornuft og er ellers rause med hverandre når vi har råd til det. Hvorfor blande inn julegaver? For alt vi vet er dette en av veldig få ganger de en gang spleiser på en gave. Det er ikke sikkert de har spleiset før. Det er jo noe av grunnen til at mange protesterer. Å være raus i 1 spleisegave 1 gang er virkelig noe de fleste burde få til, med mindre de lever på sultegrensen. I min familie spleiser vi aldri, så det er ikke nødvendigvis vanlig for dem å spleise heller Anonymkode: 81ce4...3e1 vel, tydeligvis burde du ikke bestemme hva han skal betale og ikke for gaver. du ser jo nå at det ble en konflikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #64 Del Skrevet 22. februar 2018 Betal for gaven for deg og broren, også kan mannen kjøpe sin egen presang... Anonymkode: 17aa8...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna_Ul Skrevet 22. februar 2018 #65 Del Skrevet 22. februar 2018 På 19.2.2018 den 15.47, AnonymBruker skrev: Min mor og far har snart bryllupsdag og har vært gift i mange år. Min bror og jeg har derfor bestemt oss for å gi en reise (som koster litt) i gave. Broren min er singel, student og har ikke jobb, mens jeg og mannen min har felles økonomi og inntekt på 500-600 000 i året hver. Jeg og broren min ble derfor enige om at han skulle betale 1/4 for gaven, så betaler jeg og mannen min resten. Når jeg snakket om dette med mannen min var han helt uenig og syntes det ble mest rettferdig hvis broren min betaler halvparten, noe jeg mener blir urettferdig siden vi har mye bedre økonomi enn han har. Hvem mener dere har rett her, jeg eller mannen? Er jeg helt på bærtur? Anonymkode: a6924...cca Dette blir forskjellig fra person til person, men jeg er i samme situasjon med bedre og mer stabil økonomi enn mine søsken, og jeg pleier alltid å legge det opp slik at jeg betaler litt mer enn dem når det skal spleises på noe. Legger det opp slik at det ikke skal "svi" mer for noen parter enn andre - det synes jeg er mest rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. februar 2018 #66 Del Skrevet 23. februar 2018 På 19.2.2018 den 15.47, AnonymBruker skrev: Min mor og far har snart bryllupsdag og har vært gift i mange år. Min bror og jeg har derfor bestemt oss for å gi en reise (som koster litt) i gave. Broren min er singel, student og har ikke jobb, mens jeg og mannen min har felles økonomi og inntekt på 500-600 000 i året hver. Jeg og broren min ble derfor enige om at han skulle betale 1/4 for gaven, så betaler jeg og mannen min resten. Når jeg snakket om dette med mannen min var han helt uenig og syntes det ble mest rettferdig hvis broren min betaler halvparten, noe jeg mener blir urettferdig siden vi har mye bedre økonomi enn han har. Hvem mener dere har rett her, jeg eller mannen? Er jeg helt på bærtur? Anonymkode: a6924...cca Din bror og du har bestemt å gi dyr gave. Har du og mannen separat økonomi? Da kan vel gaven være fra dere to så legger du ut for broren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #67 Del Skrevet 23. februar 2018 Syns dere er på bærtur alle sammen. Hvem i alle dager bestemmer seg for å spleise/være med på å spleise, når den ene parten ikke har råd til å spleise? Kan ikke du og mannen din kjøpe reisen fra dere, og broren din kjøpe noe de kan bruke på reisen? Selfiestang/tøffler/badekåpe/fotoalbum de kan sette bildene inn i/toalettsaker/koffert/solbriller/ol.. Er jo bare dumt å være med å spleise når man ikke har råd/spleise med noen som ikke har råd. Anonymkode: a8812...21b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå