Gå til innhold

Frank Løke

123cup456

Anbefalte innlegg

BBB12345 skrev (5 minutter siden):

Brukte fornuft= Bestige uten oksygen?

Tulling som prøver uten oksygen i utgangspunktet.. kjører på i media for å få PR.. så klarer han det ikke. Er ikke i nærheten en gang. 
håper han er ferdig for godt nå

Ja han var en tulling som prøvde på dette, men bra at han fant ut at han kom til å omkomme hvis han ikke snudde.

Håper dette er siste gangen han gjør idiotiske stunt der han risikerer livet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NordreSving

Jeg tenker at «matforgiftning» ikke nødvendigvis er den riktige årsaken. Høydesyke kan også gi kvalme og oppkast.

https://www.legemiddelhandboka.no/G28.2.1.1/Akutt_mild_og_moderat_høydesyke

Slik sett kan det sies at han mislyktes fordi han uten O2 fikk forventede problemer med kroppen. Men det er klart, det fremstår som en «bedre» unnskyldning, fordi det da fremstår som om det var et uhell som gjorde at han ikke kom opp, mens realiteten er at det er mangelen på O2 som gjorde at han ikke fikk det til. 

Hele greia er bare flau, for dette er jo som forventet. Det eneste som det står respekt av er at han tar til fornuften. Han har satt sitt eget og andres liv i fare inkludert å med viten og vilje gjøre barna sine potensielt sett farløse. 

Jeg leste før turen til K2 måtte han bestikke datteren med bil. Jeg lurer på hvordan det hadde opplevdes å kjøre rundt i en bil, når bilen var et resultat av at faren evt døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han er tøff som stikker nesen frem, og fornuftig som innser når nok er nok. Hvorfor skal man leve etter janteloven? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, binders11 said:

Jeg syns han er tøff som stikker nesen frem, og fornuftig som innser når nok er nok. Hvorfor skal man leve etter janteloven? 

Synes ikke dette handler om janteloven. Det handler om hva som er forsvarlig. Å risikere sitt eget og andres liv for å sette en rekord er uforsvarlig og spesielt når man er far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Ja han var en tulling som prøvde på dette, men bra at han fant ut at han kom til å omkomme hvis han ikke snudde.

Håper dette er siste gangen han gjør idiotiske stunt der han risikerer livet.

Håper dette er siste gang vi hører noe fra han mener du vel? 🤡🤡🤡

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig bragd å ville oppnå. Gå på fjellet uten å få puste.. wtf.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (16 timer siden):

Håper dette er siste gang vi hører noe fra han mener du vel? 🤡🤡🤡

Siste gang vi hører fra han tror jeg ikke, men håper han ikke finner på idiotiske stunt mer.

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da det beste som kunne skje. Han overlevde (til nå iallefall, regner med han kommer seg ned), og han oppnådde ikke det han hadde hauset seg sånn opp til.

Han var mer enn slitsom nok fra før. Jeg var ikke klar til å få tilbake en action-frank som har fått "bekreftet" at han er en av de tøffeste i verden, en som greide det alle sa var sykt dumt og at han kom til å dø av 🤪 Han er jeg glad vi slipper!!

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (1 time siden):

Dette var da det beste som kunne skje. Han overlevde (til nå iallefall, regner med han kommer seg ned), og han oppnådde ikke det han hadde hauset seg sånn opp til.

Han var mer enn slitsom nok fra før. Jeg var ikke klar til å få tilbake en action-frank som har fått "bekreftet" at han er en av de tøffeste i verden, en som greide det alle sa var sykt dumt og at han kom til å dø av 🤪 Han er jeg glad vi slipper!!

Kjenner jeg han rett tar det nok ikke lang tid før han er i gang med planlegging av et nytt forsøk uten hjelpemidler. Tror ikke han gir seg med dette, for å si det sånn.

Overlever nedstigningen håper jeg jo han gjør, og han har jo gjort det noen ganger nå. Men nedstigningen kan være vel så farlig som turen opp.

Endret av Sandie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om egoet hans er ydmyk nok til å si at han ikke klarte det fordi han ikke hadde det i seg, eller om han skylder på ytre faktorer, som f.eks tåke/været, noen I gruppa som ble skadet og trengte hjelp etc. 

Gjetter på sistnevnte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løke slo vel kanskje en norsk rekord på Everest nå? To ganger på toppen av Mount Everest. Har ikke hørt om andre nordmenn som har gjort to toppbestigninger på Mount Everest. Ganske sikker ingen har vært tre ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luvinesta skrev (11 minutter siden):

Jeg lurer på om egoet hans er ydmyk nok til å si at han ikke klarte det fordi han ikke hadde det i seg, eller om han skylder på ytre faktorer, som f.eks tåke/været, noen I gruppa som ble skadet og trengte hjelp etc. 

Gjetter på sistnevnte. 

Hahahaahhaa sant nok. Sikkert julenissen sin skyld.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skravlekaspar said:

Løke slo vel kanskje en norsk rekord på Everest nå? To ganger på toppen av Mount Everest. Har ikke hørt om andre nordmenn som har gjort to toppbestigninger på Mount Everest. Ganske sikker ingen har vært tre ganger. 

Norske Kristin Harila har besteget Mount Everest 3 ganger. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Kristin_Harila

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
36 minutter siden, Skravlekaspar said:

Takk. Den har jeg ikke fått med meg. Regner med Løke prøver igjen da..

Tror få hadde fått det med seg. Dette er nok ikke en rekord mange bryr seg om. I tillegg er disse ekspedisjonene skamdyre så rekordene handler  i stor grad om hvem som har mest penger å bruke for å sette rekorden, eller hvem som har sponsorer/bokavtaler/foredragshonorar til å betale for dette. 

Kristin Harila  sa hun brukte 15 millioner kroner da hun skulle sette verdensrekorden i å  bestige 8000+ fjellene på kortest mulig tid.  Det er absurd mye penger. Det er heller ingen garantier for at man slår rekorden selv om man bruker disse pengene. Kanskje ender det med dårlig vær, kanskje blir man matforgiftet, osv. Da har man brukt 15 millioner kroner uten å sitte igjen med none rekord. 

I tillegg til pengene er det selvsagt også tidkrevende og farlig å sette disse rekordene.  

Sier ikke at det ikke er krevende å bestige disse fjellene. Jeg hadde ikke klart eller turt det. Men det handler mye om penger. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Synes han var tøff som prøvde. Selv hadde jeg problemer med å gå/ jogge i Mexico city og det er bare 2000 moh. Løke lyttet i hvert fall til sin datter etter to forsøk. Har ikke fulgt med så nøye på han opp igjennom. Har bare inntrykk avvist han muligens er avhengi av trening. Media skriver så mye om krig/ sult og uro i verden at denne turen ikke er det verste som skjer. Jeg håper han kommer trygt hjem til Norge og at folk som ikke har sansen for det han driver med eller kjenner han personlig kan lese og skrive om noen andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (På 20.5.2024 den 14.54):

Haha for en taper! Snakk om å gå høyt ut

Du syns han er en taper fordi han velger å gå med oksygen? Man kan vel ikke akkurat kalle en som Frank Løke for taper.

Men du hadde kanskje lett klatret K2 og Mount Everest selv?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...