AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Jeg har en 4 år gammel bichon havanais som har litt tannstein, men jeg vet ikke når det bør fjernes. I forbindelse med andre ting har jeg fått to ulike veterinærer til å se på tennene hennes, og de ga ulike svar. Den ene veterinæren bruker vi kun til årlig helsesjekk fordi de er nærmest, og hun sa for en del måneder siden at det burde fjernes med en gang og var veldig ivrig på å sette opp en time. Den andre bruker vi oftere siden hunden min krever litt oppfølging på grunn av en skade, og hun mente det burde gjøres i løpet av et år, men at det ikke var noen hast. Bildet under viser hvordan de spisse tennene foran ser ut. Den andre ser også slik ut, og hun har litt av det samme belegget på et par andre tenner også. Dette er første gang hun eventuelt fjerner tannstein, og hun har ikke hatt problemer med andre tenner. Jeg har planer om å få det fjernet en gang, men jeg lurer på hvor fort jeg bør få det gjort. Hva syns dere, og er dette mye tannstein? Anonymkode: d91d0...336
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Er nok ikke helt krise enda. Men jeg ser heller ingen grunn til å vente. Anonymkode: 25b64...e26
Rosaprosa20 Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 (endret) Rart "ingen" har erfaring med dette Jeg fjernet på min da hun hadde omtrent den mengden, men jeg ikke om jeg kunne ventet. Sikkert greit å få det gjort Endret 19. februar 2018 av Rosaprosa20 Glemte en linje
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Dette er langt fra noen krisetilstand hva gjelder tannstein. Det som er viktigere er hva røntgenbildene av tannrøttene viser, og bilder bør tas når hunden er inne til tannpleie. Jeg er for øvrig enig med den andre veterinæren, det er ingen hastesak, men bør inn til tannrens i løpet av året, ja. Anonymkode: 18cc3...a76
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er langt fra noen krisetilstand hva gjelder tannstein. Det som er viktigere er hva røntgenbildene av tannrøttene viser, og bilder bør tas når hunden er inne til tannpleie. Jeg er for øvrig enig med den andre veterinæren, det er ingen hastesak, men bør inn til tannrens i løpet av året, ja. Anonymkode: 18cc3...a76 TS her. Jeg valgte å få det fjernet siden det var kampanje hos en lokal veterinær. Fikk ingen beskjed om at de hadde tatt bilder, så jeg regner med alt var i orden Anonymkode: d91d0...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå