Gå til innhold

Vaksine til hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags vaksiner skal en voksen hund ha? Skal de ha vaksine 1 gang i året? Prøvd å google men finner ikke noe skikkelig svar.

Anonymkode: 53df4...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette avhenger jo litt av hva du gjør med hunden. Er du på utstillinger eller har hund på kennel mye så må den ha vaksine for kennelhoste. På reiser til utlandet skal de også ha div vaksiner/kurer. 

Men stort sett får de en vaksine på den årlige helsesjekken som dekker «normale» sykdommer. 

Anonymkode: 99b52...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er den vaksinen de får på årlig helsesjekk nok for de fleste. Hvis hunden skal ut av landet osv er det sikkert andre krav. 

Anonymkode: dabb1...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder trenger ikke revaksineres mere enn èn gang i livet, om det i det hele tatt trengs. Unntaket er kennelhostevaksinen, men den virker så utrolig dårlig at det er meningsløst å ta den uansett. (Selv mistenker jeg at de får kennelhoste av vaksinen, da den eneste gangen hunden min fikk det var når hun var vaksinert.) De fleste veterinærer setter seg ikke inn i hvor lenge vaksiner varer. Det er seriøs dokumentasjon fra veterinær i videoen, og tittelen er litt misvisende da den handler om revaksinering og ikke vaksinering generelt.

Anonymkode: 0a160...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hunder trenger ikke revaksineres mere enn èn gang i livet, om det i det hele tatt trengs. Unntaket er kennelhostevaksinen, men den virker så utrolig dårlig at det er meningsløst å ta den uansett. (Selv mistenker jeg at de får kennelhoste av vaksinen, da den eneste gangen hunden min fikk det var når hun var vaksinert.) De fleste veterinærer setter seg ikke inn i hvor lenge vaksiner varer. Det er seriøs dokumentasjon fra veterinær i videoen, og tittelen er litt misvisende da den handler om revaksinering og ikke vaksinering generelt.

BULL F SHIT!

Ts, vvedkommende har ingen respekt hverken i USA, Europa etc 

Om fe hadde fulgt dine råd hadde ENDA FLERE HUNDER DØDD I GRUFULL SMERTE!  Og det er nok som gjør det nå

Kom tilbake etter du har sett hunder skjelve og vri seg i smerte,  fraranet et liv der de dør som valper!

TS- årlig,   du drar til veterinæren din og  hører ikke på  sprøyt fra idioter her 

Anonymkode: 6017c...c9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som skal inn på utstillingsområder må ha vaksine hvert 3. år. Jeg har brent meg på det en gang og fikk ikke hunden med inn. Det var også krav om vaksinering på frislippområdet vi brukte før også. Begge steder måtte vi vise vaksinekortet.

Anonymkode: 237e8...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker said:

BULL F SHIT!

Ts, vvedkommende har ingen respekt hverken i USA, Europa etc 

Om fe hadde fulgt dine råd hadde ENDA FLERE HUNDER DØDD I GRUFULL SMERTE!  Og det er nok som gjør det nå

Kom tilbake etter du har sett hunder skjelve og vri seg i smerte,  fraranet et liv der de dør som valper!

TS- årlig,   du drar til veterinæren din og  hører ikke på  sprøyt fra idioter her 

Hvaslags problemer er det du har? Du er jo helt hysterisk menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste hunder blir overvaksinert. Hvis hunden får de vaksiner den skal ha fram til den er litt over 1 år, holder det ofte resten av livet. Enkelte veterinærer kan utføre en såkalt titer-test som viser om den fortsatt har antistoffer i blodet, og om vaksinering er nødvendig. 

Anonymkode: 11aa6...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvaslags problemer er det du har? Du er jo helt hysterisk menneske. 

Jeg har ET problem og det er UDUGELIGE  hundeeiere  , så ikke et kvekk til med kvakksalveriet ditt! Ha en god dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ET problem og det er UDUGELIGE  hundeeiere  , så ikke et kvekk til med kvakksalveriet ditt! Ha en god dag.

Og pust med magen... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på vaksinen og hvor du tar med hunden. Er det ikke slik at rabiesvaksinen varer 3 år dersom en vaksinerer innen 1 år etter første gang?

Anonymkode: 6c0ed...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Ikke noen utstillingshund nei. Skal til veterinær om ca 1 mnd for rabiesvaksine men tenkte å høre her før jeg drar siden det er en stund til. Stemmer at rabiesvaksinen må tas innen 1 år fra første vaksine og da varer den i 3 år.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for alle svar! Ikke noen utstillingshund nei. Skal til veterinær om ca 1 mnd for rabiesvaksine men tenkte å høre her før jeg drar siden det er en stund til. Stemmer at rabiesvaksinen må tas innen 1 år fra første vaksine og da varer den i 3 år.

TS

Skal du utenlands siden du skal ta rabies?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 hours ago, AnonymBruker said:

Og pust med magen... 

Vet du,  du kan ta gift på at jeg ALDRI vil ta lett på møkka hundeeiere.

Btw, elendig fislete forsøk på hersketeknikk. Klassisk hooligan stil - du klarer ikke å holde deg til temaet😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste hunder blir overvaksinert. Hvis hunden får de vaksiner den skal ha fram til den er litt over 1 år, holder det ofte resten av livet. Enkelte veterinærer kan utføre en såkalt titer-test som viser om den fortsatt har antistoffer i blodet, og om vaksinering er nødvendig. 

Nei du tar fullstendig feil 

Problemet er IKKE overvaksinering men det motsatte på verdensbasis og garantert også i Norge. Jeg finner det uetisk å spille opp under slett hundehold!

Er som å opptre som bødler , og er av samme alen som tomsingene som  er motstandere mot vaksiner for mennesker og som nå har bevisst bidratt til død og fordervelse.

Det Ts må gjøre er selvsagt å dra til veterinær.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er IKKE overvaksinering men det motsatte på verdensbasis og garantert også i Norge. Jeg finner det uetisk å spille opp under slett hundehold!

Er som å opptre som bødler , og er av samme alen som tomsingene som  er motstandere mot vaksiner for mennesker og som nå har bevisst bidratt til død og fordervelse.

Jeg skjønner at dette er som å snakke til en vegg, men det finnes ingen vitenskapelig dokumentasjon på at vaksiner skal tas hvert år slik som du påstår. Mange veterinærer har gått bort fra det, så det er en god sjanse for at ts får høre noe sånt som hvert tredje år om h*n drar til en veterinær og spør. Samme i  USA også. Og i Norge vaksinerer de slett ikke lite, men ganske så mye. Noe du sikkert ikke vet siden du ikke bor her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at jeg tar feil, har du noen kilder på at hundene mister motstanden etter vaksiner så raskt at de må vaksineres så ofte som du mener? 

Studier viser at av hunder som har fått alle de nødvendige vaksinene fram til 15 mnd alder, har 90-98% utviklet antistoffer mot sykdommene det er vaksinert mot, og de er beskyttet i minst 7-9 år og ofte livet ut. (Twark and Dodds 2000, Kyle et al 2002, Scott and Geissinger 1999, Lappin et al 2002, Mouzin et al 2004.) 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du,  du kan ta gift på at jeg ALDRI vil ta lett på møkka hundeeiere.

Btw, elendig fislete forsøk på hersketeknikk. Klassisk hooligan stil - du klarer ikke å holde deg til temaet😂😂

Nei takk, liker å holde meg unna gift. Var ikke forsøk på hersketeknikk, bare et forsøk på å kunne diskutere ordentlig uten å ty til usakligheter. Og jeg anser meg selv ikke som en møkkahundeeier, men en som tar helsen til hunden min veldig på alvor og prøver å lære så mye som mulig og tenke selv ut i fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...