Gå til innhold

Frank Løke

123cup456

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Million skrev:

Skal han virkelig LÅNE 400 000 kroner (minst) for å komme seg til toppen av Mount Everest??? Gjeldsatt i mange år fremover pga en fjelltur?

Synes han er feig. Mount Everest er ingenting å skryte av. Han burde heller forsøkt seg på K2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes han er feig. Mount Everest er ingenting å skryte av. Han burde heller forsøkt seg på K2

Alle som bestiger Everest og overlever kan absolutt være stolt av egne prestasjoner.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg vil ikke akkurat si det er feigt å bestige verdens høyeste fjell, selvom kanskje ikke selve turen er like krevende som K2 er det fremdeles en enorm bragd og langt i fra feigt. Om det er SMART derimot er en helt annen sak. Det er merkelig å hele tiden skulle bevise hvor tøff og sterk man er når man er godt voksen. Barnslig rett og slett. 

Det som foregår på Mount Everest når fortiden henger jeg på knaggen for naturlig seleksjon. Så at han velger å være med på en sånn kommersiell greie som å bestige Mount Everest til neste år er ikke feigt. Det er dumskap og en lek med livet. Men noen mennesker liker det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marriet skrev:

Jeg vil ikke akkurat si det er feigt å bestige verdens høyeste fjell, selvom kanskje ikke selve turen er like krevende som K2 er det fremdeles en enorm bragd og langt i fra feigt. Om det er SMART derimot er en helt annen sak. Det er merkelig å hele tiden skulle bevise hvor tøff og sterk man er når man er godt voksen. Barnslig rett og slett. 

Det som foregår på Mount Everest når fortiden henger jeg på knaggen for naturlig seleksjon. Så at han velger å være med på en sånn kommersiell greie som å bestige Mount Everest til neste år er ikke feigt. Det er dumskap og en lek med livet. Men noen mennesker liker det. 

Første norske kvinne på Mount Everest sto det om i avisen i dag. Hun er 59. Frank synes sikkert selv han er rå om han greier det samme som en halvgammel kjerring! :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Million skrev:

Første norske kvinne på Mount Everest sto det om i avisen i dag. Hun er 59. Frank synes sikkert selv han er rå om han greier det samme som en halvgammel kjerring! :fnise:

Ja, da måå det jo være piece of cake. Klarer en kjerring på nesten 60 å bestige Mount Everest, så klarer action Frank det 💪

Skuffelsen må være STOR om han ikke klarer det 🙊🙊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Million skrev:

Hun var 45 da hun besteg toppen. 

Men det er jo ikke det diskusjonen handla om. Å bestige Mount Everest er ingen walk in the park. Han har ikke gjort det, ikke klart det, men han er ikke feig for å velge Mount Everest fremfor eksempelet jeg svarte på som omhandlet K2 som er en helt annen tur, og selvsagt mer krevende, men Mount Everest et liksom ikke helt Besseggen selvom K2 er verre. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smalls skrev (På 29.5.2019 den 16.11):

et 💪

det 🙊🙊

Endret av Marriet
Enn ble en
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det fortsatt regnes som kult å bestige*  Mount  Everest. Det har jo vært mye fokus på hvor mye søppel som blir igjen på fjellet fordi  turister ikke ønsker å bære med seg emballasje og lignende opp og ned fjellet. 

Er selvsagt en bragd å klare å komme seg på toppen. Men synes man burde finnes seg skryteprosjekter som i mindre grad går ut på å forsøple. 

* I tillegg får man typisk mye hjelp av sherpaer til å bære bagasjen,osv. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Million skrev:

Randi Skaug er ingen halvgammel kjerring, dette syns jeg var en både usmakelig og kunnskapsløs kommentar.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugar&Spice skrev:

Randi Skaug er ingen halvgammel kjerring, dette syns jeg var en både usmakelig og kunnskapsløs kommentar.

Nja, det må jo ses litt med den humoristiske tonen det ble skrevet med ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (På 29.5.2019 den 17.06):

Endret av Marriet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Million skrev:

Nja, det må jo ses litt med den humoristiske tonen det ble skrevet med ;) 

Ja og ikke ta alt så himla seriøst. Ha litt humor liksom

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2018 den 23.05, Snaskesnusken skrev:

Å beundre et menneske basert på prestasjoner på håndballbanen er helt ok. Men det blir for enkelt å avfeie dårlig atferd med at ydmykhet og idrettsutøvere i verdens klasse ikke går hånd i hånd. Som alle andre må han omgås oss andre dødelige i samfunnet og lære seg til å regulere egen atferd. 

Han lærer jo å regulere egen adferd. Det ser ut som om oppmerksomhet er drivkraft for han. Han lærer hva som funker for å få oppmerksomhet. Han får mer oppmerksomhet enn noen annen pensjonert landslagsspiller. Vi lærer han at hans stunt gir oppmerksomhet, ergo kan vi forvente mer av det framover.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Og jeg på min side synes det er forfriskende med noen som ikke bryr seg. Blir folk fornærmet over at han ikke setter følelsene deres høyest over alt på jord? :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 29.5.2019 den 10.32):

Hadde han forsøkt seg på K2 hadde han rett og slett vært dum og naiv. K2 er den teknisk mest vanskelige av 8000 m toppene. Krever mange års klatreerfaring for å klare det fjellet. Forøvrig kan du være verdens best trente person og fortsatt ha problemer med å feks klatre Mount Everest. Det er veldig individuelt hvordan man takler høyden. Hvordan kroppen reagerer på tynnlufta. Cecilie Skog feks. takler tynnlufta over 8000 m ekstremt bra. Derfor hun klatrer skjorta av mange menn i fjellet. I tillegg til å være en teknisk bra klatrer. 

Endret av altius
.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heier så sykt på Frank! Gleder meg på hans vegne, må vær en utrolig opplevelse. 

Spent på nyheter i morgen tidlig, håper alt går greit for han og teamet han klatrer med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåtten skrev (1 time siden):

Heier så sykt på Frank! Gleder meg på hans vegne, må vær en utrolig opplevelse. 

Spent på nyheter i morgen tidlig, håper alt går greit for han og teamet han klatrer med.

Enig. 
Topp-forsøket har vel startet nå. Jeg håper alle kommer opp, og ikke minst, ned igjen! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kati skrev (1 time siden):

Enig. 
Topp-forsøket har vel startet nå. Jeg håper alle kommer opp, og ikke minst, ned igjen! 

Hvis jeg har forstått riktig så startet de fra camp 4 for 6 timer siden, så det er ikke lenge til de når toppen. 

Jeg har fingrene krysset for en vellykket tur både opp og ned 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kati skrev (På 10.5.2021 den 21.48):

Enig. 

Jeg håper at ALT kommer ned igjen også. Altså søppelet og utstyret turlaget har en tendens til å «glemme» på toppen der.

Ellers har jeg null følelser tilknyttet at nok et menneske bedriver ressurskrevende selvrealisering i form av å bestige fjell på andre siden av kloden.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...