Kollontaj Skrevet 17. september 2018 #381 Del Skrevet 17. september 2018 Jeg er veldig glad for at familien til Løke blir spart for mer upassende opptreden i TV2s regi. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 17. september 2018 #382 Del Skrevet 17. september 2018 Bra gjort av tv 2, og det er et viktig standpunkt de tar. Og jeg tror dere som spekulerer tar feil, de kaster han ikke ut fordi hun ikke vil og det tar seg bedre ut å fjerne han, hadde det vært slik så hadde de ikke tatt han ut av kjærlighetsprogrammet. Bra gjort av tv 2 og jeg håper ingen fler gir den ekle mannen sendetid igjen. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 18. september 2018 #383 Del Skrevet 18. september 2018 Ifølge nettavisen sin poll syntes 83% av det var riktig avgjørelse av TV2 å ta han ut av programmet. Så enige pleier nordmenn aldri å være, men samtidig er det litt skuff at 17% ikke helt skjønner alvoret i handlingen hans. Jeg blir oppriktig skuffet når jeg leser kommentarer som "Det er jo bare humor", "Slutt å ta alt så seriøst", og "Hvorfor må alle bli krenket hele tiden?" Dette handler ikke om hva som er morsomt, det handler om å respektere grensene til andre mennesker. Hvis han og Tone hadde avtalt dette på forhånd, og hun var med på det, da hadde situasjonen vært helt annerledes. Kanskje hadde mange fremdeles syntes at det var teit og ekkelt (jeg er en av dem), men han hadde i alle fall ikke brutt tilliten til dansepartneren sin med å tvinge henne til å danse men en person som var så godt som naken. Bare fordi du dekker til snoppen betyr ikke at folk skal være komfortabel med kroppen din. Jeg husker jeg var i en liten og trang butikk på sommeren, og jeg følte et sterkt ubehag over at flere menn kom inn uten skjorte på! Ikke fordi jeg ikke tåler å se menn uten skjorte, men fordi vi var så tett oppi hverandre. Jeg fatter ikke hvordan noen kan ha vanskeligheter å forstå at Løkes oppførsel mot Tone Jacobsen var skikkelig ekkel. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2018 #384 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) 8 timer siden, Horten Market skrev: De hysteriske reaksjonene viser middelalderske holdninger til mannlig nakenhet og seksualitet. Det er veldig greit som menneske å få bestemme selv om man vil ha mannlig nakenhet og seksualitet inntil sin egen kropp. Og attpåtil kalle danseren sin for "lammekjøtt". Selve stuntet er helt innafor, alle visste vel at Løke kom til å gjøre noe sånt. Men av respekt for dansepartneren hans, burde han gjort dette på en helt annen måte, ikke trøkke svette rumpeballer inntil henne uten at hun synes det er greit. Endret 18. september 2018 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 18. september 2018 #385 Del Skrevet 18. september 2018 Det er bekreftet. Folk (som kommenterer i media) er stort sett dumme. De skjønner faktisk ikke hvorfor tv2 måtte gå til dette skrittet. Det var ikke fordi han han har peniskomplekser og ikke klarte å la være å vise seg tilnærmet naken. Det var pga oppførselen i ettertid. Han hånet partneren sin (#lammekjøtt, #instinktene er fremdeles intakt- om et bilde hvor det ser ut som hun har overgitt seg til han), han antydet at han skulle finne på verre ting og han viste null forståelse for at det var en ubehagelig opplevelse for henne. De dumme hyler opp om at det er nakenheten i seg selv man reagerer på. De skjønner det faktisk ikke. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
couscous Skrevet 18. september 2018 #386 Del Skrevet 18. september 2018 Tenke seg å være familien hans og å måtte møte hverdagen på mandagen etter at far har vist seg som den nye nasjonaldouchebagen? 😂 😑🔫 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 18. september 2018 #387 Del Skrevet 18. september 2018 7 timer siden, himmeloghav skrev: Hun hadde sagt på forhånd at hun ikke ville at han skulle ha på seg den drakten. Det er hun som danser som bestemmer koreografien og påkledningen. Han valgte å trosse henne. Hvis en dame blir med en mann hjem og gir uttrykk for at hun ikke vil ha sex og han har sex med henne likevel, er det en voldtekt. Det er veldig viktig å lære jenter som vokser opp å sette grenser, men man skal også ha forståelse for rammene rundt og at i visse situasjoner er det vanskelig som i denne. Lytt til kvinnen. Det er viktig. Ikke fordømm den svake part. Nå må du ta deg en bolle. Det er IKKE automatisk voldtekt forbi man tidligere har sagt at man ikke vil ha sex. Er du helt ute av balanse? