AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Hva er egentlig poenget med at så mange her inne svarer på alt annet enn det TS spør om? Altså, jeg skjønner at det er et diskusjonsfora, men noen ganger spør TS om noe helt konkret, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal komme med tips og råd eller betraktninger som ikke passer til TS´ situasjon. Og i tillegg blir de da sure og fornærmet over at TS ikke liker svaret og begynner å krangle om at TS er vanskelig og egentlig ikke vil ha råd. Jeg har sett det så mange ganger og det er så utrolig irriterende! Hva i alle dager er poenget?! Anonymkode: aded4...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Er det ingen andre som irriterer seg over dette? Eventuelt kan svar på hvorfor de gjør det? Anonymkode: aded4...4a0
SchizoMonster Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Nei vet ikke jeg, virker ofte som at folk er på forskjellige planeter, svært lite er objektive sannheter selv sanseinntrykk er individuelle tolkninger av verden rundt, så at folk kan enes om hva et problem og evt løsning er er vel egentlig utenkelig, på en måte. Moderne medier gjør nok de naturlige forskjellene enda større ikke bare tolker folk ting forskjellig men vi får også servert forskjellige "virkeligheter" tilpasset våre tolkninger og dermed blir våre forskjeller forsterket og likheter forminsket. Men en selger anonser da så "worth"
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 1 minutt siden, SchizoMonster skrev: Nei vet ikke jeg, virker ofte som at folk er på forskjellige planeter, svært lite er objektive sannheter selv sanseinntrykk er individuelle tolkninger av verden rundt, så at folk kan enes om hva et problem og evt løsning er er vel egentlig utenkelig, på en måte. Moderne medier gjør nok de naturlige forskjellene enda større ikke bare tolker folk ting forskjellig men vi får også servert forskjellige "virkeligheter" tilpasset våre tolkninger og dermed blir våre forskjeller forsterket og likheter forminsket. Men en selger anonser da så "worth" Et svært enkelt, men forklarende eksempel: hvis noen spør om hjelp til å velge hva de skal ha til middag fordi de ikke klarer å bestemme seg. Valget står mellom pizza og taco. Hva er det som får folk til å foreslå pølesgrateng? Anonymkode: aded4...4a0
SchizoMonster Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et svært enkelt, men forklarende eksempel: hvis noen spør om hjelp til å velge hva de skal ha til middag fordi de ikke klarer å bestemme seg. Valget står mellom pizza og taco. Hva er det som får folk til å foreslå pølesgrateng? Anonymkode: aded4...4a0 De synes vel pølsegrateng smaker bedre da De er uenige i spørsmålet, de vil utvide din horisont de kan ikke forstå ditt ståsted det gir ingen mening (for dem) Hva hvis jeg spør, bør jeg tro på Bibelen og at muslimer vil brenne i helvette til evig tid, eller bør jeg istedenfor tro på Koranen og at kristne vil brenne i helvette til evig tid, hvem av disse 2 skal jeg velge trenger råd !!! Kanskje vil du få mer enn 2 svar her? Skjønner du hvorfor ? Ateister vil jo påpeke begge deler er jo helt galskap det er ingen troverdige kilder, "fundamentalistiske" kristne/muslimer vil kjempe for sin "bok/tro", mens "moderate" kristne/muslimer vil bli provosert og mene at det er ikke det "deres" religion sier det er illustratorisk eller billedlig ikke skal tolkes ordrett kanskje vil de oppleve spørsmålet som trolling/hets og rapportere det Vi lever i forskjellige opplevde verdener, folk vil tolke og oppleve spørsmålet og svaret forskjellig, det finnes skjeldent noen fasit ALLE er enige i selv om f.eks jeg vil jo støtte en ateist f.eks det er jo "selvsagt" det riktige svaret for meg men det er ikke det for alle, om du skjønner PS. Selvsagt vil folk trolle også, men det er en annen sak da... Er artig å trolle en gang iblant spessielt om folk blir provoserte det elsker trollene... har jeg hørt rykter om ingen personlig erfaring med trolling jeg altså jeg er en snill gutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå