Gå til innhold

Hva er dine yndlingsrutiner/vaner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En jeg kjenner leste alltid morgenavisen på balkongen med en kopp te etter en lang natt ute. Noen har mandag kveld som fast takeaway og video kveld. Eksen min hadde hytte på sørlandet, og vi kjørte alltid ned dit midt på natten, da var det ingen trafikk, og vi hørte på nattønsket på radioen og tok en GT når vi var fremme. Mannen min og jeg pleide å se Bonanza i slåbråk med kaffekopp hver helgemorgen (men til slutt får man nok av selv Bonanza).

Nå føler jeg at vi egentlig mangler noen sånne gode, faste kosevaner. Jeg savner det, jeg, kos med faste ting å se frem til.

Hva med dere, har dere noen favorittvaner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høh, her var det ikke mye respons. Men jeg kom på en ting vi gjør, om vinteren tenner vi alltid et stearinlys til frokosten. Det er en kos vane :)

Skrevet

Mannen min kommer med kaffe på sengen til meg hver lørdag og søndag morgen! Han står alltid tidligere opp enn meg, og når jeg endelig våkner, kommer han inn og sitter på sengekanten min en halvtimes tid. Vi har en utrolig fin pratestund de morgenene, og jeg tror han setter like mye pris på det som jeg! Servicen inkluderer ikke frokost; den tar vi etterpå. Bare kaffe og en god prat!

Hver fredag kveld pleier vi å lage noe godt å spise, og det hører med en kald øl mens vi lager mat og koser oss! Kald øl om fredagen = helgefølelse! Helgen blir liksom lengre når vi lager litt ekstra kos både fredag og lørdag!

Skrevet

Jeg spiser ALLTID skorpa først når jeg har nugatti på brødskiva. Da blir det mest sjokolade på de siste bitene. Skikkelig klissete, namnam :)

Dessuten sparer jeg alltid lokalavisa og personlige brev til slutt når jeg leser posten.

-siina-

Skrevet

-Sambo slipper hunden opp i senga til meg når han går om morgenen. Da ligger vi og koser oss skikkelig noen minutter før vi står opp.

-Lørdag formiddag går vi på kafe og koser oss.

Dette er nok mine favorittvaner. Det finnes sikkert flere også, men som regel skjer det alltid noe som ikke er planlagt.. grr.

Skrevet

Jeg bruker å få ganske vondt første (og noen ganger andre) dagen når jeg får mensen. Når jeg har vondt daler mitt ellers gode humør, og Qlio føler trangen til å "bure" seg litt inne. Jeg kan ikke fatte og begripe at mennesker som er i dårlig humør gjør ute blandt ellers blide mennesker??? De forpester nærmiljøet med sure bemerkninger og "okking" og "ojing".

Nei, soverommet blir mitt fort, og jeg krøller meg i senga med dyner og puter overalt, kombinert med ett par Paracet innabords, masse godteri, varmeflaske, noe godt lesestoff, drikke og full kontroll over fjernkontrollen. Er jeg hjemme alene tar jeg gjerne på en skikkelig ekkel, grønn ansiktsmaske. Av hensyn til min samboers psyke utgår dette når han er hjemme.... *ler*

Etter ett par timer for meg selv, våkner det sosiale villdyret i meg igjen... for i utganspunktet er jeg vissnok ganske grei å ha med å gjøre! Jeg kryper ut av min selvvalgte dvale, blid, litt småkvalm etter for mye godteri og går meg en tur (fordi jeg da som regel har litt dårlig samvittighet fordi jeg har dyttet i meg altfor mye godteri).

Det er også en vane jeg har. Turgåing! Det er altfor mange som "setter seg til" i det de har møtt DrømmePrinsen. Kroppen eser ut, humøret daler og man begynner å henge seg opp i bagateller.... Nei, jeg lar skittent tøy ligge, gulvvasken venter lydig og trasker meg en liten tur.... dette gjør underverker for både kropp og sjel. Har til dags dato ikke løst ett eneste verdensproblem, men har klart å sette ting i perspektiv!

Skrevet

Jeg MÅ dusje rett etter at jeg står opp, ellers så er dagen min ødelagt. En annen vane er den første røyken sammen med vg nett når jeg kommer på jobb..

Skrevet

Jeg er nødt til å dusje hver morgen, hvis ikke.... skrekk og gru. Dessuten er jeg fast tilhenger av god mat hver lørdag kveld. Det er ganske viktig, føler ikke at helga blir riktig "årntli" uten. Dessuten er jeg helt avhengig av å lese nyheter på tekst-TV. Hver dag, gjerne flere ganger om dagen.

Skrevet

Vi har hjemmelagd pizza (verdens beste!) hver fredagskveld. Som oftest til "vil du bli millionær". Selv om ikke akkurat det er favoritten.

Og såklart teen, avisa og KG hver morgen :roll:

Skrevet

Har egentlig ikke noe spesielt, Bortsett fra en ting. Jeg er opphengt i forlovelseringen min, har vært forlova i 2 år og 2 mnd, men jeg må pussen i ny og ne, ser jeg at den begynder å bli fæl så gnur jeg med ei fille ( kjøpte ei slags fille hos gullsmeden, rosa fille, den er GENIAL. Trenger ikke noe pussemiddel :D ) Og så MÅ jeg ha den slik at jeg ser skrifta når jeg tar den av fingern, ellers blir det rart ( grenser til tvangstanker tror jeg) Veit IKKE hvorfor.......

forresten rodinering eller hva de kaller det: 600 pr ring!!! dyrt!!!! Sjuke priser..... Men den er blank og fin da :D

Exodus.

Gjest dorina sofie
Skrevet

Hmmm.... jeg sitter stort sett alltid foran PC'n.

Ikke en veldig god vane, men vaner er vaner!!

Også får man jo gjort så mye :ler:

nerdian

Skrevet

Det første jeg pleier å gjøre i helgene og de dagene jeg ikke jobber er å sette meg i sofaen med PC på fanget for å lese aviser og KG.

Ja, og så må jeg ikke glemme å nevne at en kopp te hører med.

Er det kaldt må jeg ha med meg ekstra dyne min. :)

Da koser jeg meg. :D

Gjest Nathalie
Skrevet

Får jeg ikke morrasrøykjen med en gang etter jeg har stått opp før dagen virkelig begynner kan jeg bare gå og legge meg igjen. Da er jeg SUR og GRINETE resten av dagen...

Kan bare ikke starte dagen uten den....

Skrevet

starter alltid dagen..etter at jeg jeg har kledt påmeg etc.. da.... med en kaffe kopp og røyk ute på terassen det mjeg ha. Klarer ikke komme i gang med noe før det.

og så har jeg alltid med katten min i senga om natta. Når det begynner å nærme seg leggetid..går hun og tripper etter meg meg og mjauer og maser.. helt til jeg er i senga, da legger hun seg ned på puta delvis over hodet mitt og maler fornøyd :)

Skrevet

Får servert kaffe på sengen hver morgen av min kjære. De få gangene han har det travelt og ikke rekker det, så er dagen litt på tverke. Så ut på terassen å ta en røyk. :kul:

Er jeg alene hjemme en helg, så bonkrer jeg opp med mine filmer, min mat og mine gode inneklær. Da koser Binn@ seg ornt'li. Men når lørdag tidlig ettermiddag kommer er jeg rastløs, selvskapssyk og mett. Da finner jeg som regel noen å drikke kaffe-> gå på byen med. Deilig!

Dusj, vaske håret hver morgen.. et MUST! og eple juice til frokost.

Sikkert masse andre vaner også, men de er så vaner at jeg ikke tenker over dem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...