Gå til innhold

Anmeldte voldtekt i 2016, han er enda ikke avhørt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden her, men ja. Jeg ligger våken i natt også, noe som ikke er helt nytt. Siden September 2016 har livet mitt stått på vent, da anmeldte jeg nemlig en sove-voldtekt som skjedde i August 2016. 

Etter å ha vært i avhør et pr ganger i desember, så sa dem at de nå skulle ta kontakt med siktede for å avhøre han, men tiden gikk.. hørte aldri noe, først nå i januar 2018, valgte jeg å be advokaten min om papirer på saken, fordi jeg antok at den var henlagt......... men ikke visste jeg at hun da sier at hun har kontakta politiet rett før jul og bedt om dokumentarer på saken.

Hun skulle ringe dem, høre hva som skjedde ogaå kontakte meg.. To dager senere får jeg en Mail fra henne... om at han IKKE er avhørt?!! 

Jeg anmeldte saken i Sep 2016, nå er vi i Februar 2018... og han er enda ikke avhørt????? Går det virkelig Ann? 

Følte at livet raste sammen nå, går til psykolog for å få tankene på plass. Men nå vurderer jeg å ringe å bare be dem gi faen i saken, orker ikke mere venting, grubling og grue seg til å møte en i retten, som aldri skjer.. 

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: bdd00...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har dessverre opplevd noe av det samme. Jeg anmeldte en overfallsvoldtekt i 2012 og var den dagen jeg anmeldte såpass ute av meg at jeg ikke var i stand til å gi så veldig mye detaljerte opplysninger, blant annet et skikkelig signalement. Så de skulle snakke med meg igjen senere. "Senere" har visst aldri dukket opp, for de har enda ikke tatt kontakt og heller ikke besvart noen telefoner fra meg. Jeg fikk derimot i fjor tilsendt et brev om at saken er blitt henlagt. Selvfølgelig er den det, de vet jo ikke hvem de leter etter engang... 

Anonymkode: 11d7c...dc7

Skrevet

Kvalmt. Jeg håper dere som opplever dette har den støtten rundt dere, og får den hjelpen dere trenger for å komme dere etter det som har skjedd. 

Anonymkode: f1382...260

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvalmt. Jeg håper dere som opplever dette har den støtten rundt dere, og får den hjelpen dere trenger for å komme dere etter det som har skjedd. 

Anonymkode: f1382...260

Egentlig ikke. Jeg har en fantastisk samboer som har støttet meg på alle måter hele veien, men jeg mistet hele den øvrige familien min og alle vennene mine og har ikke fått noen egentlig hjelp fra verken kommune eller helsevesen. Så det har vært, og er, ensomt.

Anonymkode: 11d7c...dc7

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden her, men ja. Jeg ligger våken i natt også, noe som ikke er helt nytt. Siden September 2016 har livet mitt stått på vent, da anmeldte jeg nemlig en sove-voldtekt som skjedde i August 2016. 

Etter å ha vært i avhør et pr ganger i desember, så sa dem at de nå skulle ta kontakt med siktede for å avhøre han, men tiden gikk.. hørte aldri noe, først nå i januar 2018, valgte jeg å be advokaten min om papirer på saken, fordi jeg antok at den var henlagt......... men ikke visste jeg at hun da sier at hun har kontakta politiet rett før jul og bedt om dokumentarer på saken.

Hun skulle ringe dem, høre hva som skjedde ogaå kontakte meg.. To dager senere får jeg en Mail fra henne... om at han IKKE er avhørt?!! 

Jeg anmeldte saken i Sep 2016, nå er vi i Februar 2018... og han er enda ikke avhørt????? Går det virkelig Ann? 

Følte at livet raste sammen nå, går til psykolog for å få tankene på plass. Men nå vurderer jeg å ringe å bare be dem gi faen i saken, orker ikke mere venting, grubling og grue seg til å møte en i retten, som aldri skjer.. 

Dette viser nok en gang hvordan politiet gir blaffen i voldtatte kvinner og lar voldtektsmennene gå fri. Dette viser med all tydelighet hvordan patriarkatets holdninger fortsatt gjennomsyrer politiet, og kvinner er i virkeligheten rettsløse. 

Anonymkode: c0b73...dd8

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
På 19.2.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Dette viser nok en gang hvordan politiet gir blaffen i voldtatte kvinner og lar voldtektsmennene gå fri. Dette viser med all tydelighet hvordan patriarkatets holdninger fortsatt gjennomsyrer politiet, og kvinner er i virkeligheten rettsløse. 

Anonymkode: c0b73...dd8

Nei,de gir ikke alltid blaffen.Da jeg anmeldte ble han hentet på jobb tidlig neste morgen.

Syns det er veldig veldig trist å se at det ikke blir tatt mer på alvor enkelte steder.Det må oppleves som et nytt overgrep,og kanskje tilmed verre enn selve voldtekten tenker jeg.Får helt vondt av dere som opplever det!

Skrevet

I mitt tilfelle handlet de veldig raskt, men så hadde jeg mange detaljer å komme med og jeg visste hvem gjerningsmannen var. 

Anonymkode: f456b...a06

Skrevet

Så utrolig fælt det må være for deg å få den beskjeden, og veldig synd at politiet ikke har hentet han inn til avhør. Håper du kan bruke advokaten din for hva det er verdt, og hvis du ønsker ber din advokat om å kontakte politiet for å få fortgang i saken. 

Skrevet

alle kvinnfolka på kg er jo blitt voldtatt jo.

Hvordan er dette mulig?

Anonymkode: 5fe81...d42

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette mulig?

Fler onde mannfolk i verden enn hva man skulle tro...

Anonymkode: ada6f...08c

Skrevet
På 19.2.2018 den 4.13, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke diktere politiet på noen som helst måte. De henlegger ikke på ditt ønske, de etterforsker ikke på ditt ønske og helelr ikke avhører på ditt ønske. Du er ett tusen prosent avhengig av politiets tempo og deres fremdrift og avgjørelser. 

Hforfor politiet verken har innkalt den anmeldte og mistente gjerningsmannen, (han er ikke siktet), vet bare politiet. Om han kommer til å bli innkalt til avhør vet bare politiet og de sier ikke noe om dette til andre. Det er gangen i en voldtektssak. Men det skal sies at mer enn ett år og firem måneder er mistenkelig lenge uten noen henleggelse. Du får purre på bistandsadvokaten og se om det hjelper. 

Å legge saken din ut på nett hjelper deg i alle fall ikke.

Anonymkode: 72a8c...5cb

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette mulig?

Statistisk sett blir 1 av 10 kvinner voldtatt. Så en god del kvinner her, som alle andre steder i samfunnet er blitt voldtatt. 

Anonymkode: addae...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...