Gå til innhold

Pus halter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært borte hele dagen og pus virket normal da jeg kom hjem. Men hun er litt klumsete av seg, og greide ikke hoppe opp på sofaen og falt ned, ikke hardt og sofaen er lav. Men etter dette merker jeg at hun haltet litt på det ene bakbeinet.. Jeg sjekket potene hennes nøye og hun klagde ikke mer enn vanlig og lot meg ta der. Jeg kunne ikke se tegn til noe sår eller noe, og hun reagerte ikke da jeg gned på potene hennes. Prøvde også å kjenne på beina men er ingen ekspert. Jeg fant etterpå et glasskår på gulvet (var uheldig å knuse et glass men tydeligvis hadde jeg ikke fått vekk alt), og ble redd hun kunne ha skåret seg på det men jeg kan alrså ikke se tegn til noe slik skade.. Kan hun rett og slett bare ha fått litt vondt i beinet? For stues? Er dette noe jeg kanskje kan se an litt før jeg tar henne med til veterinær? Har nylig blakka meg der pga annen type behandling.. Men tar henne selvsagt med om ikke noe endrer seg. 

Bortsett dra det virke det som hun har normal apetitt og rullet og hoppet rundt sa jeg lekte med henne etter hendelsen. 

Anonymkode: 5ac26...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, klart det kan være forstuing. Du sier hun halter litt, så da regner jeg med at det ikke er veldig synlig? Du kan vente og se det an litt, men ikke la henne gå rundt og ha det vondt i dagesvis. Så lenge hun trår på benet så er det antagelig ikke brukket. Også gode tegn at hun leker, spiser og ikke gjemmer seg. Spørsmålet blir om hun har såpass vondt at hun burde få smertestillende eller ikke, og da må du jo til veterinær for å få det. Katter forsøker jo å skjule smerte så godt de kan, så det er vanskelig å si...

Jeg ville forresten holdt henne innendørs så lenge hun halter. Håper hun er bedre i morgen, lykke til! :)

Anonymkode: e2600...695

Skrevet

Takk for svar:) vil kanskje en forstuelse gå over av seg selv mon tro? Regner ikke med at det er så mye å gjøre om det er det.. Da jeg kom hjem fra jobb i dag virket gangen hennes mye bedre, men det er på en måte som at beinet plutselig svikter innimellom når hun trår på det,og hun ser litt klumsete ut på en måte. Vanskelig å forklare men hun går på beinet.. Regner med hun hadde sagt skikkelig ifra om hun hadde brudd og jeg tok på det.. Er som sagt mye bedre nå enn søndag.. Så. Tenker det kan være at hun har slått seg litt. 

Kanskje det hjelper om jeg masserer litt, kanskje hun bare er litt forslått. Hun er ikke storspist generelt mem har spist og er ivrig på godbiter. Formen ellers virker normal.. Mem kontakter veterinær om det varer lenge.. Takk for svar! 

Skrevet

Veldig sikker på det er forstuelse. La det gå noen dager å se om det gir seg eller fortsetter. Skulle de medvare anbefaler jeg bare å dra til legen med lille pus for å være sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...