Fridusen Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Skal studere i Stavanger i begynnelsen av August. Noen som har erfaringer med å være student? i såfall hvordan er det sosialt? Enkelt å få venner? Er veldig utadvendt av meg og går i lag med mange personligheter.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Stavanger er beste studentby! Kjenner du ingen er studentbolig en fin plass å begynne. Første ukene er det masse sosialt som skjer og du blir fort kjent med folk. Kom dit uten å kjenne noen, dro derfra 3 år etter med venner for livet. Heldige du som skal starte på ditt livs eventyr! Nyt det, tida går altfor fort! Anonymkode: 15813...20e
jokke1 Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Du blir nesten "presset" til å få venner via fadderopplegg og skolearbeid så tror ikke du trenger bekymre deg for det. Stavanger som studentby er helt ok, har hørt det finnes langt bedre(trhjem og bø) og langt værre.. lykke til.
OppNedPåAlt Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Vær med på Fadderuka, den er gull verdt. De jeg ble kjent med der holdt jeg sammen med alle 5 årene jeg studerte der. Et annet tips er å være med i linjeforeninger/studentorganisasjoner. De har mye sosialt, samtidig som det gir deg organisasjonerfaring og CV diamanter
Fridusen Skrevet 20. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2018 Takk for gode råd. Ja, blir nok med på fadderuka og andre organisasjoner. Skal også bo i kollektiv så skal sikkert går bra. Godt å høre at Stavanger er en okei plass å studere Har hørt litt av hvert så haha, greit å få hørt noe positivt også.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Jeg har bare gode erfaringer fra tiden som student i Stavanger. Var engstelig for å flytte til en ny by, men det gikk superfint. Sentrum er lite og oversiktlig, men byen er stor nok med en viss internasjonal "flavor" pga oljå. Mye aktiviteter og eventer arrangert av skolen og studentmiljøet. Eneste jeg savnet var det skikkelige vinterværet jeg er vant til. Men en times kjøretur inn i landet og man får skiføre. Anonymkode: dc24e...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå