AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Jeg har slitt endel med helsa. For 4 år siden fikk jeg innvilget midlertidig uføre gjennom kommunens pensjonskasse. 40%. Måtte derfor søke om 40% permisjon. For 2.5 år siden ble jeg alvorlig syk. Var sykemeldt i ett år. Har nå vært på AAP i 18 mnd. Er blitt kalt inn til et møte hvor det skal diskuteres om helt/delvis oppsigelse..... Lettere panikk. Gjør alt jeg kan for å bli frisk. Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg? Anonymkode: 263cb...d56
Majott Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 For all del, ikke gå med på å si opp noe av stillingen din! Skulle det bli så ille at du blir ufør, helt eller delvis, så gjelder det å ha rettigheter på plass, særlig gjennom KLP eller Statens Pensjonskasse. Så ikke si opp!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 De har lov å si deg opp etter 1 års sykemelding. Men ta opp saksgangen med Nav/fagforening for å sikre riktig saksgang. Anonymkode: 4e04b...367
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 4 minutter siden, Majott skrev: For all del, ikke gå med på å si opp noe av stillingen din! Skulle det bli så ille at du blir ufør, helt eller delvis, så gjelder det å ha rettigheter på plass, særlig gjennom KLP eller Statens Pensjonskasse. Så ikke si opp! Skal kontakte fagforeningen i dag. Og be om å få med meg en på møte. Kommer ikke til å si opp selv. Det går evt kommunen gjøre. Lurer på om jeg burde snakke med NAV? Blir jeg sagt opp får jeg jo ikke noen ny jobb..... hvem blir ansatt når enn er på AAP? Skikkelig skuffet. Gjør alt jeg kan for å bli frisk og jobber det jeg klarer. Noen mnd 10% andre 20%. Har jo muligheten til å være på AAP i 3 år.... skal nå bruke egne midler for å få behandling i utlandet. Gjør alt jeg kan og håper jeg skal klare å stå 50% i jobb. IA-BEDRIFT?? Kun et ord? Anonymkode: 263cb...d56
spektralkatt Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal kontakte fagforeningen i dag. Og be om å få med meg en på møte. Kommer ikke til å si opp selv. Det går evt kommunen gjøre. Lurer på om jeg burde snakke med NAV? Blir jeg sagt opp får jeg jo ikke noen ny jobb..... hvem blir ansatt når enn er på AAP? Skikkelig skuffet. Gjør alt jeg kan for å bli frisk og jobber det jeg klarer. Noen mnd 10% andre 20%. Har jo muligheten til å være på AAP i 3 år.... skal nå bruke egne midler for å få behandling i utlandet. Gjør alt jeg kan og håper jeg skal klare å stå 50% i jobb. IA-BEDRIFT?? Kun et ord? Anonymkode: 263cb...d56 En ting er nyttig å vite. Det er godt mulig arb. Giver prøver å oppfordre deg/ presse deg til å si opp. Ikke gjør gjør. La de evt si deg opp. Om du blir oppsagt pga helse, har du fortrinsrett på stillinger du har kompetanse og er egnet i - i et år etter du ble oppsagt. Om du sier opp selv, mister du den rettigheten. Snakk med nav. Når du har aap og er i fare for å miste arbeid bør nav absolutt ha et møte med deg og arbeidsgiver. Tillegg : det kan også være mulighet for nav å diskutere med arbeidsgiver å f eks gå inn med lønnstilskudd mot at du beholder arbeid. Nav bør og være interessert i at du beholder jobb. Det er ikke sikkert det går, men det kan jo være at det kan løse seg på den måten Endret 19. februar 2018 av spektralkatt
Majott Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt endel med helsa. For 4 år siden fikk jeg innvilget midlertidig uføre gjennom kommunens pensjonskasse. 40%. Måtte derfor søke om 40% permisjon. For 2.5 år siden ble jeg alvorlig syk. Var sykemeldt i ett år. Har nå vært på AAP i 18 mnd. Er blitt kalt inn til et møte hvor det skal diskuteres om helt/delvis oppsigelse..... Lettere panikk. Gjør alt jeg kan for å bli frisk. Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg? Anonymkode: 263cb...d56 Men er du da innvilget noen uførhetsgrad? Har du innvilget 40% uførhet? Og er det via NAV? Jeg vet at du antagelig har fått beløp fra KLP eller Statens Pensjonskasse,
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, Majott skrev: Men er du da innvilget noen uførhetsgrad? Har du innvilget 40% uførhet? Og er det via NAV? Jeg vet at du antagelig har fått beløp fra KLP eller Statens Pensjonskasse, Midlertidig uføre. Via kommunens pensjonskasse. Som et alternativ til nav hvor du må være 50% eller mer. Et resultat av forrige sykdomsperioden. Hadde klart å jobbe meg tilbake til 70%, ønsket ikke å gå ned til 50% pga overgang AAP. Skikkelig vanskelig situasjon. Anonymkode: 263cb...d56
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har lov å si deg opp etter 1 års sykemelding. Men ta opp saksgangen med Nav/fagforening for å sikre riktig saksgang. Anonymkode: 4e04b...367 Men jeg har jobbet 1.5 år på AAP? Anonymkode: 263cb...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå