AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Har bodd i ett rolig boligstrøk med barnefamilier eller eldre i flere år nå. Men nå har en nyinnflytta nabo endret dette. Det er en voksen meget spesiell dame midt i livet uten barn. Hun drikker en del og spiller musikk med MYE bass. Om nettene også i ukedagene. Jeg og flere holder på å bli sprø. Men alle synes vel litt synd på henne. Da hun har sagt ting som at hun er ensom. Har gitt flere beskjeder om dette med musikk, da vi har små barn. Men hun glemmer det tydeligvis når hun drikker. Hva gjør man da egentlig. Føles drastisk å ringe politiet, Jeg møter jo på henne så og si hver dag. Noen råd? Anonymkode: 0b6e7...800
femme_folle Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Send bort barna på besøk til henne. Sikkert koselig for henne å få besøk, de blir en opplevelse rikere og mer effektivt om det er de som sier at de ikke får sove pga. bråket hennes.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Spør hvilke klokkeslett det dreier seg om og om musikken er eksplisitt høy. Er det før 23 om kvelden og det ikke er overdrevent høyt så er hun jo i sin fulle rett. Anonymkode: 52750...650
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Vel. Barna er små og sover seg jo igrunn igjennom det. Men vi voksne får ikke sove. 😅 Og tenkte at med flere barn rundt ville hun skjønne det bedre. Men den gang ei. Det er langt etter klokka 23. Det er til langt på natt, til kl 2-3 mange kvelder på rad. Anonymkode: 0b6e7...800
femme_folle Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Barna er små og sover seg jo igrunn igjennom det. Men vi voksne får ikke sove. 😅 Anonymkode: 0b6e7...800 Da er dere ikke trøtte nok. Merkelig egentlig, hvis dere har små barn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 Vel, da ville jeg «hevnet» meg kl. 6 om morgenen når hun antageligvis ønsker å sove. Barn liker jo å bråke litt, så er bare å gi de masse bråkete leker og la de herje 😁 Anonymkode: 52750...650 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Si ifra igjen, og si at det desverre går ut over nabobarna hennes. Gi klar beksjed om at det er stilletid etter 23. Dersom det ikke går, er det naturlig å ringe politiet. Ikke for "drastisk" Anonymkode: 436e4...caa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, femme_folle skrev: Da er dere ikke trøtte nok. Merkelig egentlig, hvis dere har små barn. Jo. Det er vi du. Vi bor med soverommet mot stua hennes. Og hele soverommet våres dunker føles det som. Jeg blir bare mer irritert til trøttere jeg blir og mindre får jeg sove. Anonymkode: 0b6e7...800 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bodd i ett rolig boligstrøk med barnefamilier eller eldre i flere år nå. Men nå har en nyinnflytta nabo endret dette. Det er en voksen meget spesiell dame midt i livet uten barn. Hun drikker en del og spiller musikk med MYE bass. Om nettene også i ukedagene. Jeg og flere holder på å bli sprø. Men alle synes vel litt synd på henne. Da hun har sagt ting som at hun er ensom. Har gitt flere beskjeder om dette med musikk, da vi har små barn. Men hun glemmer det tydeligvis når hun drikker. Hva gjør man da egentlig. Føles drastisk å ringe politiet, Jeg møter jo på henne så og si hver dag. Noen råd? Anonymkode: 0b6e7...800 Ring politiet om det er etter kl 23:00. Anonymkode: 81960...27e 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 Si i fra igjen, bank på når du hører det + påpek det når dere møtes tilfeldig i oppgaven også. Gjør hun oppmerksom på at det er mere lytt enn hun tror og hun må ikke glemme det bare fordi hun er full, og si på en hyggelig med delvis truende tone at du syns det er synd å måtte komme med negative beskjeder til en nabo for man vil jo ha et godt forhold til naboen så du regner med at hun husker å ta hensyn fra nå av (ellers.....blir det politiet og klage til styret i nabolaget som vil vurdere utkastelse for bomiljø er viktig i deres borettslag) Anonymkode: a507d...5c4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, da ville jeg «hevnet» meg kl. 6 om morgenen når hun antageligvis ønsker å sove. Barn liker jo å bråke litt, så er bare å gi de masse bråkete leker og la de herje 😁 Anonymkode: 52750...650 Enig. Hadde en svigerinne som var fæl på å ringe oss sent på kvelden for å klage sin nød om både det ene og det andre. Jeg legger meg stort sett før 22 og står opp før seks på ukedagene. I en periode hvor hun gikk gjennom en "livskrise" så respekterte hun ikke ringeforbud etter halv ti. Min løsning ble derfor å ringe henne hver morgen kl. seks, og jeg ga meg ikke før hun svarte. Etter en uke med telefonterror fra meg på morgenen så har hun aldri ringt oss etter leggetid lenger :-) Gi ungene gitar, trommer, blokkfløyte, og be de spille så høyt de makter og klarer. Da skal du nok se at naboen blir svar skyldig, og respekterer at det skal være rolig på kveldene og nettene Anonymkode: fb4c9...fe2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 7 timer siden, femme_folle skrev: Da er dere ikke trøtte nok. Merkelig egentlig, hvis dere har små barn. Haha litt av en påstand. Er det sånn med de som har søvnvansker også? At de bare ikke er trøtte nok? Godt at du løste det problemet 🤣 Anonymkode: 1bdbc...2d0 3
Gjest making.a.mess Skrevet 19. februar 2018 #14 Skrevet 19. februar 2018 7 timer siden, femme_folle skrev: Da er dere ikke trøtte nok. Merkelig egentlig, hvis dere har små barn. Fjols. Skal de vente til de svimer av? Mange som ikke klarer å sove i støy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå