Hallepalle2 Skrevet 16. mai 2024 #1041 Del Skrevet 16. mai 2024 Klart han overlever. Han overdriver alt, jeg tenker at han gir seg i god tid før det blir (enda mer) helseskadelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 16. mai 2024 #1042 Del Skrevet 16. mai 2024 (endret) Xstrella skrev (11 timer siden): Posten til Cecilie Skog 🥰 Det sier bare alt i denne saken. …men litt dobbeltmoral. Skryter av at hun reiste og klatret enkelt uten så mye tilrettelagt hjelp i Himalaya. Men startet selv opp samme type turselskap som tilrettela for ekstreme klatreturer som folk måtte betale dyrt for. Solgte forøvrig turselskapet sitt Fram Expeditions for noen år siden for mange millioner kr. Snakker ned folk som klatrer Everest med sherpaer og kokkehjelp men når hun skal tjene penger på slikt selv er det greit.. Endret 16. mai 2024 av Skravlekaspar . 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 16. mai 2024 #1043 Del Skrevet 16. mai 2024 Skravlekaspar skrev (2 timer siden): …men litt dobbeltmoral. Skryter av at hun reiste og klatret enkelt uten så mye tilrettelagt hjelp i Himalaya. Men startet selv opp samme type turselskap som tilrettela for ekstreme klatreturer som folk måtte betale dyrt for. Solgte forøvrig turselskapet sitt Fram Expeditions for noen år siden for mange millioner kr. Snakker ned folk som klatrer Everest med sherpaer og kokkehjelp men når hun skal tjene penger på slikt selv er det greit.. Ja, ser den. Noe spesielt ja. Jobber ikke gratis den damen nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 16. mai 2024 #1044 Del Skrevet 16. mai 2024 5 hours ago, Hallepalle2 said: Klart han overlever. Han overdriver alt, jeg tenker at han gir seg i god tid før det blir (enda mer) helseskadelig. Jeg håper du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 16. mai 2024 #1045 Del Skrevet 16. mai 2024 Oppland skrev (22 timer siden): Det han holder på med er vanvittig. Jeg tenker på familien, ikke minst de to døtrene. Tenker han ikke på hvordan de har det nå? Nei, det gjør han ikke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 18. mai 2024 #1046 Del Skrevet 18. mai 2024 Han kommer selvsagt til å gi seg. Han vil jo ikke dø. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 19. mai 2024 #1047 Del Skrevet 19. mai 2024 123entotre123 skrev (11 timer siden): Jeg trodde han hadde med seg ene datteren jeg, men så leste jeg at det var visst kjæresten. 🤣 En ung far da. 16 års aldersforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 19. mai 2024 #1048 Del Skrevet 19. mai 2024 Forøvrig ser jeg fra Løkes oppdateringer at han har slitt med magetrøbbel med matforgiftning. Kan umulig være gode skussmål for kokken hans. Første prioritet på Everest base camp er jo å få servert trygg mat man ikke blir syk av. Å sitte på ramma med magetrøbbel der vil jo tappe deg veldig for energi. Det kan være det lille ekstra som gjør at Løke ikke greier å komme seg til toppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 19. mai 2024 #1049 Del Skrevet 19. mai 2024 13 minutter siden, Skravlekaspar said: Forøvrig ser jeg fra Løkes oppdateringer at han har slitt med magetrøbbel med matforgiftning. Kan umulig være gode skussmål for kokken hans. Første prioritet på Everest base camp er jo å få servert trygg mat man ikke blir syk av. Å sitte på ramma med magetrøbbel der vil jo tappe deg veldig for energi. Det kan være det lille ekstra som gjør at Løke ikke greier å komme seg til toppen. Magetrøbbel er vel også et symptom på høydesyke, mener jeg å ha lest, så… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 19. mai 2024 #1050 Del Skrevet 19. mai 2024 (endret) Andrea59 skrev (13 minutter siden): Magetrøbbel er vel også et symptom på høydesyke, mener jeg å ha lest, så… Men matforgiftning? Og på Everest base camp bør man være akklimatisert. Høydesyke der så er man ikke fit for noe toppforsøk. Endret 19. mai 2024 av Skravlekaspar . