Gå til innhold

Si opp stilling som tilkallingsvikar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilkallingsvikar i en bedrift. Nå ønsker jeg imidlertid å si opp. Jeg får ikke like mange vakter som før og arbeidsoppgavene har endret seg til noe jeg ikke trives med den siste måneden. Men så er det dette med å være vikar og ikke fast ansatt. Jeg har i utgangspunktet en kontrakt uten tidsbestemmelse.

Må jeg levere skriftlig oppsigelse? Møter jeg opp på kontoret til sjefen?

Vil jo selvfølgelig gjøre det på en ryddig måte, da sjefen tross alt er en referanse jeg tar med meg videre. Er likevel usikker på hvor mye som er nødvendig.

Anonymkode: 62099...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt en e-post med oppsigelsen. Om du snakker mye med sjefen, kan du gjerne stikke innom og gi ham muntlig beskjed i forkant.

Skrevet

Hva jobber du med?

Anonymkode: 5cbee...040

Skrevet

Trenger ikke si opp en vikarkontrakt. Bare å si i fra til den som driver med innleie at du ikke vil ta flere vakter og om de kan fjerne navnet dit fra listen.

Anonymkode: 26de4...66a

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode svar!

Jeg er sykepleier i privat eldreomsorg.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode svar!

Jeg er sykepleier i privat eldreomsorg.

Der ser man at slike yrker ikke lønner seg :);)

Ikke noe å leve av, til tross for lang utdannelse..

Anonymkode: 82c5d...6e1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der ser man at slike yrker ikke lønner seg :);)

Ikke noe å leve av, til tross for lang utdannelse..

Anonymkode: 82c5d...6e1

Lang utdannelse? Hahaha

Anonymkode: 5ed0a...eb9

Skrevet

Hvis du er tilkalingsvikar har du ikke ansvar for flere vakter enn de som står på vaktlista. Si ifra til den som setter opp vaktene at du ikke vil jobbe der mer, så forsvinner du fra neste liste. Du kan selvsagt sende oppsigelse til sjefen også, bare for å ha alt på papir

Anonymkode: 192e9...9dc

Skrevet

Du behøver ikke si opp, bare rakke nei til tilbudte vakter. Det kan likevel være greit å levere oppsigelse da da da vil få utbetalt sluttoppgjør samt få attest raskere, da det ikke er noen tvil om at du ikke ønsker flere vakter i fremtiden. 

Anonymkode: a3975...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...