Gå til innhold

Student mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 26 år, og foreldrepermisjonen min går ut til våren.

Jeg var så heldig å få oppsigelse av jobben min (arbeidsplassen ble lagt ned) i permisjonstiden min...

Planen min nå er å studere fra høsten av men er veldig usikker på om jeg har råd til dette..

For det første, når begynner oppsigelsestiden min i rulle? Er den ferdig alt eller gjelder den fra 1 dag etter endt permisjon?

For det andre, hvilke krav har man som student med barn? (ca hvor mye kan man få i støtte, får man noe ekstra av Nav?

Har samboer i full jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har arbeidsgiver sagt om fra når du er oppsagt? Man har jo normalt 3 mnd oppsigelsestid. Når den tiden begynner å løpe, vil variere fra bedrift til bedrift. Noen kjører fra 1. i måneden, så om du ble sagt opp 23 november, vil ikke oppsigelsestiden begynne å løpe før 1. desember. Det kan også være jobben din har kortere oppsigelsestid. Så du må nesten høre med din egen arbeidsgiver, hva de praktiserer. 

Men at du har permisjon er irrelevant for oppsigelsestiden, den begynner uansett om du er i perm eller ei. 

Anonymkode: 5ff85...459

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har arbeidsgiver sagt om fra når du er oppsagt? Man har jo normalt 3 mnd oppsigelsestid. Når den tiden begynner å løpe, vil variere fra bedrift til bedrift. Noen kjører fra 1. i måneden, så om du ble sagt opp 23 november, vil ikke oppsigelsestiden begynne å løpe før 1. desember. Det kan også være jobben din har kortere oppsigelsestid. Så du må nesten høre med din egen arbeidsgiver, hva de praktiserer. 

Men at du har permisjon er irrelevant for oppsigelsestiden, den begynner uansett om du er i perm eller ei. 

Det var det jeg lurte på, om den begynte i permisjonen eller ei.. er 3 mnd, og jeg fikk den i oktober... 

Skrevet
2 minutter siden, Blossom_ skrev:

Det var det jeg lurte på, om den begynte i permisjonen eller ei.. er 3 mnd, og jeg fikk den i oktober... 

Om du fikk den i oktober, begynte den da antageligvis enten fra datoen du fikk den, eller fra 1. november. Uansett er oppsigelsestiden da ute nå, og du er fri og frank. 

Skrevet

Ettersom du fikk oppsigelsen i oktober så er oppsigelsestiden over. Om du søker deg inn på studie til høsten har du kun rett på stipend og lån fra lånekassa, med barn er det ca 9000 utbetalt for fullt lån og stipend. Du har ikke krav på noe støtte fra nav.

Anonymkode: 9755e...d9b

Skrevet

Jeg får 7000 ca i stipend og lån og jeg har søkt så mye jeg kan få. Mannen har høy inntekt ( ca 1 mill ) vi har lån på ca 1,8 mill.

Jeg jobber i tillegg til at jeg tar bachelor. Det var litt tight første året, da jeg ikke hadde fått jobb, men nå tjener jeg greit så det går bra!  

Anonymkode: b2240...89e

Skrevet

Jeg er student med barn, får utbetalt ca. 9000 i mnd. Får ingenting ekstra av nav, siden jeg er samboer med barnefar. Hvis barnefaren din tjener lite, kan dere søke om redusert betaling til bhg, men thats it.

Anonymkode: bb419...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...