Hulderen Skrevet 20. mai 2024 #1061 Del Skrevet 20. mai 2024 Den som svarer er hverken Løke eller talspersonen hans. Har du en sikker kilde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1062 Del Skrevet 20. mai 2024 Er nok litt et usikkerhetsmoment som ikke er helt heldig i rekordforsøket til Løke om de to Sherpaene hans har med oksygen. Hvem kan bevise han ikke låner litt oksygen inni teltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 20. mai 2024 #1063 Del Skrevet 20. mai 2024 "Jeg har faktisk ikke med meg oksygen i det hele tatt. Det skal ikke være i nærheten av meg, fordi da hadde jeg kommet til kastet meg over det. Hvis jeg hadde blitt desperat der oppe, og visste at sherpaen har 02 i sekken sin, så hadde jeg kastet meg over det. Hvis jeg vet at det er der, kommer jeg til å pushe meg mer enn jeg burde." Sitat frank løke. https://www.seher.no/kjendis/noen-kommer-til-a-miste-livet/81271635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 20. mai 2024 #1064 Del Skrevet 20. mai 2024 Utfra hva Løke sier her har ingen med oksygen? Hva gjør de da om noe skjer? Blir de sittende fast i fjellet får de store problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1065 Del Skrevet 20. mai 2024 Clearpath skrev (3 minutter siden): Utfra hva Løke sier her har ingen med oksygen? Hva gjør de da om noe skjer? Blir de sittende fast i fjellet får de store problemer. Da er de alle fucked. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1066 Del Skrevet 20. mai 2024 Da er rekordforsøket over. Siste oppdatering nå er at Løke har tatt på seg oksygenmasken. https://www.vg.no/rampelys/i/XjgR0m/mount-everest-frank-loke-siste-nytt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 20. mai 2024 #1067 Del Skrevet 20. mai 2024 Clearpath skrev (7 minutter siden): Utfra hva Løke sier her har ingen med oksygen? Hva gjør de da om noe skjer? Blir de sittende fast i fjellet får de store problemer. Han har satt på seg maske nå, da måtte de ha det med seg. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gansketeit Skrevet 20. mai 2024 #1068 Del Skrevet 20. mai 2024 Clearpath skrev (10 minutter siden): Utfra hva Løke sier her har ingen med oksygen? Hva gjør de da om noe skjer? Blir de sittende fast i fjellet får de store problemer. Sherpaene bruker oksygen og har til Løke hvis han trenger. Og det trengte han, så det var fornuftig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1069 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg tipper matforgiftingen, som flere har slitt med der, gjorde utslaget. Å kaste opp over lengre tid tapper deg veldig for næring. Fornuftig av Løke å gi opp og motta oksygen. Til neste gang bør de ha bedre rutiner for matlaging. Matforgiftning under slike ekspedisjoner er håpløst. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 20. mai 2024 #1070 Del Skrevet 20. mai 2024 Skravlekaspar skrev (8 minutter siden): Jeg tipper matforgiftingen, som flere har slitt med der, gjorde utslaget. Å kaste opp over lengre tid tapper deg veldig for næring. Fornuftig av Løke å gi opp og motta oksygen. Til neste gang bør de ha bedre rutiner for matlaging. Matforgiftning under slike ekspedisjoner er håpløst. En ting jeg har tenkt på når jeg ser dokumentarfilm om Everest er at de ofte smaker på eller spiser røkt kjøtt fra de lokale. Jeg tenker det er sannsynlig at det gir mageproblemer når man ikke er vant til å spise slikt. Trenger ikke være kokken sin feil som noen nevnte her 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1071 Del Skrevet 20. mai 2024 Clearpath skrev (1 minutt siden): En ting jeg har tenkt på når jeg ser dokumentarfilm om Everest er at de ofte smaker på eller spiser røkt kjøtt fra de lokale. Jeg tenker det er sannsynlig at det gir mageproblemer når man ikke er vant til å spise slikt. Trenger ikke være kokken sin feil som noen nevnte her 😊 Skulle jeg vært på en slik ekspedisjon i Nepal, Pakistan, India…så hadde jeg vært litt paranoid. Da jeg vet de har en annen kultur for hygiene der, spesielt håndvask og vask av bestikk/tallerkener. Lite som skal til før jeg hadde fått dårlig mage så jeg ville sverget til medbrakt frysetørret mat. Og gode rutiner for koking og antibac. Kjipt å få ødelagt en ekspedisjon til 700 K på noe så banalt som matforgiftning. Men mulig det åpner seg en mulighet for et nytt værvindu for Løke senere? Gå ned igjen til base camp, helikoptertur til Katmandu for pizza og massasje og opp igjen? 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 20. mai 2024 #1072 Del Skrevet 20. mai 2024 Løke prøver å nå toppen av Everest i dag med oksygen. Det er farlig nok det. 1 av 3 dør i forsøket. Håper han klarer seg og gir seg med risiko klatring. Synd på ungene hans. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 20. mai 2024 #1073 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) 2 hours ago, Clearpath said: "Jeg har faktisk ikke med meg oksygen i det hele tatt. Det skal ikke være i nærheten av meg, fordi da hadde jeg kommet til kastet meg over det. Hvis jeg hadde blitt desperat der oppe, og visste at sherpaen har 02 i sekken sin, så hadde jeg kastet meg over det. Hvis jeg vet at det er der, kommer jeg til å pushe meg mer enn jeg burde." Sitat frank løke. https://www.seher.no/kjendis/noen-kommer-til-a-miste-livet/81271635 2 hours ago, Clearpath said: Utfra hva Løke sier her har ingen med oksygen? Hva gjør de da om noe skjer? Blir de sittende fast i fjellet får de store problemer. Selvsagt har sharpane har med seg ekstra oksygen. Det er kun 38 sharpaer (av 1506) som har besteget Mount Everest uten. Og på en jobb med en som er relativt uerfaren og har besteget fjellet kun en gang tidligere, og nå planla å bestige det uten oksygen så er de avhengige av at noen har med ekstra oksygen for å sikre Løkes overlevelse, ta riktige beslutninger/holde hodet kaldt, justere tau, bære tyngre etc. At alle 3 skulle gått uten ville vært idioti. Han klarte seg uten oksygen 1000 meter høyere enn de fleste andre (sett at de var på camp 4 da han tok i bruk 02), og det er imponerende! Fra camp 4 (7950 m) så benytter sharpaene vanligvis ekstra oksygen, og det er vel der de er nå. Jeg tenker at Løke gikk alt for hardt ut før forsøket. Jeg tviler på at sharpaene eller noen av de som har klart det har gått til media i forkant og skrytt på seg at "jeg skal klare det for jeg gir meg aldri!! Jeg skal ta rekord!" Jeg tror at de som når toppen uten oksygen er de mest ydmyke av de alle som vet at det å være tøff ikke betyr en dritt når det kommer til de omgivelsene. Men innmari bra at han "snur" i tide og lytter til sharpaene sine, uansett en fantastisk prestasjon. 1 hour ago, Værre said: Løke prøver å nå toppen av Everest i dag med oksygen. Det er farlig nok det. 1 av 3 dør i forsøket. Håper han klarer seg og gir seg med risiko klatring. Synd på ungene hans. Uten oksygen så er det 1 av 3 som dør i forsøket, med oksygen så er overlevelseraten mye høyere enn det. https://www.climbing-kilimanjaro.com/mount-everest-deaths/ The death rate from climbing Mount Everest in the last 30 years sits at about 1%. The percentage of deaths to successful attempts is around 4%. Endret 20. mai 2024 av Luvinesta 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 20. mai 2024 #1074 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) Hvis det stemmer at han har kastet inn håndkleet og gitt seg, gir jeg han honnør for å ha hørt på erfarne fjellfolk og sin datter👏 Endret 20. mai 2024 av Tough cookie 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 20. mai 2024 #1075 Del Skrevet 20. mai 2024 Skravlekaspar skrev (1 time siden): Da er rekordforsøket over. Siste oppdatering nå er at Løke har tatt på seg oksygenmasken. https://www.vg.no/rampelys/i/XjgR0m/mount-everest-frank-loke-siste-nytt Haha for en taper! Snakk om å gå høyt ut 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. mai 2024 #1076 Del Skrevet 20. mai 2024 Tough cookie skrev (13 minutter siden): Hvis det stemmer at han har kastet inn håndkleet og gitt seg, gir jeg han honnør for å ha hørt på erfarne fjellfolk og sin datter👏 Løke fulgte den gamle fjellvettregel nr 5. 😀Lytt til erfarne fjellfolk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 20. mai 2024 #1077 Del Skrevet 20. mai 2024 Skravlekaspar skrev (28 minutter siden): Løke fulgte den gamle fjellvettregel nr 5. 😀Lytt til erfarne fjellfolk. Erfarne fjellfolk har vel helt fra starten av sagt at han ikke burde prøve bestige Mount E uten oksygen. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 20. mai 2024 #1078 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) BBB12345 skrev (57 minutter siden): Haha for en taper! Snakk om å gå høyt ut Han er ingen taper da han brukte fornuft, og skjønte at han ikke kom til å overleve uten oksygen. Endret 20. mai 2024 av Tough cookie 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 20. mai 2024 #1079 Del Skrevet 20. mai 2024 Synes det er flott at han dropper det toskete stuntforsøket. Han har barn og familie å ta hensyn til. ❤️🩹 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 20. mai 2024 #1080 Del Skrevet 20. mai 2024 Tough cookie skrev (1 time siden): Han er ingen taper da han brukte fornuft, og skjønte at han ikke kom til å overleve uten oksygen. Brukte fornuft= Bestige uten oksygen? Tulling som prøver uten oksygen i utgangspunktet.. kjører på i media for å få PR.. så klarer han det ikke. Er ikke i nærheten en gang. håper han er ferdig for godt nå 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå