Gå til innhold

Alternativ til ppiller

Gjest Rimfrost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor finner jeg mer info om cerazette? Utenom hos legen?

Helst på norsk...Hehe..  :roll:

har du kikket på feks www.felleskatalogen.no ?

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt og kjapt.... jeg har 20 eller noe igjen på brettet. Synes ikke det er så kjapt...  :-?  (ikke kjapt NOK )

Du trenger ikke ta ferdig brettet, det er bare å slutte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg brukte ppiller før men etter en blodpropp kunne jeg ikke bruke det mer. Prøvde den østrogen frie cerazette i en periode, den funka bra så da satte jeg inn en p-stav. Den kan sitte i tre år, men du kan ta den ut når du vil i løpet av de tre åra, ikke no sånn som med psprøyta som må virke ut tida si i tre mnd. Er veldig forbøyd med den, selv om det gjorde vondt å sette den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Er dere helt sikker på at det bare er så slutte ?

Og: Hvor lang tid tar det før alle horomonene er ute av kroppen når man slutter på ppiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøre skikkelig vont å få satt inn hormonspiral også. det kan JEG skrive under på!!!! jeg har bakovervendt livmorhals, og det har en venninne også. Jeg gikk til almenn praktiserende lege, og det gjorde fryktelig vondt! Hun gikk til spesialist, og hun fikk ikke vondt!

Den varer i 5 år, og jeg har ikke mensen. Neste gang jeg skal bytte den ut skal jeg gå til spesialist!!!!! Min kostet rundt 1200 kr, men sammenlignet med Ppiller er den billigere (for den varer jo i 5 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg vil også ha spiraaaal!  :grine:  

Legen vil ikke sette inn fordi jeg ikke har vært gravid...Men det er jo likevel folk som er i samme situasjon som meg, men som ikke har problemer i det hele tatt?!

Få henvisning til gynekolog Rune Mork Braut i Sandnes, han er utrolig flink og profesjonell. Han satte inn spiralen min, og jeg har som du vet ikke hatt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Hormonspiral er ikke vondt å sette inn, bare litt ubehagli.

Jeg har en sykdom i blodet som heter Leiden Mutasjon som gjør at jeg kan få blodpropp lett. Å det har kommet ut en p-pille som jeg kan bruke. Den heter cerazette.

Ehm, det er faktisk veldig individuelt om det er vondt eller ikke, synes ikke du skal love at det ikke gjør vondt.

Noen får vondt, noen kjenner ingenting, og andre, sånn som meg, besvimer!! :ler:

Men det kortvarige ubehaget veier opp for den trygge prevensjonen som varer så utrolig lenge, og som man slipper å tenke på :)

Jeg har også Leiden, derfor jeg sluttet med p-piller. Hvilken grad har du, 1 eller 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler deg og å lese om FAM (fertility averness metode, usikker på stavingen her), minner om lady/baby-comp, og persona, men etter du har lært deg det ORDENTLIG (og ja, det kan ta litt tid) er det tryggere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...