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2018 #388 Del Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: Det er bekreftet. Folk (som kommenterer i media) er stort sett dumme. De skjønner faktisk ikke hvorfor tv2 måtte gå til dette skrittet. Det var ikke fordi han han har peniskomplekser og ikke klarte å la være å vise seg tilnærmet naken. Det var pga oppførselen i ettertid. Han hånet partneren sin (#lammekjøtt, #instinktene er fremdeles intakt- om et bilde hvor det ser ut som hun har overgitt seg til han), han antydet at han skulle finne på verre ting og han viste null forståelse for at det var en ubehagelig opplevelse for henne. De dumme hyler opp om at det er nakenheten i seg selv man reagerer på. De skjønner det faktisk ikke. Er så enig, så enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2018 #389 Del Skrevet 18. september 2018 Bra at de kastet ham ut. Oppførselen hans er virkelig ikke bra, spesielt ikke ovenfor partneren sin (Og barna...). Men: er det bare jeg som reagerer på at Tone 'måtte ha KRISEHJELP' umiddelbart etter hendelsen? Det er vel en smule overdrevent? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 18. september 2018 #390 Del Skrevet 18. september 2018 11 timer siden, Mnjah skrev: Stemmer det. Man skal jo lære opp jenter til å ikke bli voldtatt, ikke lære gutter å ikke voldta. And the story goes on.... Hvordan lærer man opp jenter til ikke å bli voldtatt? På samme måten som man lærer folk opp til ikke å bli drept i trafikken? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 18. september 2018 Populært innlegg #391 Del Skrevet 18. september 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Bra at de kastet ham ut. Oppførselen hans er virkelig ikke bra, spesielt ikke ovenfor partneren sin (Og barna...). Men: er det bare jeg som reagerer på at Tone 'måtte ha KRISEHJELP' umiddelbart etter hendelsen? Det er vel en smule overdrevent? Nei, det er det ikke. Hun ble utsatt for en ekstremt ubehagelig opplevelse på JOBB og arbeidsgiveren hennes forstod (heldigvis) alvoret, og har nå gitt henne et støtteapparat å kunne lene seg mot for å få hjelp - slik som de er pliktet til å gjøre. Tenk for en belastende helg dette har vært for henne. En ting er at en fjott av en gjøk utnyttet henne og arbeidsplassen hennes på det groveste, satte henne i en ekstremt ubehagelig situasjon for så å FORTSETTE trakasseringen på internett i etterkant, og så har hun i TILLEGG måttet lese om hvor "hårsår og lettkrenket" hun er fra de som ikke forstår alvoret i saken. Stakkars. Hun har min 100% støtte!!!! Håper barna og ekskona hans får krisehjelp også, og at de sender han til psykolog i samme slengen. Her er det flere som kan trenge hjelp, og jeg håper alle parter får det OGså veldig fint å se at TV2 reagerer på dette, det kan se ut som noen har lært noe fra i høsten 2017. Takk, TV2!!! For at dere viste ryggrad. Bra! 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2018 #392 Del Skrevet 18. september 2018 19 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Nei, det er det ikke. Hun ble utsatt for en ekstremt ubehagelig opplevelse på JOBB og arbeidsgiveren hennes forstod (heldigvis) alvoret, og har nå gitt henne et støtteapparat å kunne lene seg mot for å få hjelp - slik som de er pliktet til å gjøre. Tenk for en belastende helg dette har vært for henne. En ting er at en fjott av en gjøk utnyttet henne og arbeidsplassen hennes på det groveste, satte henne i en ekstremt ubehagelig situasjon for så å FORTSETTE trakasseringen på internett i etterkant, og så har hun i TILLEGG måttet lese om hvor "hårsår og lettkrenket" hun er fra de som ikke forstår alvoret i saken. Stakkars. Hun har min 100% støtte!!!! Håper barna og ekskona hans får krisehjelp også, og at de sender han til psykolog i samme slengen. Her er det flere som kan trenge hjelp, og jeg håper alle parter får det OGså veldig fint å se at TV2 reagerer på dette, det kan se ut som noen har lært noe fra i høsten 2017. Takk, TV2!!! For at dere viste ryggrad. Bra! Jeg er enig med deg i at det er riktig at hun får hjelp og støtte. Det er ikke det jeg reagerer på. Men ordet KRISEHJELP brukes vel i sammenhenger som er mye mer dramatiske, når det har skjedd drap, dødsulykker, voldtekter osv. Jeg reagerte på ordet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemoren Skrevet 18. september 2018 #393 Del Skrevet 18. september 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg er enig med deg i at det er riktig at hun får hjelp og støtte. Det er ikke det jeg reagerer på. Men ordet KRISEHJELP brukes vel i sammenhenger som er mye mer dramatiske, når det har skjedd drap, dødsulykker, voldtekter osv. Jeg reagerte på ordet. Tv2 har alltid kriseberedskap tilgjengelig ved denne typen programmer, og hun benyttet seg av denne kriseberedskapen. Definisjonen på "krise" er blant annet "en vanskelig situasjon", og jeg tenker at det ligger nok ikke noe mer bak ordet enn at det er den interne betegnelsen på beredskapen de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brielle Skrevet 18. september 2018 #394 Del Skrevet 18. september 2018 20 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Bra at de kastet ham ut. Oppførselen hans er virkelig ikke bra, spesielt ikke ovenfor partneren sin (Og barna...). Men: er det bare jeg som reagerer på at Tone 'måtte ha KRISEHJELP' umiddelbart etter hendelsen? Det er vel en smule overdrevent? Jeg reagerte ikke på det. Vi vet ingenting om hvordan det opplevdes for henne, eller kan uttale oss om det, før vi har vært i hennes sko. I tillegg var det både med publikum til stede OG på tv. Å bli utsatt for noe ubehagelig, grenseoverskridende og krenkende foran mange andre, både kjente og ukjente mennesker, ER traumatisk for de aller fleste. Og man vet aldri hvilke reaksjoner man kan få rett etterpå, både psykisk og fysisk, dette er noe man ikke kontrollerer eller bestemmer selv. Folk kan ha forskjellige grenser for hva de finner ubehagelig eller traumatisk, men hvis personen det gjelder opplever situasjonen sånn, så var det faktisk sånn mot den personen uansett hva andre måtte mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2018 #395 Del Skrevet 18. september 2018 5 minutter siden, Brielle skrev: Folk kan ha forskjellige grenser for hva de finner ubehagelig eller traumatisk, men hvis personen det gjelder opplever situasjonen sånn, så var det faktisk sånn mot den personen uansett hva andre måtte mene. Selvsagt. Enig i det. Hørtes bare voldsomt ut, når jeg samtidig leste en sak om to tenåringer som ble drept i Trondheim og deres venner skulle også få krisehjelp... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2018 #396 Del Skrevet 18. september 2018 10 minutter siden, Rosemoren skrev: Tv2 har alltid kriseberedskap tilgjengelig ved denne typen programmer, og hun benyttet seg av denne kriseberedskapen. Definisjonen på "krise" er blant annet "en vanskelig situasjon", og jeg tenker at det ligger nok ikke noe mer bak ordet enn at det er den interne betegnelsen på beredskapen de har. Ok, trodde 'krise' var mer enn en vanskelig situasjon. Veldig fint at de har slike tilbud, jeg tror de (tv-kanalene) begynte med det etter at de fikk kritikk for dårlig oppfølging etter noen av de første realityprogrammene. Mener jeg å huske. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #397 Del Skrevet 18. september 2018 13 timer siden, veggteppe skrev: Jeg må innrømme at jeg er veldig usikker. Jeg oppfatter på en måte dette «stuntet» som forsøk på selvironi. Jeg tror virkelig ikke han har noen intensjon om å ramme henne. Hadde vi respondert annerledes om han for eksempel hadde samme kropp, vesen og karisma som Truls Svendsen? Hadde spøken blitt mer «tydelig» da? Hva om det var en kvinne som svinget seg i tilsvarende kostyme, med partneren. Er det også nærmest «overgrep»..? En del av meg tolker Løke sitt forsøk på humor som selvironisk og samfunnskritikk/ironi. Han deltar i et «hjernedødt» program som mange av oss er fullstendig passive til, som promoterer «perfekte» slanke mennesker som skal vise frem kropp, dans og estetikk. Hans boratkostyme er en gigantisk «finger» til hele opplegget. Det synes jeg faktisk er litt morsomt. Hun hadde også all anledning til å la være å danse. Jeg håper ikke reaksjonene på Løke sin «dårlige humor» for mange resulterer i å forsterke «krenka kulturen». Ikke at jeg støtter det han gjorde, men så langt synes jeg kritikken er mye mer voldsom (spesielt når den går i retning av å fremstille han som nærmest en overgriper) enn hva den kanskje burde være... Jeg tror som deg at intensjonen hans ikke var å ramme henne i den forstand men Løkes evne til å tenke konsekvenser fremstår som ikke eksisterende. Et oppegående menneske bryter ikke instrukser og gjennomfører et slikt stunt. Jeg sitter med inntrykk av at Løkes eksponeringsbehov og ego går utover dømmekraften hans. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2018 #398 Del Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Jeg tror som deg at intensjonen hans ikke var å ramme henne i den forstand men Løkes evne til å tenke konsekvenser fremstår som ikke eksisterende. Et oppegående menneske bryter ikke instrukser og gjennomfører et slikt stunt. Jeg sitter med inntrykk av at Løkes eksponeringsbehov og ego går utover dømmekraften hans. Selvsagt gjorde han ikke dette for å plage Tone. Fullt så gal er han nok ikke. Men han er ekstremt selvopptatt, og evner tydeligvis ikke å se hvordan hans oppførsel påvirker andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrose Skrevet 18. september 2018 #399 Del Skrevet 18. september 2018 Synes bare det er så dårlig gjort å gjøre det når hun sa nei. Det er så respektløst. Hadde følt meg svært utilpass om jeg var henne. Bra han fikk sparken. Tommel opp 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #400 Del Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Selvsagt gjorde han ikke dette for å plage Tone. Fullt så gal er han nok ikke. Men han er ekstremt selvopptatt, og evner tydeligvis ikke å se hvordan hans oppførsel påvirker andre. Tenker jeg også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå