Gå til innhold

Frank Løke

123cup456

Anbefalte innlegg

Mens enkelte av oss dropper bursdag, begravelse, bryllup og klemmer, og alle de såkalte unødvendige reisene.
Så tar de aller rikeste av oss å reiser til verdens fattigste land midt i en pandemi for å realisere seg selv. Er til å bli kvalm av.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tripptrapp1 skrev (10 timer siden):

Jeg håper at ALT kommer ned igjen også. Altså søppelet og utstyret turlaget har en tendens til å «glemme» på toppen der.

Ellers har jeg null følelser tilknyttet at nok et menneske bedriver ressurskrevende selvrealisering i form av å bestige fjell på andre siden av kloden.

Frank klatrer  jo ikke for deg. Han gjør det for seg selv. Han er jo en fysisk kunstner. Kunstnere trenger noe å strekke seg etter. Han nådde absolutt verdenstopp i håndball. Nå ville han prøve en annen topp. Noen trenger å prestere. Noen trenger å bli sett. Frank sin måte er fysisk, mens vi presterer som KG-skribent.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 timer siden):

Frank klatrer  jo ikke for deg. Han gjør det for seg selv. Han er jo en fysisk kunstner. Kunstnere trenger noe å strekke seg etter. Han nådde absolutt verdenstopp i håndball. Nå ville han prøve en annen topp. Noen trenger å prestere. Noen trenger å bli sett. Frank sin måte er fysisk, mens vi presterer som KG-skribent.

Hva snakker du om? Hvis du leser resten av setningen min og ikke bare de fem første ordene som du uthevet, så ser du at jeg omtaler det som en form for selvrealisering. Altså er jeg helt inneforstått med at han ikke klatrer for noen andre enn seg selv og oppmerksomheten han får for det. Dårlig for miljøet, dårlig for «dugnaden», men helt sikker bra for egoet til Frank.

Vet ikke hva KG er for deg, men for meg er det mer som en guilty pleasure. Prestasjon har i alle fall ikke noe med saken å gjøre.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 12.5.2021 den 9.32):

Mens enkelte av oss dropper bursdag, begravelse, bryllup og klemmer, og alle de såkalte unødvendige reisene.
Så tar de aller rikeste av oss å reiser til verdens fattigste land midt i en pandemi for å realisere seg selv. Er til å bli kvalm av.

Norge kan jo skryte av at de, som første land i verden, har planta en løk på toppen av Everest, da!

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Norge kan jo skryte av at de, som første land i verden, har planta en løk på toppen av Everest, da!

😅

Twelve points 👍🏻

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

På så mange plan er det dypt kritikkverdig at folk reiser til Everest for å drive selvrealisering midt under en pandemi i en verdensdel der de ikke har kontroll. Egoisme er aldri imponerende. Jeg er veldig glad for at media ikke hauser dette opp. 

Her kjemper folk en daglig kamp for å få tak i oksygen til syke og døende, mens Frank Løke med største selvfølgelighet bruker det for å realisere sin drøm. 

Det er knyttet stor risiko til å klatre, og flere trenger helsehjelp  som må belastes et allerede overbelastet helsevesen. 

Og i tillegg florerer smitte i miljøet. Sherpaer og andre som jobber med dette må sette liv og helse på spill fordi myndighetene  tjener penger på klatreturismen. 

Alt for at folk som Frank Løke skal få flere skrytehistorier.  

Jeg gremmes over egoismen og mangelen på refleksjon og ansvarlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåtten skrev (På 10.5.2021 den 23.29):

Jeg har fingrene krysset for en vellykket tur både opp og ned 🤞

Er det noen i denne verden jeg ikke orker å ha fingrene krysset for, så er det Frank Løke som klatrer på Mount Everest midt i en pandemi.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (4 timer siden):

På så mange plan er det dypt kritikkverdig at folk reiser til Everest for å drive selvrealisering midt under en pandemi i en verdensdel der de ikke har kontroll. Egoisme er aldri imponerende. Jeg er veldig glad for at media ikke hauser dette opp. 

Her kjemper folk en daglig kamp for å få tak i oksygen til syke og døende, mens Frank Løke med største selvfølgelighet bruker det for å realisere sin drøm. 

Det er knyttet stor risiko til å klatre, og flere trenger helsehjelp  som må belastes et allerede overbelastet helsevesen. 

Og i tillegg florerer smitte i miljøet. Sherpaer og andre som jobber med dette må sette liv og helse på spill fordi myndighetene  tjener penger på klatreturismen. 

Alt for at folk som Frank Løke skal få flere skrytehistorier.  

Jeg gremmes over egoismen og mangelen på refleksjon og ansvarlighet. 

Samtidig har vel Nepal utstedt flere "topp-lisenser" enn noen gang, siden klatreindustrien er enormt viktig for økonomien til veldig mange i Nepal. Sånn sett flere sider av en sak.

Men ja, Løke handler kun ut fra egen egoisme og selvrealisering seff.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Flere som følger veien hans opp til K2? Han er nå kommet til camp 4.

Spennende!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Highhopes skrev (1 time siden):

Flere som følger veien hans opp til K2? Han er nå kommet til camp 4.

Spennende!

Ja, følger med litt på IG. Håper virkelig det går bra 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra med sherpaen hans. Løke selv har jeg ikke et snev av bekymring for.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PerPusling

Jeg følger han ikke, men har sett han i andre sammenhenger fra tid til annen. Uspiselig fyr, i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en går på bilder han er tagget i på Instagram, så er det lange oppdateringer der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Ja. Frank er på farten igjen. Nå til Everest uten oksygen. 

Personlig synes jeg dette er idioti.  

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SVK
14 hours ago, Clearpath said:

Ja. Frank er på farten igjen. Nå til Everest uten oksygen. 

Personlig synes jeg dette er idioti.  

Enig, men ikke bare idioti. Det er også egoistisk. Han har blant annet barn som risikerer å miste faren sin. I tillegg er det egoistisk overfor sherpaene som han drar med på dette opplegge og som ender med å både risikere livet og måtte bekymre seg over helsen til Løke. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (58 minutter siden):

Enig, men ikke bare idioti. Det er også egoistisk. Han har blant annet barn som risikerer å miste faren sin. I tillegg er det egoistisk overfor sherpaene som han drar med på dette opplegge og som ender med å både risikere livet og måtte bekymre seg over helsen til Løke. 

Det var en tråd om denne ekspedisjonen, men tror den ble slettet grunnet mange kritiske røster. 

Er enig med deg. En seriøs fjellklatrer vil sørge for rett utstyr og ikke sette seg selv og andre i unødig fare. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 4/29/2024 at 3:14 PM, Minitroll said:

Det var en tråd om denne ekspedisjonen, men tror den ble slettet grunnet mange kritiske røster. 

Er enig med deg. En seriøs fjellklatrer vil sørge for rett utstyr og ikke sette seg selv og andre i unødig fare

Nettopp.  Frank Løke synes han er kul om han blir første nordmann som gjør dette stuntet, men ingen har gjort det tidligere nettopp fordi det er helt uforsvarlig. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Løke burde heller prøve å finne ut av hvorfor han har et så sykelig behov for oppmerksomhet og å framstå som macho hele tiden.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...