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 19. mai 2024 #1051 Del Skrevet 19. mai 2024 Skravlekaspar skrev (38 minutter siden): Forøvrig ser jeg fra Løkes oppdateringer at han har slitt med magetrøbbel med matforgiftning. Kan umulig være gode skussmål for kokken hans. Første prioritet på Everest base camp er jo å få servert trygg mat man ikke blir syk av. Å sitte på ramma med magetrøbbel der vil jo tappe deg veldig for energi. Det kan være det lille ekstra som gjør at Løke ikke greier å komme seg til toppen. Noen skal han jo skylde på om/når han trekker seg. Patetisk mannfolk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 19. mai 2024 #1052 Del Skrevet 19. mai 2024 Om han trekker seg vil jeg uansett ha respekt for den avgjørelsen. Det er i det minste litt voksent. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. mai 2024 #1053 Del Skrevet 19. mai 2024 Det er helt umulig å forsvare det han holder på med, det virker fullstendig hinsides fornuft. Han er allerede tappet for krefter etter sykdom, men likevel skal han gjøre toppstøtet. Selv fullstendig frisk er dette veldig farlig uten oksygen og nå skal han gjøre det sterkt redusert. Tenker han ikke på hvor redde døtre og kjæresten må være? Det er så hensynsløst. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. mai 2024 #1054 Del Skrevet 19. mai 2024 Jeg bekymrer meg for de to sherpaene som skal hjelpe ham. De kan fort stryke med de også. Og i hvert fall den ene av dem har kone og barn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 19. mai 2024 #1055 Del Skrevet 19. mai 2024 4 minutter siden, Hulderen said: Jeg bekymrer meg for de to sherpaene som skal hjelpe ham. De kan fort stryke med de også. Og i hvert fall den ene av dem har kone og barn. Enig. Syntes det ikke snakkes nok om dette temaet når man glorifiserer rike turister som setter andres liv i fare for å oppnå egne drømmer. Sherpaene tjener jo selvsagt penger på dette, men personlig syntes jeg det ligger lite verdighet i fjellklatrere som hyrer lokale som pakkesler for å komme seg til toppen. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 19. mai 2024 #1056 Del Skrevet 19. mai 2024 Hulderen skrev (2 timer siden): Jeg bekymrer meg for de to sherpaene som skal hjelpe ham. De kan fort stryke med de også. Og i hvert fall den ene av dem har kone og barn. Men de har vel oksygen om de trenger det? De er vel ikke med på den idiotiske manndomsprøven, de har kun en jobb å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 20. mai 2024 #1057 Del Skrevet 20. mai 2024 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Men de har vel oksygen om de trenger det? De er vel ikke med på den idiotiske manndomsprøven, de har kun en jobb å gjøre. Mener jeg leste på vg at de ikke skulle ha med. Frank sa at om han hadde med kom det til å bli brukt, og om sherpa hadde med ville han be om fra dem. Mitt inntrykk er at ingen har med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 20. mai 2024 #1058 Del Skrevet 20. mai 2024 9 hours ago, Clearpath said: Mener jeg leste på vg at de ikke skulle ha med. Frank sa at om han hadde med kom det til å bli brukt, og om sherpa hadde med ville han be om fra dem. Mitt inntrykk er at ingen har med. Sherpaene har med oksygen. Om Frank sliter såpass at han må avbryte så får han oksygen av dem. De bærer ikke for han, men for seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. mai 2024 #1059 Del Skrevet 20. mai 2024 Luvinesta skrev (9 minutter siden): Sherpaene har med oksygen. Om Frank sliter såpass at han må avbryte så får han oksygen av dem. De bærer ikke for han, men for seg selv. Du sier at de bærer oksygen for seg selv. Så hvis han avbryter og får oksygen fra dem, så får de for lite oksygen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 20. mai 2024 #1060 Del Skrevet 20. mai 2024 2 minutter siden, Hulderen said: Du sier at de bærer oksygen for seg selv. Så hvis han avbryter og får oksygen fra dem, så får de for lite oksygen selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå