Gå til innhold

Frank Løke

123cup456

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, SVK skrev:

Han skriver med mange flere ord: "Jeg har bevis på at jeg har blitt dolket i ryggen, men jeg vil ikke vise dem". Når man ikke trodde han kunne bli mer tragisk. 

Har han bevis, så kommer det nok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, veggteppe skrev:

Ble hun voldtatt? Oi, det har jeg ikke fått med meg. Forsto det sånn at hun dansa på riksdekkende TV for sikkert et par titusenlapper med en fyr ikledd upassende antrekk. 

Menn som danser med damer i bikini er voldtektsofre også da eller..? 

JA: hun kunne takket NEI.

tydeligvis mange damer som må lære seg det ordet:

N-E-I.

Og om du IKKE visste det: er du oppegående, ikke rusa, ikke har en kognitiv svikt eller psykisk lidelse, og noen forsøker å ha sex med deg, uten at du sier nei, trekker deg unna eller glør motstand, så JA, da er det ikke usannsynlig at du kan bli usatt for at noen har sex med deg, uten at de nødvendigvis blir dømt for voldtekt etterpå.

Å lære kvinner at menn ikke skal få se på dem, ta på dem, være naken/avkledd rundt dem, fordi da er de utsatt for noe form for overgrep, og de selv skal skånes fra å si NEI, er virkelig infantilisering av kvinner og fullstendig feil retning å gå!

om Frank Løke dansa med en mann, ville jeg sagt det samme: mannen må kunne si NEI!

det går an å ha to tanker i hodet på en gang: lære kvinner (og menn) å sette egne grenser (si NEI) og lære kvinner og menn å respektere andre sine grenser. 

Ja, se der ja. Der regler du opp igjen: Kvinner må lære seg å si nei - slik at menn kan få oppføre seg akkurat som de vil. Det er kvinners evne til å si nei det er noe feil med.

Nei, hun ble ikke voldtatt. Men det du sier her og i forrige post er selve grunnlaget for patriarkatet.

Bare for å pusse opp kunnskapene dine: Norge har fått massiv kritikk fra Amnesty International for å ikke ha med i lovverket at «Nei» er nok til å dømmes for voldtekt. At du mener du har argumentasjonen på din side når du henviser til at du kun kan dømmes til voldekt ved vold eller påvist tvang, sier mer om din forståelse av samtykke enn din argumentasjonsevne...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, veggteppe skrev:

Jeg synes det er drygt å sammenligne det å danse med noen som er lettkledd, Med voldtekt . Jeg synes også det er drygt at man bruker meetoo kampanjen til å inkludere tilfeller hvor mennesker står fri til å trekke seg ut av en situasjon. Løke har ingen maktposisjon overfor danse kollegaen. Det er åpenlyst ubehagelig for henne. Og ja, det forstår jeg. Likevel kan man faktisk ikke lære jenter at de ikke skal sette grenser for seg selv om noe er ubehagelig. Tvert imot så er det da de burde si ifra. Hun har så klart ikke gjort noe galt, det har han. Men å anklage han nærmest for voldtekt/overgrep er et hån mot de som faktisk har vært usatt for slikt.

Kall en spade for en spade: dette var ubehagelig, pinlig, dumt og tåpelig. Men ikke seksuelt overgrep. 

Hvordan har han ingen maktposisjon? Hun er avhengig av han, uke etter uke, for å få en inntekt. Gjør han det dårlig - ryker inntektene fremover. Gjør han det bra - hun får bli. HAN er ansatt for å vise seg frem, HUN er ansatt for å bistå han med dette og lære han å prestere. Han kan leke bajas, mens hun må være profesjonell, den stille parten - det er ikke henne de intervjuer etter dansen. Det er han som har en stemme om den, ikke henne.

Det er ikke et seksuelt overgrep, da hans nakne alfahann-image ikke er seksuelt mot henne. Men det er et overgrep da hun allerede hadde sagt «nei», men så blir hun tvunget til å ha hans nakne kropp presset mot seg allikevel. 

Det å forvente at partneren skal kunne reagere iskaldt og rasjonelt i en slik situasjon viser tydelig at de fleste av dere her inne enten er menn, eller aldri har opplevd ubehagelige situasjoner.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mnjah skrev:

Hvordan har han ingen maktposisjon? Hun er avhengig av han, uke etter uke, for å få en inntekt. Gjør han det dårlig - ryker inntektene fremover. Gjør han det bra - hun får bli. HAN er ansatt for å vise seg frem, HUN er ansatt for å bistå han med dette og lære han å prestere. Han kan leke bajas, mens hun må være profesjonell, den stille parten - det er ikke henne de intervjuer etter dansen. Det er han som har en stemme om den, ikke henne.

Det er ikke et seksuelt overgrep, da hans nakne alfahann-image ikke er seksuelt mot henne. Men det er et overgrep da hun allerede hadde sagt «nei», men så blir hun tvunget til å ha hans nakne kropp presset mot seg allikevel. 

Det å forvente at partneren skal kunne reagere iskaldt og rasjonelt i en slik situasjon viser tydelig at de fleste av dere her inne enten er menn, eller aldri har opplevd ubehagelige situasjoner.

Ja og der forsvant seriøsiteten. Dette er stigmatisering av menn og kjønnsforrakt mot menn. Slik polarisering og fordumming av debatten gidder jeg ikke delta i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk på det Løke skriver. Han hadde ikke turt å skrive det om det ikke var tilfelle tror jeg. Og tv2 kunne lett tilbakevise det om det var løgn. Tror tv2 har spilt kortene sine såpass feil at pressesjefen er blitt sykmeldt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ingenting om fyren, annet enn at han har hatt mange overskrifter i det siste. Ser ikke noe problem me då møte opp i borat i seg selv

9 minutter siden, Mnjah said:

Ser egentlig på dette som mer et samfunnsproblem enn noe annet. En ting er at det er så stor sperre mot å protestere mot noe, som sier mye om verdiene i det norske samfunn. Man skal føye seg og være enig, å protestere mot denne type ting er ikke umiddelbart greit og noe mennesker klarer gjøre. Det vitner om dårlig oppdragelse av det norske folk der de ikke klarer sette grenser og gjennomføre dem når de er i en situasjon som gjør dem ukomfortable. Så de ender opp med å spille med og føle seg såret og brukt i ettertid

En annen ting er at vi lever i et samfunn der mennesker tvinges til å være avhengig av andre menneskers fakter og nykter for å overleve i arbeidslivet. Jeg håper at det ikke er så ekstremt for denne dama, men at noen mennesker er tvunget til å holde ut med kjendiser sine dårlige vaner og kjipe holdninger er et problem i seg selv som man ikke kan klandre denne fyren for. Det burde være lov for danserne å si nei om de føler seg dårlig behandlet av kjendisene uten at det skal koste dem karrieren

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Violetta skrev:

Hvordan lærer man opp jenter til ikke å bli voldtatt? På samme måten som man lærer folk opp til ikke å bli drept i trafikken?

Ved å mase igjen og igjen på at de må «bli bedre på å si nei», tydeligvis...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, veggteppe skrev:

Ja og der forsvant seriøsiteten. Dette er stigmatisering av menn og kjønnsforrakt mot menn. Slik polarisering og fordumming av debatten gidder jeg ikke delta i. 

Kjønnsforakt? Dette er så trist og latterlig argumentasjon, snakker om å bli krenket og ikke være oppdater på samfunnsmessige perspektiver. 

Dette handler om strukturell maktubalanse. En balanse som gjør at enkelte ikke forstår hvordan menn og kvinner kan oppleve situasjoner/verden ulikt. På lik linje som at en mørk og en hvit opplever verden ulikt. Den hvite eier ikke retten til å bestemme hvordan den mørke skal oppleve rasisme. Slik er det når folk lirer av seg at kvinnen skulle bare ha forlatt parketten, når vi frem til nylig har levd i et samfunn der menn får ha spillereglene og kvinnene må føye seg. Så menn som ikke opplever maktubalansen kan ikke si hvordan en kvinne burde ha reagert, fordi man tar utgangspunkt i hvilke briller man ser verden med selv. Og i den verdenen tipper maktubalansen i ens favør. Derfor er det særdeles relevant å dra inn begrepet «mann» og «kvinne» uten at noen skal bli krenket av den grunn.

Det er det samme som de som sier at kvinner må lære seg å si «nei». Det kan man ikke si når man selv aldri har kjent på maktubalansen selv. 

Endret av Mnjah
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mnjah skrev:

Kjønnsforakt? Dette er så trist og latterlig argumentasjon, snakker om å bli krenket og ikke være oppdater på samfunnsmessige perspektiver. 

Dette handler om strukturell maktubalanse. En balanse som gjør at enkelte ikke forstår hvordan menn og kvinner kan oppleve situasjoner/verden ulikt. På lik linje som at en mørk og en hvit opplever verden ulikt. Den hvite eier ikke retten til å bestemme hvordan den mørke skal oppleve rasisme. Slik er det når folk lirer av seg at kvinnen skulle bare ha forlatt parketten, når vi frem til nylig har levd i et samfunn der menn får ha spillereglene og kvinnene må føye seg. Så menn som ikke opplever maktubalansen kan ikke si hvordan en kvinne burde ha reagert, fordi man tar utgangspunkt i hvilke briller man ser verden med selv. Og i den verdenen tipper maktubalansen i ens favør. Derfor er det særdeles relevant å dra inn begrepet «mann» og «kvinne» uten at noen skal bli krenket av den grunn.

Det er det samme som de som sier at kvinner må lære seg å si «nei». Det kan man ikke si når man selv aldri har kjent på maktubalansen selv. 

Krenking mot kjønn går visst bare en vei eller? Jeg er imot stigmatisering. Jeg forakter stigmatisering av rase, alder, etnisitet, legning og kjønn. Uansett hvilket kjønn som stigmatiseres. Å spekulere og ilegge din(e) meningsmotstandere et bestemt kjønn «dere må være menn», - slik du skriver, polariserer debatten og maler et bilde av at menn er «følelsesløse» og «kalde fisker» som helhet. En slik mening er såpass bias og forutinntatt at videre diskusjon er nærmest meningsløst.

Diskuter saken.

Drit i å spekuler i at de som mener noe annet enn du, noe du ikke er enig i:  «må være menn». 

Det fordummer debatten og polariserer den. 

Endret av veggteppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan ikke være ab her. samma det... jeg er tøff.

Skjønner godt at hun ikke vil ta på en annens kropp. Har null problemer med å ha en naken mann forran meg litt på avstand, men å ta på vill jeg ikke. Men dette er en sak mellom de to og en ikke-sak for resten av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det nå var et avtalt spill, hvor pressesjefen for "skal vi danse" var involvert slik Løke hevder, er det et par ting jeg ikke forstår: 

• Hvorfor skulle fokuset og oppmerksomheten rettes mot dette paret alene? Det ville blitt en enorm fordel for ett av parene, som ville kunne gå utover ett av de andre. 
  • Hvorfor legges ikke meldingen ut? Hvis han har bevis, er ute av "skal vi danse", så er det ingenting som hindrer han i fremlegge bevis som han hevder å sitte på. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Sjekk Løkes siste instapost...

Får ikke se da han har blokkert meg. Hva har han lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Får ikke se da han har blokkert meg. Hva har han lagt ut?

Han har vel åpen profil?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, vintage skrev:

Han har vel åpen profil?

Jeg ser innleggene hans, men ikke kommentarer og kan heller ikke skrive noe. Har jeg blitt blokkert da?? 😆 og det var ikke for en «hat» melding en gang, jeg svarte på en annen kommentar at jeg tålte helt greit «boraten» men ikke oppførselen på sosiale medier i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

Krenking mot kjønn går visst bare en vei eller? Jeg er imot stigmatisering. Jeg forakter stigmatisering av rase, alder, etnisitet, legning og kjønn. Uansett hvilket kjønn som stigmatiseres. Å spekulere og ilegge din(e) meningsmotstandere et bestemt kjønn «dere må være menn», - slik du skriver, polariserer debatten og maler et bilde av at menn er «følelsesløse» og «kalde fisker» som helhet. En slik mening er såpass bias og forutinntatt at videre diskusjon er nærmest meningsløst.

Diskuter saken.

Drit i å spekuler i at de som mener noe annet enn du, noe du ikke er enig i:  «må være menn». 

Det fordummer debatten og polariserer den. 

Hvit cis-mann, altså. Skjønner. For argumentasjonen lukter det lang vei. Trist at de sterkeste ikke evner å se hvilke fordeler de har i samfunnet og ikke tåler at man belyser maktstrukturene. Jeg diskuterer faktisk saken: maktstrukturer i samfunnet, for de som så enkelt mener hun skulle gått av parketten. En fordel MENN sitter på.

Men for all del. Skrik om krenking av det mannlige kjønn i en tråd der folk mener «kvinner må lære seg å si nei». 

Du skrev nettopp et langt innlegg om hva kvinner må «lære seg». Og det var okey for deg, mens du blir krenket når jeg skriver generelt om menn?

Det blir som sure hvite folk i 60-åra som klager over at de ikke lenger kan si neger. 

Endret av Mnjah
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mnjah skrev:

Hvit cis-mann, altså. Skjønner. For argumentasjonen lukter det lang vei. Trist at de sterkeste ikke evner å se hvilke fordeler de har i samfunnet og ikke tåler at man belyser maktstrukturene.

Men for all del. Skrik om krenking av det mannlige kjønn i en tråd der folk mener «kvinner må lære seg å si nei». 

Du skrev nettopp et langt innlegg om hva kvinner må «lære seg». Og det var okey for deg, mens du blir krenket når jeg skriver generelt om menn?

Det blir som sure hvite folk i 60-åra som klager over at de ikke lenger kan si neger. 

Herregud. Jeg er middelaldrende dame og har vært usatt for seksuelle overgrep i løpet av min levetid, så du kan rulle inn fordommene dine. Les i innleggene mine og du vil kjapt se at dine fordommer og stereotypi av meg som «må være hvit mann»,  er fullstendig blindskudd. 

trist at jeg må «vise til» bakgrunnen min og kjønnet mitt for å få kredibilitet.

Er det ikke nettopp det vi forsøker å jobbe imot!!!?!?

Du ser ut til å være mer opptatt av avsender enn budskapet.

Den type retorikk skaper splid og polarisering. 

Det sies at de som er mest ulik hverandre er ikke høyre mot Venstre.

Det er ikke white pride mot black panthers. 

Det er heller ikke ekstremfeminist mot sjovinist.

Den største forskjellen, det er moderat mot ekstrem.

Er du ekstremfeminist og anklager alle motstandere for å være «typisk mann» fordi de deltar i en debatt vedrørende kjønn og sier noe du er uenig i, så er du mer lik sjovinistene du har så mye imot, enn den moderate du angriper.

Det er liten forskjell på ekstremister i min verden: sjovinister eller ekstremfeminist. 

Endret av veggteppe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, veggteppe skrev:

Herregud. Jeg er middelaldrende dame og har vært usatt for seksuelle overgrep i løpet av min levetid, så du kan rulle inn fordommene dine. Les i innleggene mine og du vil kjapt se at dine fordommer og stereotypi av meg som «må være hvit mann»,  er fullstendig blindskudd. 

trist at jeg må «vise til» bakgrunnen min og kjønnet mitt for å få kredibilitet.

Er det ikke nettopp det vi forsøker å jobbe imot!!!?!?

Du ser ut til å være mer opptatt av avsender enn budskapet.

Den type retorikk skaper splid og polarisering. 

Det sies at de som er mest ulik hverandre er ikke høyre mot Venstre.

Det er ikke white pride mot black panthers. 

Det er heller ikke ekstremfeminist mot sjovinist.

Den største forskjellen, det er moderat mot ekstrem.

Er du ekstremfeminist og anklager alle motstandere for å være «typisk mann» fordi de deltar i en debatt vedrørende kjønn og sier noe du er uenig i, så er du mer lik sjovinistene du har så mye imot, enn den moderate du angriper.

Det er liten forskjell på ekstremister i min verden: sjovinister eller ekstremfeminist. 

Amen 👏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...